Aktualności
Aktualności
Badania online na potrzeby prac naukowych
Autor: Michał Piechocki, Online Research Manager Badania opinii, zachowań czy postaw mogą znacznie wzbogacić pracę naukową z niejednej dziedziny – nie dotyczy to tylko takich dyscyplin jak socjologia, psychologia czy nauki ekonomiczne, gdzie w istocie takich badań robi się najwięcej, ale także nauk medycznych, przyrodniczych. Wyniki badań czasami są wręcz konieczne, aby potwierdzić lub...
Webinar: Badania opinii – po co i jak wykorzystać je w sprawach znaków towarowych?
Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar, podczas którego opowiemy, jak wykorzystać badania opinii w sporach sądowych i administracyjnych dotyczących znaków towarowych. Webinar odbędzie się w środę, 21 kwietnia 2021 roku, w godz. 11.00-12.15 AGENDA W jakich sprawach i w jakim celu wykorzystuje się badania opinii publicznej dotyczące znaku towarowego?Jak przygotować i przeprowadzić badanie...
Jak dobrze wykorzystać badania opinii w działaniach PR i CSR firmy?
Autorki: Magdalena Felczak, PR Manager oraz Karolina Knyziak, Project Manager w ARC Rynek i Opinia Jak sprawić, żeby nasz temat przebił się do mediów? Jak zainteresować nim dziennikarzy, którzy na co dzień są zasypywani informacjami prasowymi? Z codziennej praktyki wiemy, że to zadanie coraz trudniejsze, a nie zawsze mamy do dyspozycji przełomową wiadomość, o której chciałby usłyszeć świat … Z...
W pandemii rzadziej uprawiamy sport
W roku pandemicznym o 12 p.p. spadł odsetek Polaków uprawiających sport. W 2020 roku średnia w tym zakresie wyniosła 69%, podczas gdy rok wcześniej odsetek ten stanowił 81%. Spadek dotyczy wszystkich grup wiekowych. Obecnie najwięcej osób uprawiających sport jest w najmłodszej grupie wiekowej – 87%, najmniej zaś w najstarszej (55-65 lat) – 54%. Najpopularniejszymi dyscyplinami są od lat: jazda...
Webinar: Jak dobrze wykorzystać badania opinii w działaniach PR i CSR?
11 marca 2021 roku odbył się webinar dotyczący wykorzystywania badań opinii w działaniach PR i CSR. W trakcie webinaru odpowiedzieliśmy na pytania: • Czy warto robić badania opinii na potrzeby komunikacji? • Jakie badania interesują media? • Co to znaczy dobry temat? • Dlaczego wiarygodność ma takie znaczenie? • Czy badania opinii muszą być drogie? I ile naprawdę kosztują? • Ile czasu trwa...
Jaka jest Polka? Polki pod badawczą lupą
Polki interesują się sportem i go uprawiają. Kawę poza domem piją najczęściej na stacji paliw. Lepiej oceniają firmy angażujące się społecznie i chętniej kupują produkty takich firm. Korzystają z programów lojalnościowych i są w nich aktywne. Coraz rzadziej jednak uważają promocję „produkt lub usługa w obniżonej cenie” za atrakcyjną. Co trzecia Polka twierdzi, że w 2020 roku straciła zawodowo,...
Zamiast do kawiarni – do sklepu lub na stację paliw
Udział stacji paliw i sklepów spożywczych w kawiarnianym torcie istotnie urósł w trakcie lockdownu. Z kolei udział kawiarni i lodziarni spadł niemal o połowę w stosunku do czasu sprzed COVID-19, zaś barów i restauracji – o 7 p.p. – wynika z badania OOH Café ARC Rynek i Opinia. Obostrzenia pozwalające wyłącznie na serwowanie napojów i dań na wynos, a także praca zdalna spowodowały istotne...
Webinar „Badania online na potrzeby prac naukowych
Coraz częściej w pracach naukowych wykorzystywane są wyniki badań realizowanych z użyciem technik ankiet online. Bez wątpienia pandemia Covid-19 ograniczyła możliwość stosowania innych technik badań ankietowych, ale również zwiększyła się penetracja i częstość korzystania z internetu w Polsce ułatwiając też realizację badań online. Badania online mają zastosowanie nie tylko w projektach w...
Polacy bardziej zainteresowani sportem
W „roku pandemicznym” odsetek osób zainteresowanych sportem wzrósł o 8 p.p. Obecnie aż 90% Polaków łącznie przyznaje, że bardzo lub choć trochę interesuje się sportem. Wzrósł również odsetek osób, które uważają, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Za największe osiągnięcie sportowe ubiegłego roku Polacy uważają zwycięstwo Igi Świątek w turnieju Wielkiego Szlema – wynika...
Rośnie chęć zaszczepienia się na COVID-19, ale młodzi ciągle sceptyczni
O 13 punktów procentowych wzrósł odsetek Polaków, którzy zamierzają się zaszczepić na COVID-19. Co trzeci Polak przyznaje, że nie zamierzał i nie zamierza się szczepić na COVID-19 – takie deklaracje słychać najczęściej od kobiet (41%) i ludzi młodych (44%) – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Obecnie 45% badanych deklaruje, że chce się zaszczepić na COVID-19, zaś 16% Polaków cały czas nie wie,...