+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

Winny system, nie pieniądze. Polacy o służbie zdrowia

Zły, nieefektywny system ochrony zdrowia to główne źródło problemów w ochronie zdrowia – to najważniejsze ustalenie z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. Dopiero na drugim miejscu pojawia się kwestia pieniędzy. Międzynarodowe badanie zrealizowane w 2024 roku w 17 krajach świata pokazuje, że nadal na tle innych krajów działania rządu w zakresie służby zdrowia w Polsce oceniane są...

Czytaj więcej...

Polacy o sztucznej inteligencji. Jak wypadamy na tle innych krajów?

Polacy w większości zetkęli się z pojęciem sztucznej inteligencji ale niewiele wiedzą o tym, na czym ona polega i jakie ma zastosowania. Może dlatego budzi w Polsce więcej obaw niż nadziei. Trzy czwarte Polaków w wieku 18-65 lat zetknęło się z pojęciem sztucznej inteligencji i jej zastosowaniami. Tak wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia w Polsce oraz kilkunastu innych krajach...

Czytaj więcej...

Polacy popierają działania mające na celu ograniczenie konsumpcji alkoholu

Uważamy, że pijemy za dużo alkoholu, alkohol jest łatwo dostępny. Państwo powinno zaangażować się w ograniczenie jego konsumpcji. To główne wnioski z badania zrealizowanego przez Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia we współpracy z Krzysztofem Brzózką, byłym dyrektorem PARPA, dotyczącego opinii o konsumpcji alkoholu i jej ograniczeń. Z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 1 na 5...

Czytaj więcej...

ARC Rynek i Opinia prezentuje nowe raporty syndykatowe: Monitor Promocji i Monitor Programów Lojalnościowych

ARC Rynek i Opinia przedstawia dwa odświeżone raporty syndykatowe, które dostarczają cennych informacji dla firm z różnych sektorów, pomagając w zrozumieniu zachowań konsumenckich i dostosowaniu strategii marketingowych. Monitor Promocji analizuje popularność różnych rodzajów promocji oraz doświadczenia i preferencje konsumentów. Raport ten dostarcza cennych wskazówek dotyczących tego, które...

Czytaj więcej...

KartoGraf – nowe narzędzie badawcze ARC Rynek i Opinia

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia z początkiem maja br. wprowadził do swojego porfolio nowe narzędzie do badań jakościowych – KartoGraf.  Jest to zestaw specjalnie przygotowanych w oparciu o technologię generatywnej sztucznej inteligencji ponad 70 kart metaforycznych odzwierciedlających podstawowe wartości życiowe i konsumenckie. W trakcie wywiadów grupowych lub indywidualnych...

Czytaj więcej...

Zdecydowana poprawa nastrojów konsumenckich przy ciągle wysokich oczekiwaniach inflacyjnych

Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia porównał wartości indexu nastrojów konsumenckich za kwiecień tego roku w porównaniu z kwietniem zeszłego roku w ramach badania – Radar konsumencki. Porównanie pokazuje istotne zmiany na wskaźnikach dotyczących optymizmu konsumenckiego, jakości życia i oceny sytuacji gospodarczej. Poziom optymizmu konsumenckiego istotnie wzrósł w ciągu ostatnich 12 miesięcy....

Czytaj więcej...

Iga Świątek najbardziej lubianym polskim sportowcem, Robert Lewandowski najbardziej znanym

Lekki spadek zainteresowania sportem w zeszłym roku w stosunku do lat poprzednich zanotował w swoim badaniu instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Iga Świątek jest obok Kamila Stocha i Jakuba Błaszczykowskiego najbardziej ulubioną polską sportsmenką. Zainteresowanie sportem Mimo, że 2023 nie przyniósł spektakularnych sukcesów sportowych polskim drużynom czy sportowcom, to nadal trzy czwarte...

Czytaj więcej...

Schrony i edukacja obronna. Polacy wobec zagrożenia rosyjską agresją

Budowa i remonty schronów powinny być priorytetem w zakresie działań w związku z możliwym zagrożeniem ze strony Federacji Rosyjskiej - tak wynika z najnowszego sondażu instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia. Gdyby zbliżała się wojna, pierwszym działaniem badanych Polaków byłoby gromadzenie zapasów. Polacy zapytani o działania, które powinny zostać podjęte w związku z potencjalną agresją ze...

Czytaj więcej...

4 na 5 Polaków negatywnie ocenia system ochrony zdrowia

Badanie IRIS: 41% dorosłych Polaków uważa, że działanie systemu ochrony zdrowia pogarsza się, a 38% jest zdania, że system jest w stanie kryzysu – łącznie składa się to na 79% niezadowolonych pacjentów. Za przyczynę tego stanu rzeczy 2/3 respondentów uznaje nieefektywne zarządzanie, 1/3 – niewystarczające finansowanie. Tylko 24% uczestników badania IRIS w Polsce jest przekonanych, że kraj...

Czytaj więcej...

Mobilni, wymagający, umiarkowanie aktywni– Polacy w programach lojalnościowych

2 na 3 dorosłych Polaków bierze udział w co najmniej jednym programie lojalnościowym; 90% uczestników korzysta w tym celu z aplikacji mobilnych. Pozycję lidera wśród programów utrzymuje Moja Biedronka, ale na rynku pojawił się nowy silny gracz, Kaufland Card. ARC Rynek i Opinia publikuje raport Monitor Programów Lojalnościowych 2023. Z roku na rok jest coraz bardziej oczywiste, że programy...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!