Instytut badawczy ARC Rynek i Opinia z początkiem maja br. wprowadził do swojego porfolio nowe narzędzie do badań jakościowych – KartoGraf. Jest to zestaw specjalnie przygotowanych w oparciu o technologię generatywnej sztucznej inteligencji ponad 70 kart metaforycznych odzwierciedlających podstawowe wartości życiowe i konsumenckie. W trakcie wywiadów grupowych lub indywidualnych respondenci wybierają karty najlepiej odzwierciedlające ich percepcję marek, pomagają w nadawaniu interpretacji emocjom towarzyszących zachowaniom i doświadczeniom zakupowym.
Prace nad przygotowaniem KartoGrafa trwały przeszło blisko dwa lata, obejmując proces samego tworzenia poszczególnych kart jak i testowania ich wśród konsumentów. Pomysłodawcą tego innowacyjnego rozwiązania jest Michał Dubrawski, Dyrektor ds. wiedzy w ARC Rynek i Opinia, a produkt był rozwijany przez niego, Annę Szczerbik-Marczyk, Agatę Tkaczyk i Magdalenę Głomską, doświadczone badaczki jakościowe.
Kartograf znajduje zastosowanie w badaniach jakościowych nastawionych na zrozumienie percepcji konsumentów, a szczególnie w badaniach DNA marek, badaniach doświadczeń konsumenckich czy konceptów produktowych. W stosunku do już stosowanych na rynku tego rodzaju narzędzi KartoGraf wyróżnia się autorskim charakterem i inspiracyjnym oddziaływaniem na respondentów. KartoGraf może być stosowany w badaniach realizowanych w formie tradycyjnej (bezpośredniej) jak i online.
Wybrane karty stosowane w narzędziu KartoGraf
ARC Rynek i Opinia już od ponad 32 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości badań PKJPA, a wszystkie pomiary są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u. https://www.arc.com.pl