+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Jeszcze w tym roku dostępny będzie w naszej ofercie nowy raport syndykatowy, który dostarczy obszernej wiedzy na temat dojrzałych konsumentów. Jak spędzają czas? Jakie mają priorytety w życiu? Co jest dla nich istotne? Jakie mają plany? Jak dysponują swoim dochodem rozporządzalnym, czyli środkami pozostającymi im do dyspozycji po pokryciu wszystkich koniecznych wydatków? Jak konsumują media, w tym media cyfrowe? Jak zmieniają się ich zachowania i preferencje zakupowe/konsumpcyjne? Jakie marki uważają za „swoje”?To tylko niektóre pytania, jakie zadamy respondentom w naszym nowym badaniu.

Kontekst badania

W populacji systematycznie przybywa dojrzałych dorosłych. Kolejne dekady drugiej połowy życia niosą ze sobą nowe wyzwania i nowe możliwości, a granica starości przesuwa się coraz dalej. Rośnie też liczba osób długowiecznych, które są samodzielne – według definicji Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) umownie starość rozpoczyna się po 65 roku życia. W literaturze spotyka się klasyfikacje: 60-74 „młodzi starzy”, 75-89 „starzy starzy” i 90+ – długowieczni.)

Inną cezurą jest formalne zakończenie pracy zarobkowej. Przejście na emeryturę to duża życiowa zmiana. Jest to często moment weryfikacji i układania od nowa priorytetów i wartości. Nierzadko zasadniczo zmienia się styl życia. Jest coraz więcej czasu na aktywności związane z życiem rodzinnym czy własnymi zainteresowaniami, chociaż wielu emerytów kontynuuje działalność zarobkową w zmniejszonym wymiarze. Niektórzy uruchamiają zasoby, które właśnie na czas emerytury gromadzili. Zwykle rośnie budżet czasowy, chociaż zmniejsza się budżet finansowy.

Dlaczego warto zamówić badanie?

  • Pierwsze tak kompleksowe opracowanie: desk research, badanie jakościowe i ilościowe)
  • Badanie jest w całości realizowane off-line, dzięki czemu w próbie znajdą się również osoby wykluczone cyfrowo
  • W badaniu uwzględniony jest kapitał społeczny, który determinuje potrzeby i zachowania osób w wieku powyżej 60 lat
  • Oferujemy możliwość zakupu wybranych modułów

Obszary tematyczne raportu:

  • Wartości i plany
  • Czas wolny
  • Media
  • Zakupy
  • Zdrowie
  • Finanse

Jeżeli są Państwo zainteresowani badaniem – prosimy o kontakt z Grzegorzem Sygnowskim, który chętnie udzieli pełnych informacji.