Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Co piąty młody Polak w wieku do 24 lat, przyznaje, że korzysta lub korzystał z indywidualnego, rozpisanego przez dietetyka planu posiłków. Odsetek ten istotnie spada wśród osób powyżej 40-tego roku życia.
Mimo iż w relacji z dietetykiem dominuje kontakt osobisty (59%), to niemal co trzecia konsultacja dietetyczna odbywała się online (29%). Część osób przyznaje, że korzystała zarówno z porad online jak i z kontaktu bezpośredniego.
Wybierając dietetyka, respondenci zdecydowanie najczęściej kierują się opiniami znajomych.
Usługi dietetyków są stosunkowo mało popularne wśród ogółu Polaków. Z naszego badania wyraźnie wynika, że najczęściej z profesjonalnych porad korzystają ludzie z najmłodszej grupy wiekowej. Usługi te są także znacznie bardziej popularne wśród kobiet niż wśród mężczyzn. Z czego może to wynikać? Obserwując portale społecznościowe wyraźnie widoczny jest, zwłaszcza wśród osób młodych, kult ciała. Wiele osób zajmujących się zawodowo dietetyką promuje swoje usługi i udziela porad właśnie w mediach społecznościowych. Wydaje się też, że usługi dietetyczne stają się coraz bardziej dostępne i przez to są również tańsze. Połączenie tych kilku czynników może powodować, że wśród młodych dorosłych popularność tego typu usług jest największa – komentuje Sonia Łoszewska, badaczka z ARC Rynek i Opinia.
Warto też zwrócić uwagę na to, jak duża w tej kategorii usług jest siła rekomendacji. Dietetycy, którzy chcieliby pozyskać nowych klientów przede wszystkim powinni stawiać na lojalność i zadowolenie tych, którzy już korzystają z ich usług – dodaje Sonia Łoszewska.
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online) na reprezentatywnej próbie N=502 respondentów.