Aktualności
Aktualności
Polacy wracają do picia kawy poza domem
Ponad połowa Polaków pija kawę poza domem i odsetek ten ponownie, po okresie pandemicznym, rośnie. Polacy szczególnie lubią café latte oraz espresso. Głównym powodem picia kawy dla badanych jest jej smak, ale dynamicznie rośnie odsetek osób, dla których picie kawy jest rytuałem i przyjemnością. Tylko 5% osób pijących kawę z mlekiem wybiera mleko roślinne, najczęściej owsiane lub sojowe – tak...
Polacy obawiają się okresu grzewczego
85% Polaków obawia się trudnego okresu grzewczego, a 67% już w jakiś sposób się na niego przygotowuje. Ponad połowa badanych deklaruje, że mogłaby zimą obniżyć temperaturę w domu o 2 stopnie Celsjusza, zaś za najmniej uciążliwy sposób oszczędzania energii przez miasta uważają ograniczenie oświetlenia szyldów i reklam – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Strach przed trudnym okresem...
Polacy przestali bać się atomu
Tylko 13% Polaków jest przeciw budowie dużych elektrowni jądrowych, 64% badanych to zwolennicy przyspieszenia prac nad takimi elektrowniami, a co czwarty na razie nie ma zdania w tym temacie – tak wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Zdecydowani przeciwnicy budowy elektrowni jądrowej w Polsce to bardzo mały odsetek społeczeństwa (4%). Nieco więcej osób (9%) jest zdania, że Polska powinna raczej...
Warszawiacy dumni z Powstania Warszawskiego
Powstanie Warszawskie oraz dynamiczny rozwój miasta to największe powody do dumy warszawiaków. Jednocześnie swoją wiedzę na temat Powstania oceniają jako średnią. Zdecydowana większość zna podstawowe fakty na temat tego wydarzenia – 93% wie, kiedy wybuchło Powstanie, zaś 82% – ile dni trwało. 80% warszawiaków przyznaje, że w rocznicę Powstania Warszawskiego o godz. 17.00 zatrzymuje się na minutę...
Polacy są zgodni: system kaucyjny to doskonały pomysł
88% Polaków przyznaje, że podoba im się pomysł wprowadzenia systemu kaucyjnego w Polsce. Jednocześnie część z nich uzależnia korzystanie z systemu kaucyjnego od dwóch czynników – miejsca oddawania opakowań oraz opłacalności. Preferowaną formą zwrotów opakowań jest zwrot do automatów na opakowania. 35% respondentów obawia się, że ceny produktów w opakowaniach zwrotnych będą wyższe niż dotychczas...
Polacy aktywnie szukają promocji i porównują ceny
Inflacja sprawiła, że Polacy robiąc zakupy spożywczo-przemysłowe coraz częściej korzystają z promocji, aktywnie ich szukają oraz porównują ceny w różnych sklepach. Co czwarty respondent przyznaje, że częściej liczy się dla niego cena produktu niż jakość - wynika z naszego najnowszego badania. Tylko 18% badanych przyznało, że inflacja w żaden sposób nie zmieniła ich zwyczajów zakupowych – kupują...
Banki z najlepszymi biurami prasowymi
Szybkość reakcji, dostępność oraz rzetelna i uczciwa komunikacja – to zdaniem dziennikarzy specjalizujących się w tematyce finansowej najważniejsze cechy dobrego biura prasowego banków. Najlepsze biura prasowe mają: mBank, ING Bank Śląski oraz BNP Paribas Bank Polska – wynika z najnowszego badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations ARC Rynek i Opinia....
Handel internetowy pod lupą
78% polskich internautów przyznaje, że w ciągu ostatnich 30 dni kupiło coś przez internet, a 59% nie spotkało się podczas swoich zakupów z żadną formą oszustwa. Mimo tego konsumenci dostrzegają problemy w postaci np. fałszywych promocji czy komentarzy – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Kilka dni temu – 28 maja 2022 weszła w życie nowa unijna dyrektywa, tzw. Omnibus, regulująca zasady handlu...
Wpływ uchodźców z Ukrainy na polską gospodarkę
Ponad połowa uchodźców z Ukrainy deklaruje, że chciałaby podjąć w Polsce pracę, 78% ma zamiar nauczyć się języka polskiego, co znacząco ułatwi im znalezienie zatrudnienia. Większość Ukraińców (71%) przyznaje, że utrzymuje się z własnych środków, niemal połowa (44%) uznaje swoją sytuację materialną za średnią. 27% uchodźców deklaruje, że nawet w obliczu zakończenia wojny, chce pozostać w Polsce –...
Cięcie wydatków, mniej oszczędności
Jak Polacy reagują na inflację, rosnące ceny i wyższe stopy procentowe? Jedni ograniczają zbędne wydatki, gromadzą mniej oszczędności, rzadziej korzystają z samochodów, inni wolą wydawać zgromadzone pieniądze niż patrzeć, jak ich wartość maleje. Co piąty badany zrezygnował z planowanej wcześniej większej inwestycji. Co jeszcze wynika z badania ARC Rynek i Opinia? Obecna sytuacja...