Aktualności
Aktualności
Jedzenie z dowozem globalnym trendem
Co czwarty Polak zamawia obecnie częściej jedzenie z dowozem niż jeszcze 2 lata temu, jednak najwyższy wzrost korzystania z tej usługi widoczny jest w Hiszpanii. Średni rachunek za jedzenie na wynos jest w Polsce jednym z najniższych spośród badanych 21 krajów z całego świata. Polacy dziesięciokrotnie częściej odwiedzają restauracje typu fast food niż Szwajcarzy, chociaż dwa razy rzadziej niż...
Programy lojalnościowe w górę
Po kilku latach względnej stabilizacji na rynku programów lojalnościowych w tym roku nastąpił wzrost poziomu uczestnictwa w programach. Aktualnie blisko 2/3 dorosłych Polaków deklaruje uczestnictwo w co najmniej jednym programie lojalnościowym. Liderem na rynku pozostaje program „Moja Biedronka”, zaś najczęściej wskazywanym przez konsumentów jako ulubiony program jest Żappka – wynika z Monitora...
Globalny smart shopping
64% mieszkańców z 21 krajów z całego świata przyznaje, że planuje zakupy spożywcze i robi je z wcześniej przygotowaną listą. Niemal co trzecia osoba (31%) po pandemii zaczęła wybierać tańsze produkty spożywcze w celu zaoszczędzenia. Znacznie niższy odsetek osób (37%) planuje posiłki na cały tydzień. Co trzeci badany deklaruje, że podczas pandemii zaczął robić zakupy spożywcze online – wynika z...
Polacy obawiają się zmian klimatycznych
86% Polaków wierzy w globalne ocieplenie, a 76% obawia się jego skutków. Badani są zdania, że do globalnego ocieplenia przyczyniły się zarówno naturalne zmiany klimatyczne jak i działania człowieka. Skutkiem globalnego ocieplenia najczęściej zauważanym przez Polaków jest występowanie większej ilości ekstremalnych zjawisk pogodowych i ich następstw, takich jak powodzie czy pożary (72%). Polacy...
Monitor Promocji: Obniżki cen tracą na popularności
Na przestrzeni ostatnich pięciu lat wiele rodzajów promocji straciło na popularności, w tym przez lata najbardziej znana i lubiana obniżka cen. Zyskały natomiast m.in. loterie i możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku, gdy produkt nie daje efektów – wynika z najnowszej edycji raportu Monitor Promocji. Zainteresowanie promocjami wśród polskich konsumentów jest wciąż wysokie, chociaż w ciągu...
Kto i dlaczego nie chce się szczepić na COVID-19?
Co trzeci Polak (32%) w wieku od 18 do 65 lat przyznaje, że nie zamierza się zaszczepić na COVID-19. Aż 27% badanych deklaruje, że nic nie przekona ich do zmiany zdania, a 5% dopuszcza pewne argumenty, które mogłyby ich przekonać do zmiany decyzji – wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym. Co dziesiąty Polak planuje zaszczepić...
Niedzielne zakupy Polaków
50% Polaków chciałoby w większym stopniu przywrócić handel w niedzielę – wynika z naszego najnowszego badania. Najwięcej zwolenników łagodzenia zakazu jest w najmłodszej grupie wiekowej 18-24 lata (72%). Najbardziej optymalnym rozwiązaniem zdaniem respondentów byłyby dwie handlowe niedziele w miesiącu. Wyniki naszego badania pokazują, że akceptacja dla ograniczenia handlu w niedzielę jest spora...
Kawa coraz częściej z lodziarni
Odsetek osób pijących kawę poza domem jest już niemal taki sam jak przed pandemią. Po gorszym roku pandemicznym Polacy wrócili do spożywania kawy na mieście – obecnie odsetek osób pijących kawę poza domem wynosi 49%. Nadal najpopularniejszymi miejscami spożywania kawy poza domem są kąciki kawowe na stacjach paliw, jednak w porównaniu z poprzednimi latami nieco straciły na popularności – wynika z...
Ceny rosną, Polacy planują ograniczyć wydatki
91% Polaków w wieku 18-65 lat uważa, że ceny w ostatnim czasie skoczyły w górę, szczególne dotyczy to żywności, benzyny, opłat za mieszkanie, gastronomii i materiałów budowlanych. Za główne przyczyny tego wzrostu Polacy uważają chęć przedsiębiorców do odrobienia strat po pandemii, politykę gospodarczą rządu oraz niestabilną sytuację gospodarczą po pandemii. Reakcją badanych na rosnące ceny jest...
85% klientów ocenia współpracę z naszą firmą zdecydowanie pozytywnie
Z najnowszego badania satysfakcji naszych klientów wynika, że ze współpracy z ARC Rynek bardzo zadowolonych jest 85% naszych klientów. Badani cenią we współpracy z nami przede wszystkim elastyczność (90%), zaangażowanie badacza lub zespołu w dostarczenie tego, czego potrzebuje klient (86%) oraz dotrzymywanie terminów (85%). W badaniu zapytaliśmy też, czy pandemia wpłynęła na jakość naszej pracy....