+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane  wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

41% kierowców wybierając lokal na spożycie posiłku podczas podróży, preferuje miejsca sieciowe. 43% respondentów przyznaje, że ma stałe miejsca, w których lubi się zatrzymywać. Tylko co piąty kierowca twierdzi, że woli zjeść posiłek w samochodzie, bez zatrzymywania się. Co czwarty kierowca przyznaje, że podczas podróży zwraca uwagę na wartości odżywcze i kaloryczność produktów  w czasie podróży o wiele częściej respondenci pozwalają sobie na jedzenie hot dogów, zapiekanek i innych przekąsek typu fast food, głównie ze względu na szybkość podania.  Niemal połowa respondentów (48%) przyznaje, że nie wyobraża sobie podróży samochodem bez kawy  na trasach dłuższych niż 150 km aż 80% kierowców kupuje kawę zawsze lub bardzo często. Co trzeci kierowca przyznaje, że nie akceptuje spożywania posiłków w samochodzie.

Najbardziej istotnymi aspektami przy wyborze miejsca na posiłek są dla respondentów: świeżość serwowanych produktów oraz czystość lokalu. Najmniej istotnym aspektem jest możliwość zakupu posiłku w systemie drive-through.

Jakie czynniki mają największy wpływ na wybór miejsca gdzie Pan/i zje posiłek w podróży?
TOP 5

RANKING NAJWAŻNIEJSZE ASPEKTY
1 Świeżość potraw
2 Czystość lokalu
3 Szybkość obsługi
4 Wysoka jakość obsługi
5 Niska cena


Z naszego badania wynika, że zdaniem kierowców jedzenie w trakcie podróży ma spełniać dwa podstawowe warunki: ma być świeże i szybko podane. Warto zauważyć, że kierowcy wskazują na potrzebę większej różnorodności potraw  np. wzbogacenie oferty o większy wybór zup, pierogów czy sałatek. Być może obecne wybory posiłków bazujące głównie na hot dogach, zimnych słodkich przekąskach czy jedzeniu typu fast food są determinowane przez ograniczone oferty na stacjach – komentuje Adam Ciołek z ARC Rynek i Opinia, kierownik projektu.