Nasza firma

Trudno o lepsze obserwatorium zmieniającego się świata niż instytut badania opinii i rynku. Zachowania konsumentów, trendy i zjawiska rynkowe, życie codzienne różnych grup i środowisk – wszystko to widoczne jest szczególnie ostro z perspektywy badacza i analityka. W ARC Rynek i Opinia dotykamy rzeczywistości takiej, jaka jest naprawdę, a nie takiej, jaka tkwi w wyobrażeniach czy stereotypach. Właśnie o to najbardziej chodzi w dobrych badaniach – by przedstawić naszym Klientom prawdziwy, konsumencki punkt widzenia.
Bywa on zbieżny z punktem widzenia producenta, usługodawcy czy nadawcy komunikatu reklamowego. Ale czasem dowiadujemy się z badań czegoś, co zaskoczyć może najbardziej doświadczonych marketerów. Każdy badacz ma w zanadrzu wiele takich przykładów.
Uwzględnienie konsumenckiego punktu widzenia zwiększa szanse na rynkowy sukces produktu czy usługi, zmniejsza ryzyko rozminięcia się z potrzebami i gustami.
Dlatego właśnie pielęgnujemy w ARC Rynek i Opinia postawę ciekawości wobec świata zachowań konsumenckich i prawdziwej niezależności intelektualnej. Znamy różne słowa klucze i sezonowe marketingowe mody, ale na ogół trzymamy się od nich na dystans. Ważniejsze jest dla nas zrozumienie sposobu myślenia i odczuwania, jaki kryje się za decyzjami konsumentów. Jesteśmy w pewnym sensie zawsze po ich stronie – szanujemy różne style życia, różne gusta i zwyczaje naszych respondentów, nie oceniamy ich i nie klasyfikujemy zbyt pochopnie.
Stale jednak szukamy klucza do uporządkowania danych i informacji, których współcześnie bywa raczej zbyt dużo, niż za mało. Służą temu zarówno zaawansowane analizy, jakie przygotowuje nasze Laboratorium, jak i głębszy namysł nad tym, co udaje nam się zebrać w toku badań prowadzonych z użyciem różnych metod i technik.
Nasi klienci – wiemy to z badań – cenią nas za otwarte i elastyczne podejście do ich potrzeb i wymagań. Doceniają przejrzystość i walory wizualne naszych raportów. Z uznaniem wyrażają się o naszym panelu on line i o naszych moderatorach badań jakościowych.
Zatrudniamy ludzi o szerokich zainteresowaniach i żywych umysłach, którzy obserwują rzeczywistość nie tylko zza biurka i laptopa. Są wśród nich podróżnicy i odkrywcy, raperzy i sportowcy, miłośnicy kolei czy pasjonaci rybołówstwa – wszystkich ludzi z ARC Rynek i Opinia niezależnie od osobistych pasji łączy zmysł obserwacji i interpretacji życia codziennego, jakie toczy się wokół – zarówno w świecie realnym, jak i w sieci. Z tego uczyniliśmy nasz zawód, tak rozumiemy sens pracy badawczej.
ARC Rynek i Opinia – to co istotne.
Łukasz Mazurkiewicz, Prezes Zarządu ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia w liczbach

33 lata
doświadczenia

Kilkadziesiąt równocześnie realizowanych projektów miesięcznie

23 lata
ePanel.pl