Aktualności
Aktualności
PROMOCJE: OBNIŻKA CEN W DÓŁ, KONKURSY I DEGUSTACJE W GÓRĘ
Promocje: obniżka cen w dół, konkursy i degustacje w górę Niezmiennie najpopularniejszą formą promocji jest obniżka ceny produkty czy usługi, jednak w ciągu ostatnich dwóch lat popularność korzystania z tej formy promocji spadła o 14 punktów procentowych. Wzrosty odnotowały konkursy, zaproszenia na imprezy i wydarzenia sponsorowane - wynika z Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Dwie trzecie...
PORTALE SPECJALISTYCZNE NAJBARDZIEJ WIARYGODNE
Portale specjalistyczne, fora dyskusyjne oraz portale ogólnoekonomiczne to, zdaniem internautów, miejsca, gdzie najlepiej szukać wiarygodnej informacji na temat produktów i usług. Z kolei miejsca, co do których respondenci mają najmniejsze zaufanie w kontekście wiarygodności prezentowanych produktów i usług to portale plotkarskie, Facebook oraz telewizja publiczna. Najbardziej ufne wobec...
MŁODZI W KAWIARNIACH
Częściej piją kawę z automatów i sklepów spożywczych, a do kawiarni idą spotkać się ze znajomymi, niekoniecznie na kawę. Lubią desery, napoje na bazie mleka oraz, inne niż kawa, napoje gorące. Mimo, że ich ulubioną kawą jest latte to niemal równie często wybierają cappuccino. Chętnie piją też kawę mrożoną. O kim mowa? O młodych konsumentach kawy na mieście. Wnioski pochodzą z badania Café...
NAJWIĘKSZE MIASTA ZDOMINOWAŁY MIEJSKĄ TURYSTYKĘ WEEKENDOWĄ
W Polsce turystycznie liczą się tylko największe miasta i Toruń. Wszystkie pozostałe spośród 12 badanych ośrodków niczym się nie wyróżniają w oczach turystów weekendowych. Za najbardziej atrakcyjne turystycznie uznawane jest Trójmiasto, które jest szczególnie cenione za swoją ofertę atrakcji dla dzieci oraz imprez. W pierwszej piątce z największych miast nie zmieścił się Poznań, który ustąpił...
POLACY W SŁODYCZACH CENIĄ NATURALNE SKŁADNIKI
Naturalność składników, własna receptura oraz obniżona zawartość cukru to dla Polaków korzystających ze słodkiej oferty lokali kluczowe czynniki wyboru czegoś słodkiego w lokalu. Co dziesiąty badany zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy. Najczęściej Polacy na coś słodkiego idą do lodziarni. Co ciekawe piekarnie i kawiarnie wybierane są przez Polaków w takim samym stopniu - wynika z...
POLACY OPTYMISTYCZNIE O SWOJEJ SYTUACJI FINANSOWEJ
38% Polaków jest zadowolonych ze swojej sytuacji finansowej. Niemal co trzeci badany przyznaje, że jego sytuacja materialna poprawiła się w ciągu ostatniego roku, a 39% liczy na to, że taka poprawa nastąpi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Pogorszenie swojej sytuacji przewiduje tylko co dziesiąty Polak - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Nastroje w społeczeństwie w kontekście...
SAMOTNOŚĆ POLSKIEGO SENIORA
Samotność osób starszych to jeden z największych problemów, z którymi mierzą się one na co dzień. Niemal co piąta osoba po 65 roku życia czuje się samotna, a odsetek ten istotnie wzrasta wśród osób powyżej 80-tego roku życia. Uczucia samotności doświadczają najczęściej osoby mieszkające w jednoosobowych gospodarstwach, przede wszystkim owdowiałe kobiety. Z samotnością próbują walczyć głównie...
POLACY BEZ SZERSZEJ WIEDZY O RODO
40% Polaków przyznaje, że nie słyszało o regulacji o ochronie danych osobowych - RODO. Tylko co dziesiąty Polak twierdzi, że zna w jakimś stopniu jej szczegóły. Jednocześnie niespełna jedna trzecia badanych ma zaufanie do firm i instytucji w kontekście bezpieczeństwa ich danych osobowych, a połowa twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane były wykorzystywane bez ich zgody - wynika...
NAJLEPSZE BANKOWE BIURA PRASOWE
Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów - tak wynika z "Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018" ARC Rynek i Opinia. Głównym celem badania było zebranie i porównanie ocen oraz oczekiwań dziennikarzy dotyczących współpracy z przedstawicielami...
UKRAIŃCY W POLSCE CHCĄ ZOSTAĆ NA DŁUŻEJ
61% Ukraińców mieszkających w Polsce planuje zostać w naszym kraju przynajmniej na kilka lat, a niektórzy i na całe życie. Głównym celem przyjazdu do Polski jest praca zarobkowa (66%), jednak duża część osób przyjechała po to, by zdobyć wykształcenie. Ukraińcy w Polsce czują się dobrze - bardzo pozytywnie oceniają poziom życia i czują, że Polacy są im życzliwi - wynika z badania ARC...