Aktualności
Aktualności
Już jest najnowszy raport Sponsoring Monitor!
Co o sponsoringu myślą Polacy? Którzy sponsorzy sportu i wydarzeń kulturalnych są najbardziej znani? W jakim stopniu Polacy interesują się sportem i kulturą? Którzy sportowcy są najbardziej znani i lubiani? Jak zmienia się zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami sportowymi? Które wydarzenia były zdaniem Polaków najważniejsze w 2021 roku? To tylko wycinek informacji, jakie można znaleźć w...
Polacy o barierach w korzystaniu z energii odnawialnej
Co czwarty badany Polak nie jest przekonany, że korzystanie z energii ze źródeł odnawialnych przyczyni się do rozwiązania globalnych problemów związanych z klimatem. Ci, którzy wybierają energię odnawialną, robią to głównie ze względu na możliwe oszczędności. Zdaniem badanych kluczową barierą zwiększania zakresu korzystania ze źródeł odnawialnej energii w naszym kraju są przede wszystkim wysokie...
Banki z najwyższą satysfakcją i lojalnością klientów
Liderem rankingu satysfakcji klientów indywidualnych banków w badaniu satysfakcji zrealizowanym przez ARC Rynek i Opinia za 2021 rok został ING Bank Śląski. Na podium stanęły również mBank, Bank Millennium, Alior Bank i Santander Bank Polska. Niemal ten sam zestaw banków charakteryzuje się największą lojalnością swoich klientów. W 2021 roku średnia punktów uzyskanych przez banki w rankingu...
Infolinie bankowe – dłużej poczekamy na połączenie z konsultantem
Z najnowszej fali badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail ARC Rynek i Opinia wynika, że średni wynik ogólnego rankingu infolinii bankowych spadł o 4,8 pkt w porównaniu z poprzednią falą badania i obecnie wynosi on 73,7 pkt na 100 możliwych punktów do zdobycia. Najlepsze infolinie mają Bank Pekao SA., Bank Millennium oraz Santander Bank Polska. Niemal...
Zmiana stosunku Polaków do szczepień przeciwko COVID-19
Mieszkańcy Polski zmienili stosunek do szczepienia przeciwko wirusowi COVID-19 nawet o 180 stopni - wynika ze wspólnych badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, zawartych we właśnie opublikowanej jako preprint (wyniki nierecenzowane) na platformie researchgate.net pracy zatytułowanej “Public vaccination reluctance:...
Chętnie świętujemy z rodziną i przyjaciółmi w domu
Świętowanie w domu cieszy się dużą popularnością – badani z całego świata przyznają, że wolą świętować specjalne okazje w domu (57%) niż w restauracji (43%). Podobnie ze spędzaniem czasu z bliskimi – wolimy wspólny posiłek we własnych czterech kątach (55%) niż wspólny wypad (45%). Oglądanie sportu też jest preferowane w zaciszu domowym (56%) – wynika z międzynarodowego badania grupy IRiS, której...
14% badanych otrzymało podwyżkę wynagrodzenia w ciągu ostatnich 3 miesięcy
95% badanych Polaków jest zdania, że ceny będą dalej rosły, a 69% – że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Tylko 14% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy otrzymało podwyżkę wynagrodzenia – wynika...
O programach lojalnościowych nocą
Temat programów lojalnościowych badamy od ponad 10 lat. Tym razem dzielimy się spostrzeżeniami po realizacji najnowszego raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2021. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z udziałem badaczek ARC Rynek i Opinia - Agnieszki Doktorskiej i Anny Szczerbik. Więcej na temat zakresu raportu można przeczytać tutaj Informację o wybranych wynikach najnowszego raportu można...
18% Polaków spożywa obecnie częściej alkohol niż przed pandemią
Niemal co piąty badany Polak przyznaje, że obecnie pije częściej alkohol niż jeszcze dwa lata temu. Połowa respondentów przynajmniej raz w tygodniu spożywa alkohol w domu, odsetek osób wychodzących „na drinka” z taką częstotliwością jest czterokrotnie niższy. Spośród badanych krajów najwyższy odsetek konsumentów alkoholu jest w Szwajcarii, osób przynajmniej raz w tygodniu pijących w domu – w...
Jedzenie z dowozem globalnym trendem
Co czwarty Polak zamawia obecnie częściej jedzenie z dowozem niż jeszcze 2 lata temu, jednak najwyższy wzrost korzystania z tej usługi widoczny jest w Hiszpanii. Średni rachunek za jedzenie na wynos jest w Polsce jednym z najniższych spośród badanych 21 krajów z całego świata. Polacy dziesięciokrotnie częściej odwiedzają restauracje typu fast food niż Szwajcarzy, chociaż dwa razy rzadziej niż...