+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Dojrzali konsumenci w Polsce

Dojrzali konsumenci w Polsce

Globalne zjawiska demograficzne takie jak niski przyrost naturalny połączony z wydłużeniem czasu życia sprawia, że gwałtownie podnosi się średnia wieku mieszkańców w szczególności w Europie, ale także w Polsce. Grupa seniorów staje się coraz bardziej liczna, a tym samym zyskuje na znaczeniu zarówno społecznym, jak i ekonomicznym. W niniejszym badaniu uwzględniliśmy osoby powyżej 60-tego roku życia.

Co daje ten raport?

  • Kompleksową wiedzę na temat dojrzałych konsumentów (przy zachowaniu pełnej reprezentatywności osób 60+)

  • Wskazówki, czego oczekują dojrzali konsumenci, co jest dla nich ważne

  • Informację, jak efektywnie komunikować z seniorami, jakiego języka używać, jakie walory produktów i usług warto podkreślać

  • Informację, jakie kanały komunikacji z dojrzałym konsumentami są najbardziej skuteczne

ZAKRES TEMATYCZNY

  • Wartości i plany
  • Czas wolny
  • Media
  • Zakupy
  • Zdrowie
  • Finanse i budżet domowy

TERMIN PUBLIKACJI RAPORTU

Pierwsza edycja raportu została opublikowana w styczniu 2023 roku.

Metodologia i próba

Raport Dojrzali konsumenci w Polsce daje kompleksową wiedzę na temat dojrzałych konsumentów. W badaniu do raportu zastosowano kilka metodologii: desk research, badanie eksploracyjne jakościowe IDI, reprezentatywne badanie ilościowe CATI (N=1500), uwzględniające osoby niekorzystające z Internetu, badanie pogłębiające jakościowe IDI (N=48). Respondentami były osoby z grupy wiekowej powyżej 60 lat, grupa była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wielkość miejsca zamieszkania. Badanie zostało zrealizowane w listopadzie i grudniu 2022 roku.

KONTAKT DO BADACZKI

Agata Tkaczyk

E agata.tkaczyk@arc.com.pl
22 584 85 09

KEY ACCOUNT MANAGER

Marcin Powiłański

marcin.powilanski@arc.com.pl
T 22 584 85 14, 602 492 205

ARC Rynek i Opinia w liczbach

32 lata
doświadczenia

Kilkadziesiąt równocześnie realizowanych projektów miesięcznie osób

22 lata
ePanel.pl

Bądź na bieżąco!