+48 22 584 85 00 office@arc.com.pl

Aktualności

Aktualności

Konsumenci lepiej oceniają firmy zaangażowane społecznie

Konsumenci lepiej oceniają firmy zaangażowane społecznie

Magdalena Felczak, PR Manager w ARC Rynek i Opinia Odpowiedzialność społeczna firm, ich pozytywny wpływ środowiskowy i społeczny, zrównoważony rozwój, gospodarka obiegu zamkniętego – to obszary, które z coraz większym impetem wchodzą na salony biznesowe i w kuluary rozmów o wpływie biznesu na świat. Stwierdzenie, że nie ma już dużej organizacji międzynarodowej, która choćby w minimalnym stopniu...

Czytaj więcej...
Opiekun? Towarzysz? Przyjaciel? – kim powinna być teraz marka? Jakich zachowań oczekują konsumenci od marek? A może już niczego nie oczekują?

Opiekun? Towarzysz? Przyjaciel? – kim powinna być teraz marka? Jakich zachowań oczekują konsumenci od marek? A może już niczego nie oczekują?

Kiedy tylko pojawiło się zagrożenie pandemią, marki ruszyły na pomoc: klientom, którzy mieli problem z zakupem środka dezynfekującego czy maseczek, lekarzom, którzy nie mieli odpowiedniej odzieży ochronnej, wszystkim pracownikom służby zdrowia, którzy nie mieli, gdzie zjeść posiłków. To „pospolite ruszenie” marek przeszło wszelkie oczekiwania. Nie było dnia, by nie docierały do nas informacje o...

Czytaj więcej...
Polacy chcą przywrócenia handlu w niedziele przynajmniej do końca roku


Polacy chcą przywrócenia handlu w niedziele przynajmniej do końca roku


51% Polaków twierdzi, że należałoby przywrócić handel w niedziele od teraz przynajmniej do końca roku. Przede wszystkim dlatego, że to pozwoli uniknąć zagęszczenia klientów w sobotę oraz będzie korzystne dla gospodarki – tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Tylko co trzeci Polak jest przeciwny przywróceniu handlu w niedziele do końca roku. Z kolei zwolenników takiego...

Czytaj więcej...
Polacy obawiają się spowolnienia

Polacy obawiają się spowolnienia

Polacy to jeden z pięciu narodów, które najbardziej obawiają się pogorszenia stanu gospodarki w związku z pandemią koronawirusa. Co piąty z nas jest zaniepokojony wizją końca dobrej koniunktury – więcej wskazań było tylko w Japonii. Z kolei, jeśli chodzi o globalną recesję, jesteśmy bardziej optymistyczni niż reszta krajów. Co trzeci Polak obawia się, czy będzie w stanie opłacać swoje rachunki w...

Czytaj więcej...
Izolacja nam nie służy

Izolacja nam nie służy

Polacy są w czołówce narodów, które bardzo odczuwają izolację społeczną spowodowaną koronawirusem, jak również ograniczenia dotychczasowego stylu życia. Jesteśmy też społeczeństwem, które najrzadziej wskazuje, że fizycznie i psychicznie czuje się tak samo dobrze w trakcie izolacji, jak przed nią. Obawiamy się utraty pracy oraz obniżki wynagrodzenia, ale nie wprowadziliśmy jeszcze żadnych...

Czytaj więcej...

Zakupy żywności w dobie koronawirusa

39% Polaków przyznało, że w obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa zwiększyło zakupy żywności. Co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w Polsce. Niemal połowa Polaków (44%) nie obawia się znaczących ograniczeń w dostępności żywności – wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa...

Czytaj więcej...
Koronawirus – najbardziej ufamy lekarzom

Koronawirus – najbardziej ufamy lekarzom

Polacy pytani o to, komu najbardziej ufają w kwestii informacji o koronawirusie zdecydowanie przyznają, że lekarzom. Na kolejnych miejscach znaleźli się naukowcy oraz Światowa Organizacja Zdrowia WHO – wynika z badania ARC Rynek i Opinia. W zalewie informacji na temat koronawirusa, jego rozprzestrzeniania się oraz skutków zdrowotnych Polacy stawiają na wiadomości płynące od lekarzy i naukowców....

Czytaj więcej...
Oczekiwania Polaków względem centrów handlowych

Oczekiwania Polaków względem centrów handlowych

Oferta centrów handlowych jest zdaniem Polaków bardzo zbliżona, dlatego decyzja o wyborze centrum, w którym robimy zakupy jest prosta – centrum musi być blisko miejsca zamieszkania lub powinien być do niego dobry dojazd. Polacy pytani o potencjalne nowości w centrach handlowych najczęściej wskazywali na potrzebę większej różnorodności marek, w tym dostępności marek obecnych teraz wyłącznie w...

Czytaj więcej...
Close the loop …, czyli dowiedz się, co myśli konsument, zanim podzieli się tym z innymi


Close the loop …, czyli dowiedz się, co myśli konsument, zanim podzieli się tym z innymi


Krzysztof Szczerbacz, Kierownik Zespołu BadawczegoŻyjemy w coraz bardziej konkurencyjnym świecie, przepływ informacji odbywa się coraz szybciej, wszyscy chcemy wiedzieć jak najwięcej w jak najszybszym czasie. Dla podmiotów gospodarczych coraz istotniejsze staje się natychmiastowe i właściwe rozpoznanie opinii klientów i błyskawiczna reakcja na nie, zwłaszcza, jeśli klienci mają negatywne...

Czytaj więcej...
Wśród kibiców sportu coraz więcej kobiet  

Wśród kibiców sportu coraz więcej kobiet  

Kobiety stanowią 29% kibiców sportowych, jednak są dyscypliny, w których ich odsetek jest niemal tak wysoki jak odsetek mężczyzn. W porównaniu z danymi sprzed dziesięciu lat wyraźnie widać większe zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami wśród pań. Zdecydowanie najmniej zwolenników sportu jest wśród osób z najmłodszych i najstarszych grup wiekowych – wynika z najnowszego raportu Sponsoring...

Czytaj więcej...

Bądź na bieżąco!