+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

Zmiana stosunku Polaków do szczepień przeciwko COVID-19

Zmiana stosunku Polaków do szczepień przeciwko COVID-19

Mieszkańcy Polski zmienili stosunek do szczepienia przeciwko wirusowi COVID-19 nawet o 180 stopni - wynika ze wspólnych badań Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, Uniwersytetu Warszawskiego i agencji badawczej ARC Opinia i Rynek, zawartych we właśnie opublikowanej jako preprint (wyniki nierecenzowane) na platformie researchgate.net pracy zatytułowanej “Public vaccination reluctance:...

Czytaj więcej...
Chętnie świętujemy z rodziną i przyjaciółmi w domu

Chętnie świętujemy z rodziną i przyjaciółmi w domu

Świętowanie w domu cieszy się dużą popularnością – badani z całego świata przyznają, że wolą świętować specjalne okazje w domu (57%) niż w restauracji (43%). Podobnie ze spędzaniem czasu z bliskimi – wolimy wspólny posiłek we własnych czterech kątach (55%) niż wspólny wypad (45%). Oglądanie sportu też jest preferowane w zaciszu domowym (56%) – wynika z międzynarodowego badania grupy IRiS, której...

Czytaj więcej...
14% badanych otrzymało podwyżkę wynagrodzenia w ciągu ostatnich 3 miesięcy

14% badanych otrzymało podwyżkę wynagrodzenia w ciągu ostatnich 3 miesięcy

95% badanych Polaków jest zdania, że ceny będą dalej rosły, a 69% – że będzie to wzrost dynamiczny. Niemal co trzeci respondent próbuje na różne sposoby podnieść swoje przychody poprzez: szukanie dodatkowej pracy (19%), lepiej płatnej pracy (8%) czy pójście do pracodawcy po podwyżkę (5%). Tylko 14% badanych deklaruje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy otrzymało podwyżkę wynagrodzenia – wynika...

Czytaj więcej...
O programach lojalnościowych nocą

O programach lojalnościowych nocą

Temat programów lojalnościowych badamy od ponad 10 lat. Tym razem dzielimy się spostrzeżeniami po realizacji najnowszego raportu Monitor Programów Lojalnościowych 2021. Zapraszamy do obejrzenia nagrania z udziałem badaczek ARC Rynek i Opinia - Agnieszki Doktorskiej i Anny Szczerbik. Więcej na temat zakresu raportu można przeczytać tutaj Informację o wybranych wynikach najnowszego raportu można...

Czytaj więcej...
18% Polaków spożywa obecnie częściej alkohol niż przed pandemią

18% Polaków spożywa obecnie częściej alkohol niż przed pandemią

Niemal co piąty badany Polak przyznaje, że obecnie pije częściej alkohol niż jeszcze dwa lata temu. Połowa respondentów przynajmniej raz w tygodniu spożywa alkohol w domu, odsetek osób wychodzących „na drinka” z taką częstotliwością jest czterokrotnie niższy. Spośród badanych krajów najwyższy odsetek konsumentów alkoholu jest w Szwajcarii, osób przynajmniej raz w tygodniu pijących w domu – w...

Czytaj więcej...
Jedzenie z dowozem globalnym trendem

Jedzenie z dowozem globalnym trendem

Co czwarty Polak zamawia obecnie częściej jedzenie z dowozem niż jeszcze 2 lata temu, jednak najwyższy wzrost korzystania z tej usługi widoczny jest w Hiszpanii. Średni rachunek za jedzenie na wynos jest w Polsce jednym z najniższych spośród badanych 21 krajów z całego świata. Polacy dziesięciokrotnie częściej odwiedzają restauracje typu fast food niż Szwajcarzy, chociaż dwa razy rzadziej niż...

Czytaj więcej...
Programy lojalnościowe w górę

Programy lojalnościowe w górę

Po kilku latach względnej stabilizacji na rynku programów lojalnościowych w tym roku nastąpił wzrost poziomu uczestnictwa w programach. Aktualnie blisko 2/3 dorosłych Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej jednym programie lojalnościowym. Liderem na rynku pozostaje program „Moja Biedronka”, zaś najczęściej wskazywanym przez konsumentów jako ulubiony program jest Żappka – wynika z Monitora...

Czytaj więcej...
Globalny smart shopping

Globalny smart shopping

64% mieszkańców z 21 krajów z całego świata przyznaje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą. Niemal co trzecia osoba (31%) po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze w celu zaoszczędzenia. Znacznie niższy odsetek osób (37%) planuje posiłki na cały tydzień. Co trzeci badany deklaruje, że podczas pandemii zaczął robić zakupy spożywcze online – wynika z...

Czytaj więcej...
Polacy obawiają się zmian klimatycznych

Polacy obawiają się zmian klimatycznych

86% Polaków wierzy w globalne ocieplenie, a 76% obawia się jego skutków. Badani są zdania, że do globalnego ocieplenia przyczyniły się zarówno naturalne zmiany klimatyczne jak i działania człowieka. Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ekstremalnych zjawisk pogodowych i ich następstw, takich jak powodzie czy pożary (72%). Polacy...

Czytaj więcej...
Monitor Promocji: Obniżki cen tracą na popularności

Monitor Promocji: Obniżki cen tracą na popularności

Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wiele rodzajów promocji straciło na popularności, w tym przez lata najbardziej znana i lubiana obniżka cen. Zyskały natomiast m.in. loterie i możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy produkt nie daje efektów – wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji. Zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie, chociaż w ciągu...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!