Jeszcze w tym roku dostępny będzie w naszej ofercie nowy raport syndykatowy, który dostarczy obszernej wiedzy na temat dojrzałych konsumentów. Jak spędzają czas? Jakie mają priorytety w życiu? Co jest dla nich istotne? Jakie mają plany? Jak dysponują swoim dochodem rozporządzalnym, czyli środkami pozostającymi im do dyspozycji po pokryciu wszystkich koniecznych wydatków? Jak konsumują media, w tym media cyfrowe? Jak zmieniają się ich zachowania i preferencje zakupowe/konsumpcyjne? Jakie marki uważają za „swoje”?To tylko niektóre pytania, jakie zadamy respondentom w naszym nowym badaniu.
Kontekst badania
W populacji systematycznie przybywa dojrzałych dorosłych. Kolejne dekady drugiej połowy życia niosą ze sobą nowe wyzwania i nowe możliwości, a granica starości przesuwa się coraz dalej. Rośnie też liczba osób długowiecznych, które są samodzielne – według definicji Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) umownie starość rozpoczyna się po 65 roku życia. W literaturze spotyka się klasyfikacje: 60-74 „młodzi starzy”, 75-89 „starzy starzy” i 90+ – długowieczni.)
Inną cezurą jest formalne zakończenie pracy zarobkowej. Przejście na emeryturę to duża życiowa zmiana. Jest to często moment weryfikacji i układania od nowa priorytetów i wartości. Nierzadko zasadniczo zmienia się styl życia. Jest coraz więcej czasu na aktywności związane z życiem rodzinnym czy własnymi zainteresowaniami, chociaż wielu emerytów kontynuuje działalność zarobkową w zmniejszonym wymiarze. Niektórzy uruchamiają zasoby, które właśnie na czas emerytury gromadzili. Zwykle rośnie budżet czasowy, chociaż zmniejsza się budżet finansowy.
Dlaczego warto zamówić badanie?
- Pierwsze tak kompleksowe opracowanie: desk research, badanie jakościowe i ilościowe)
- Badanie jest w całości realizowane off-line, dzięki czemu w próbie znajdą się również osoby wykluczone cyfrowo
- W badaniu uwzględniony jest kapitał społeczny, który determinuje potrzeby i zachowania osób w wieku powyżej 60 lat
- Oferujemy możliwość zakupu wybranych modułów
Obszary tematyczne raportu:
- Wartości i plany
- Czas wolny
- Media
- Zakupy
- Zdrowie
- Finanse
Jeżeli są Państwo zainteresowani badaniem – prosimy o kontakt z Grzegorzem Sygnowskim, który chętnie udzieli pełnych informacji.