Wyniki badań
Wyniki badań
Zmiana stosunku Polaków do szczepień przeciwko COVID-19
Mieszkańcy Polski zmienili stosunek do szczepienia przeciwko wirusowi COVID-19 nawet o 180 stopni - wynika ze wspólnych badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, zawartych we właśnie opublikowanej...
Chętnie świętujemy z rodziną i przyjaciółmi w domu
Świętowanie w domu cieszy się dużą popularnością – badani z całego świata przyznają, że wolą świętować specjalne okazje w domu (57%) niż w restauracji (43%). Podobnie ze spędzaniem czasu z bliskimi – wolimy wspólny posiłek we własnych czterech kątach (55%) niż wspólny...
14% badanych otrzymało podwyżkę wynagrodzenia w ciągu ostatnich 3 miesięcy
95% badanych Polaków jest zdania, że ceny będą dalej rosły, a 69% – że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do...
O programach lojalnościowych nocą
Temat programów lojalnościowych badamy od ponad 10 lat. Tym razem dzielimy się spostrzeżeniami po realizacji najnowszego raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2021. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z udziałem badaczek ARC Rynek i Opinia - Agnieszki Doktorskiej i...
18% Polaków spożywa obecnie częściej alkohol niż przed pandemią
Niemal co piąty badany Polak przyznaje, że obecnie pije częściej alkohol niż jeszcze dwa lata temu. Połowa respondentów przynajmniej raz w tygodniu spożywa alkohol w domu, odsetek osób wychodzących „na drinka” z taką częstotliwością jest czterokrotnie niższy. Spośród...
Jedzenie z dowozem globalnym trendem
Co czwarty Polak zamawia obecnie częściej jedzenie z dowozem niż jeszcze 2 lata temu, jednak najwyższy wzrost korzystania z tej usługi widoczny jest w Hiszpanii. Średni rachunek za jedzenie na wynos jest w Polsce jednym z najniższych spośród badanych 21 krajów z...
Programy lojalnościowe w górę
Po kilku latach względnej stabilizacji na rynku programów lojalnościowych w tym roku nastąpił wzrost poziomu uczestnictwa w programach. Aktualnie blisko 2/3 dorosłych Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej jednym programie lojalnościowym. Liderem na rynku...
Globalny smart shopping
64% mieszkańców z 21 krajów z całego świata przyznaje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą. Niemal co trzecia osoba (31%) po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze w celu zaoszczędzenia. Znacznie niższy odsetek osób (37%)...
Polacy obawiają się zmian klimatycznych
86% Polaków wierzy w globalne ocieplenie, a 76% obawia się jego skutków. Badani są zdania, że do globalnego ocieplenia przyczyniły się zarówno naturalne zmiany klimatyczne jak i działania człowieka. Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków...
Monitor Promocji: Obniżki cen tracą na popularności
Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wiele rodzajów promocji straciło na popularności, w tym przez lata najbardziej znana i lubiana obniżka cen. Zyskały natomiast m.in. loterie i możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy produkt nie daje efektów – wynika z najnowszej...
ARC Rynek i Opinia w liczbach

30 lat
doświadczenia

350 000 osób
objętych rocznie badaniami

20 lat
ePanel.pl
