+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

62% Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego. Coraz więcej z nich deklaruje, że jest aktywna w programach, czyli znają swój status i starają się korzystać z oferty. W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 p.p. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest program Biedronki, który też jest najczęściej...

Czytaj więcej...
Polacy wracają do picia kawy poza domem

Polacy wracają do picia kawy poza domem

Ponad połowa Polaków pija kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie. Polacy szczególnie lubią café latte oraz espresso. Głównym powodem picia kawy dla badanych jest jej smak, ale dynamicznie rośnie odsetek osób, dla których picie kawy jest rytuałem i przyjemnością. Tylko 5% osób pijących kawę z mlekiem wybiera mleko roślinne, najczęściej owsiane lub sojowe – tak...

Czytaj więcej...
Polacy obawiają się okresu grzewczego

Polacy obawiają się okresu grzewczego

85% Polaków obawia się trudnego okresu grzewczego, a 67% już w jakiś sposób się na niego przygotowuje. Ponad połowa badanych deklaruje, że mogłaby zimą obniżyć temperaturę w domu o 2 stopnie Celsjusza, zaś za najmniej uciążliwy sposób oszczędzania energii przez miasta uważają ograniczenie oświetlenia szyldów i reklam – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Strach przed trudnym okresem...

Czytaj więcej...
Polacy przestali bać się atomu

Polacy przestali bać się atomu

Tylko 13% Polaków jest przeciw budowie dużych elektrowni jądrowych, 64% badanych to zwolennicy przyspieszenia prac nad takimi elektrowniami, a co czwarty na razie nie ma zdania w tym temacie – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Zdecydowani przeciwnicy budowy elektrowni jądrowej w Polsce to bardzo mały odsetek społeczeństwa (4%). Nieco więcej osób (9%) jest zdania, że Polska powinna raczej...

Czytaj więcej...
Warszawiacy dumni z Powstania Warszawskiego

Warszawiacy dumni z Powstania Warszawskiego

Powstanie Warszawskie oraz dynamiczny rozwój miasta to największe powody do dumy warszawiaków. Jednocześnie swoją wiedzę na temat Powstania oceniają jako średnią. Zdecydowana większość zna podstawowe fakty na temat tego wydarzenia – 93% wie, kiedy wybuchło Powstanie, zaś 82% – ile dni trwało. 80% warszawiaków przyznaje, że w rocznicę Powstania Warszawskiego o godz. 17.00 zatrzymuje się na minutę...

Czytaj więcej...
Polacy są zgodni: system kaucyjny to doskonały pomysł

Polacy są zgodni: system kaucyjny to doskonały pomysł

88% Polaków przyznaje, że podoba im się pomysł wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce. Jednocześnie część z nich uzależnia korzystanie z systemu kaucyjnego od dwóch czynników – miejsca oddawania opakowań oraz opłacalności. Preferowaną formą zwrotów opakowań jest zwrot do automatów na opakowania. 35% respondentów obawia się, że ceny produktów w opakowaniach zwrotnych będą wyższe niż dotychczas...

Czytaj więcej...
Polacy aktywnie szukają promocji i porównują ceny

Polacy aktywnie szukają promocji i porównują ceny

Inflacja sprawiła, że Polacy robiąc zakupy spożywczo-przemysłowe coraz częściej korzystają z promocji, aktywnie ich szukają oraz porównują ceny w różnych sklepach. Co czwarty respondent przyznaje, że częściej liczy się dla niego cena produktu niż jakość - wynika z naszego najnowszego badania. Tylko 18% badanych przyznało, że inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych – kupują...

Czytaj więcej...
Banki z najlepszymi biurami prasowymi

Banki z najlepszymi biurami prasowymi

Szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelna i uczciwa komunikacja – to zdaniem dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banków. Najlepsze biura prasowe mają: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska – wynika z najnowszego badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations ARC Rynek i Opinia....

Czytaj więcej...
Handel internetowy pod lupą

Handel internetowy pod lupą

78% polskich internautów przyznaje, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło coś przez internet, a 59% nie spotkało się podczas swoich zakupów z żadną formą oszustwa. Mimo tego konsumenci dostrzegają problemy w postaci np. fałszywych promocji czy komentarzy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Kilka dni temu – 28 maja 2022 weszła w życie nowa unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, regulująca zasady handlu...

Czytaj więcej...
Wpływ uchodźców z Ukrainy na polską gospodarkę

Wpływ uchodźców z Ukrainy na polską gospodarkę

Ponad połowa uchodźców z Ukrainy deklaruje, że chciałaby podjąć w Polsce pracę, 78% ma zamiar nauczyć się języka polskiego, co znacząco ułatwi im znalezienie zatrudnienia. Większość Ukraińców (71%) przyznaje, że utrzymuje się z własnych środków, niemal połowa (44%) uznaje swoją sytuację materialną za średnią. 27% uchodźców deklaruje, że nawet w obliczu zakończenia wojny, chce pozostać w Polsce –...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!