+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

ARC Rynek i Opinia partnerem strategicznym Superbrands

ARC Rynek i Opinia partnerem strategicznym Superbrands

ARC Rynek i Opinia od wielu lat współpracuje z Superbrands jako partner strategiczny, realizując największe w Polsce konsumenckie badanie siły i wizerunku marki. Łączna próba badawcza obejmuje ponad 10 tys. respondentów, a ocenie poddanych zostaje blisko 2 tysiące marek zgrupowanych w 100 kategoriach.  Proces certyfikacji wspiera Rada Marek – stałe grono doradcze dla Superbrands w Polsce,...

Czytaj więcej...
Sponsoring esportu

Sponsoring esportu

Prawie 2 miliony osób powyżej 15-tego roku życia ma kontakt z esportem. Esport ma swoich oddanych widzów. Głównie są to mężczyźni, jednak spora jest również grupa kobiet (30%). Sponsoring esportu wpływa na postrzeganie marek – duża grupa odbiorców zna sponsorów esportu i pozytywnie ich ocenia przez pryzmat sponsorowania. Spontanicznie widzowie esportu najczęściej jako sponsorów wymieniają marki:...

Czytaj więcej...
Kawa „na mieście” w czasach pandemii

Kawa „na mieście” w czasach pandemii

Pandemia wpłynęła na zwyczaje Polaków związane z piciem kawy „na mieście”. Obecnie pijemy kawę w większym stopniu „przy okazji” zakupów czy tankowania niż spotkania z przyjaciółmi, chociaż powoli wracamy do dawnych przyzwyczajeń. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 9 p.p. odsetek osób pijących kawę „na mieście”, mniej osób pije też kawę późnym popołudniem – wynika z tegorocznego raportu Cafe...

Czytaj więcej...
Połowa Polaków traktuje pandemię poważnie

Połowa Polaków traktuje pandemię poważnie

Połowa Polaków przyznaje, że bardzo poważnie traktuje pandemię. Podobny odsetek stara się odciąć od negatywnych informacji, a bardziej niż samego koronawirusa obawia się jego wpływu na gospodarkę. Co czwarty Polak przyznaje, że jest zmęczony tematem pandemii. Jednocześnie dostrzegamy też jej pozytywne skutki – główne to: większa dbałość o higienę oraz więcej czasu spędzonego z rodziną – wynika z...

Czytaj więcej...
Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich

Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich

Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w...

Czytaj więcej...
Chętnie oglądamy kolarstwo

Chętnie oglądamy kolarstwo

Kolarstwo to jedna z dziesięciu najczęściej oglądanych dyscyplin sportowych. 37% osób zainteresowanych sportem przyznaje, że oglądało transmisje z zawodów kolarskich, a 9% – że osobiście uczestniczyło jako widz w takich zawodach. Tour de Pologne to jedna z najlepiej rozpoznawalnych imprez sportowych przez Polaków – wynika z badania Sponsoring Monitor 2019 ARC Rynek i Opinia. Kolarstwo nie należy...

Czytaj więcej...
Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19

Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19

76% Polaków obawia się drugiej fali koronawirusa. Ponad połowa z nich (55%) przyznaje, że te obawy mają wpływ na ich codzienne decyzje. Co dokładnie robią lub czego nie robią? Na pewni nie planują wyjazdów zagranicznych, starają się żyć oszczędniej, nie kupują biletów na wydarzenia kulturalne. Młodsi szukają alternatywnych sposobów zarabiania online, starsi – rezygnują z wyjazdów nawet w Polsce...

Czytaj więcej...
Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa


Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa


Z badania wynika, że tylko co trzeci badany (37%) skorzystałby ze szczepionki przeciw COVID-19, gdyby była dostępna. Główne obawy Polaków to zbyt szybkie wprowadzanie szczepionki na rynek i brak zaufania do firm pracujących nad nią. Najbardziej ufni wobec szczepień są najmłodsi dorośli – osoby w wieku 18-24 lata.  Polacy w większości nie mają wątpliwości co do skuteczności szczepionek,...

Czytaj więcej...

Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty

Z badania ARC Rynek i Opinia wynika, że 59% Polaków odczuwało brak wydarzeń kulturalnych z powodu pandemii. Dwie trzecie badanych deklaruje, że pójdzie do kina, jak już będzie taka możliwość, a połowa – chętnie wybierze się na koncert. Pytanie, czy zrobią to w obliczu licznych obostrzeń sanitarnych i konieczności używania maseczek podczas seansu czy imprezy?  Kultura to jeden z obszarów,...

Czytaj więcej...
Polacy boją się o dochody i ograniczają wydatki

Polacy boją się o dochody i ograniczają wydatki

75% Polaków przyznaje, że ograniczyło w ostatnim czasie wydatki na zakupy poza spożywcze. Główną przyczyną jest obawa o dochody. Zdecydowanie rzadziej chodzimy do galerii handlowych, jeżeli już to w konkretnym celu i spędzamy tam mniej czasu. Aż 81% z nas rezygnuje z wyjść do restauracji. Jednocześnie 47% z nas częściej niż dotychczas wybiera zakupy online – wynika z najnowszego sondażu ARC...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!