Dojrzali konsumenci w Polsce
Dojrzali konsumenci w Polsce
Globalne zjawiska demograficzne takie jak niski przyrost naturalny połączony z wydłużeniem czasu życia sprawia, że gwałtownie podnosi się średnia wieku mieszkańców w szczególności w Europie, ale także w Polsce. Grupa seniorów staje się coraz bardziej liczna, a tym samym zyskuje na znaczeniu zarówno społecznym, jak i ekonomicznym. W niniejszym badaniu uwzględniliśmy osoby powyżej 60-tego roku życia.
Co daje ten raport?
-
Kompleksową wiedzę na temat dojrzałych konsumentów (przy zachowaniu pełnej reprezentatywności osób 60+)
-
Wskazówki, czego oczekują dojrzali konsumenci, co jest dla nich ważne
-
Informację, jak efektywnie komunikować z seniorami, jakiego języka używać, jakie walory produktów i usług warto podkreślać
-
Informację, jakie kanały komunikacji z dojrzałym konsumentami są najbardziej skuteczne
ZAKRES TEMATYCZNY
- Wartości i plany
- Czas wolny
- Media
- Zakupy
- Zdrowie
- Finanse i budżet domowy
TERMIN PUBLIKACJI RAPORTU
Pierwsza edycja raportu została opublikowana w styczniu 2023 roku.
Metodologia i próba
Raport Dojrzali konsumenci w Polsce daje kompleksową wiedzę na temat dojrzałych konsumentów. W badaniu do raportu zastosowano kilka metodologii: desk research, badanie eksploracyjne jakościowe IDI, reprezentatywne badanie ilościowe CATI (N=1500), uwzględniające osoby niekorzystające z Internetu, badanie pogłębiające jakościowe IDI (N=48). Respondentami były osoby z grupy wiekowej powyżej 60 lat, grupa była reprezentatywna ze względu na płeć, wiek, wielkość miejsca zamieszkania. Badanie zostało zrealizowane w listopadzie i grudniu 2022 roku.
KONTAKT DO BADACZKI
Agata Tkaczyk
E agata.tkaczyk@arc.com.pl
T 22 584 85 09
T 22 584 85 09
KEY ACCOUNT MANAGER
Marcin Powiłański
ARC Rynek i Opinia w liczbach
32 lata
doświadczenia
Kilkadziesiąt równocześnie realizowanych projektów miesięcznie
22 lata
ePanel.pl