Aktualności
Aktualności
Banki z najwyższą satysfakcją i lojalnością klientów
Liderem rankingu satysfakcji klientów indywidualnych banków w badaniu satysfakcji zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia za 2022 rok został ING Bank Śląski. Na podium stanęły również Bank Millennium i mBank (2. Miejsce) i Santander Bank Polska (3. Miejsce). Te same banki oraz dodatkowo Alior Bank charakteryzują się również największą lojalnością swoich klientów. W 2022 roku średnia punktów...
Polacy o wyborze miejsca na mundial
68% badanych Polaków przyznaje, że słyszało o złych warunkach pracy i licznych ofiarach wśród robotników podczas budowy stadionów i infrastruktury na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej w Katarze. 15% respondentów zadeklarowało, że z tego powodu rezygnuje z oglądania tego wydarzenia, a 34% – że ogranicza oglądanie tylko do wybranych, najważniejszych meczów – wynika z badania ARC Rynek i Opinia....
Polacy coraz bardziej pesymistyczni
Radar konsumencki ARC Rynek i Opinia: W ciągu ostatniego miesiąca o 11 punktów procentowych (do 43%) wzrósł odsetek Polaków, którzy pesymistycznie patrzą w przyszłość. Więcej badanych deklaruje również, że obecnie żyje im się gorzej niż jeszcze rok temu (56%), więcej też (29% - wzrost o 6 p.p.) obawia się utraty pracy. Miesiąc po pierwszym pomiarze Radaru konsumenckiego powtórzyliśmy nasze...
ARC Rynek i Opinia wśród najsilniejszych marek w mediach
Z przyjemnością informujemy, że po raz kolejny znaleźliśmy się w pierwszej piątce agencji badawczych w rankingu TOP Marka Magazynu Press oraz PSMM Monitoring&More jako jedna z najsilniejszych marek badawczych w mediach. Projekt TOP Marka jest realizowany od piętnastu lat. W ramach projektu tworzona jest lista 500 najsilniejszych marek w mediach. W tym roku organizatorzy projektu zanalizowali...
Co nas łączy? Badanie opinii Polaków
Rodzina, tradycja i język to trzy najważniejsze wartości, które łączą Polaków zdaniem ich samych. Z kolei najczęściej wskazywane cechy narodu polskiego to gościnność, zazdrość oraz skłonność do narzekania. 82% Polaków czuje dumę z przynależności do narodu polskiego, jednak 59% respondentów uważa, że obecnie nasz naród więcej dzieli niż łączy – tak wynika z najnowszego raportu ARC Rynek i Opinia...
Strach przed wzrostem cen, ale nie przed utratą pracy
Wysoka inflacja i nienadążające za nią zarobki to obecnie główne zmartwienia Polaków. Stan polskiej gospodarki negatywnie ocenia zdecydowana większość respondentów (80%), ponad połowa zamierza ograniczyć konsumpcję produktów i usług. Mimo tego niemal połowa badanych patrzy optymistycznie w przyszłość. Jedyne, czego Polacy w znacznie mniejszym stopniu się obawiają to utrata pracy (23%) – tak...
Dojrzali konsumenci (60+) – nowe badanie syndykatowe
Jeszcze w tym roku dostępny będzie w naszej ofercie nowy raport syndykatowy, który dostarczy obszernej wiedzy na temat dojrzałych konsumentów. Jak spędzają czas? Jakie mają priorytety w życiu? Co jest dla nich istotne? Jakie mają plany? Jak dysponują swoim dochodem rozporządzalnym, czyli środkami pozostającymi im do dyspozycji po pokryciu wszystkich koniecznych wydatków? Jak konsumują media, w...
Polacy bardziej ufają promocjom
Inflacja spowodowała, że co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom. Jednocześnie w porównaniu z ubiegłym rokiem konsumenci znacząco ograniczyli robienie zakupów na zapas (38% versus 48% w 2021 roku) oraz kupowanie niepotrzebnych produktów (15% versus 21% w 2021 roku). Z roku na rok także coraz mniej konsumentów deklaruje, że zdarza im się robić zakupy nieplanowane tylko dlatego, że coś jest w...
Czy Polacy wrócą do kin?
Mimo, że 85% Polaków deklaruje, że interesuje się filmem, to aż 52% przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie było w kinie. Na ten stan rzeczy mają wpływ dwa czynniki – pandemia, która spowodowała, że Polacy odzwyczaili się od chodzenia do kin oraz rozwój platform streamingowych, z których korzysta już 66% badanych – tak wynika z badania zrealizowanego wspólnie przez ARC Rynek i Opinia oraz dr...
Polacy bardziej aktywni w programach lojalnościowych
62% Polaków korzysta z przynajmniej jednego programu lojalnościowego. Coraz więcej z nich deklaruje, że jest aktywna w programach, czyli znają swój status i starają się korzystać z oferty. W porównaniu z ubiegłym rokiem o 13 p.p. wzrósł odsetek osób korzystających z aplikacji mobilnych programów. Najbardziej popularnym programem lojalnościowym jest program Biedronki, który też jest najczęściej...