+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

Co nas łączy? Badanie opinii Polaków

Co nas łączy? Badanie opinii Polaków

Rodzina, tradycja i język to trzy najważniejsze wartości, które łączą Polaków zdaniem ich samych. Z kolei najczęściej wskazywane cechy narodu polskiego to gościnność, zazdrość oraz skłonność do narzekania. 82% Polaków czuje dumę z przynależności do narodu polskiego, jednak 59% respondentów uważa, że obecnie nasz naród więcej dzieli niż łączy – tak wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia...

Czytaj więcej...
Strach przed wzrostem cen, ale nie przed utratą pracy

Strach przed wzrostem cen, ale nie przed utratą pracy

Wysoka inflacja i nienadążające za nią zarobki to obecnie główne zmartwienia Polaków. Stan polskiej gospodarki negatywnie ocenia zdecydowana większość respondentów (80%), ponad połowa zamierza ograniczyć konsumpcję produktów i usług. Mimo tego niemal połowa badanych patrzy optymistycznie w przyszłość. Jedyne, czego Polacy w znacznie mniejszym stopniu się obawiają to utrata pracy (23%) – tak...

Czytaj więcej...
Dojrzali konsumenci (60+) – nowe badanie syndykatowe

Dojrzali konsumenci (60+) – nowe badanie syndykatowe

Jeszcze w tym roku dostępny będzie w naszej ofercie nowy raport syndykatowy, który dostarczy obszernej wiedzy na temat dojrzałych konsumentów. Jak spędzają czas? Jakie mają priorytety w życiu? Co jest dla nich istotne? Jakie mają plany? Jak dysponują swoim dochodem rozporządzalnym, czyli środkami pozostającymi im do dyspozycji po pokryciu wszystkich koniecznych wydatków? Jak konsumują media, w...

Czytaj więcej...
Polacy bardziej ufają promocjom

Polacy bardziej ufają promocjom

Inflacja spowodowała, że co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom. Jednocześnie w porównaniu z ubiegłym rokiem konsumenci znacząco ograniczyli robienie zakupów na zapas (38% versus 48% w 2021 roku) oraz kupowanie niepotrzebnych produktów (15% versus 21% w 2021 roku). Z roku na rok także coraz mniej konsumentów deklaruje, że zdarza im się robić zakupy nieplanowane tylko dlatego, że coś jest w...

Czytaj więcej...
Czy Polacy wrócą do kin?

Czy Polacy wrócą do kin?

Mimo, że 85% Polaków deklaruje, że interesuje się filmem, to aż 52% przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie było w kinie. Na ten stan rzeczy mają wpływ dwa czynniki – pandemia, która spowodowała, że Polacy odzwyczaili się od chodzenia do kin oraz rozwój platform streamingowych, z których korzysta już 66% badanych – tak wynika z badania zrealizowanego wspólnie przez ARC Rynek i Opinia oraz dr...

Czytaj więcej...
Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych

62% Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego. Coraz więcej z nich deklaruje, że jest aktywna w programach, czyli znają swój status i starają się korzystać z oferty. W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 p.p. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest program Biedronki, który też jest najczęściej...

Czytaj więcej...
Polacy wracają do picia kawy poza domem

Polacy wracają do picia kawy poza domem

Ponad połowa Polaków pija kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie. Polacy szczególnie lubią café latte oraz espresso. Głównym powodem picia kawy dla badanych jest jej smak, ale dynamicznie rośnie odsetek osób, dla których picie kawy jest rytuałem i przyjemnością. Tylko 5% osób pijących kawę z mlekiem wybiera mleko roślinne, najczęściej owsiane lub sojowe – tak...

Czytaj więcej...
Polacy obawiają się okresu grzewczego

Polacy obawiają się okresu grzewczego

85% Polaków obawia się trudnego okresu grzewczego, a 67% już w jakiś sposób się na niego przygotowuje. Ponad połowa badanych deklaruje, że mogłaby zimą obniżyć temperaturę w domu o 2 stopnie Celsjusza, zaś za najmniej uciążliwy sposób oszczędzania energii przez miasta uważają ograniczenie oświetlenia szyldów i reklam – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Strach przed trudnym okresem...

Czytaj więcej...
Polacy przestali bać się atomu

Polacy przestali bać się atomu

Tylko 13% Polaków jest przeciw budowie dużych elektrowni jądrowych, 64% badanych to zwolennicy przyspieszenia prac nad takimi elektrowniami, a co czwarty na razie nie ma zdania w tym temacie – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Zdecydowani przeciwnicy budowy elektrowni jądrowej w Polsce to bardzo mały odsetek społeczeństwa (4%). Nieco więcej osób (9%) jest zdania, że Polska powinna raczej...

Czytaj więcej...
Warszawiacy dumni z Powstania Warszawskiego

Warszawiacy dumni z Powstania Warszawskiego

Powstanie Warszawskie oraz dynamiczny rozwój miasta to największe powody do dumy warszawiaków. Jednocześnie swoją wiedzę na temat Powstania oceniają jako średnią. Zdecydowana większość zna podstawowe fakty na temat tego wydarzenia – 93% wie, kiedy wybuchło Powstanie, zaś 82% – ile dni trwało. 80% warszawiaków przyznaje, że w rocznicę Powstania Warszawskiego o godz. 17.00 zatrzymuje się na minutę...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!