Informacje prasowe 2017/2018

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Dłużej poczekamy na odpowiedź mailową z banku

Liderem najnowszego rankingu infolinii bankowych jest Bank Pekao SA, który okazał się najlepszy zarówno w kontakcie przez telefon jak i e-mail. Na podium stanęły też: PKO Bank Polski oraz Credit Agricole. W porównaniu z ubiegłym rokiem najbardziej swój wynik poprawił Raiffeisen Polbank. Dwukrotnie wydłużył się średni czas oczekiwania na odpowiedź mailową otrzymywaną z banków - wynika z XVI fali Badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia. 

Najnowszy raport dotyczący infolinii bankowych przyniósł ze sobą nowego lidera - Bank Pekao SA, który rok temu był na drugiej pozycji. Obecnie bank ten zajmuje pierwsza pozycję zarówno w kontakcie mailowym jak i telefonicznym.

Największy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem w ogólnym rankingu odnotował Raiffeisen Polbank ? o 11,1 pkt. (z 54 na 75,1). Z kolei największy spadek oceny infolinii nastąpił w Citi Handlowym - o 7,3 pkt. (z 72,1 na 64,8).

 
Źródło: Badanie jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail, XVI fala, ARC Rynek i Opinia, listopad 2017

Połączenie z konsultantem - infolinia

Średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem na infolinii w zasadzie się nie zmienił w porównaniu z ubiegłym rokiem i wynosi obecnie 31 sekund (w listopadzie 2016 roku było to 30 sekund).

Najkrócej na połączenie czeka się w banku Pekao SA - 4 sekundy, PKO Banku Polskim - 8 sekund oraz w BZ WBK - 11 sekund.

mBank skrócił czas oczekiwania na połączenie z konsultantem ze 102 sekund w listopadzie 2016 roku do 32 sekund obecnie. Dużą poprawę odnotował też Raiffeisen Polbank, w którym czas oczekiwania skrócił się z 75 sekund do 49.

 
Źródło: Badanie jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail, XVI fala, ARC Rynek i Opinia, listopad 2017


Czas oczekiwania na odpowiedź mailową

Czas oczekiwania na odpowiedź mailową z banku lub na zapytanie wysłanie przez formularz na stronie www wydłużył się dwukrotnie - rok temu średnio wynosił on 7,2 godziny, zaś obecnie to 15,7 godzin. Najkrócej czeka się w Pekao SA - 0,2 h, najdłużej w Citi Handlowym - 87,2 h.

 
Źródło: Badanie jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail, XVI fala, ARC Rynek i Opinia, listopad 2017

Top 5 najlepszych infolinii bankowych od pewnego czasu pozostaje niezmienny, co tylko potwierdza, że banki, które uzyskały wysoką jakość, dbają o jej utrzymanie. Zaskoczeniem tej fali badania jest istotnie wyższy niż jeszcze rok temu czas oczekiwania na odpowiedź e-mail. W dziewięciu bankach ten czas jest dłuższy, a w dwóch nawet znacząco. Ciekawym przypadkiem tej fali badania jest mBank, który istotnie poprawił swój wynik w zakresie oczekiwania na połączenie z konsultantem, pogorszył zaś w zakresie kontaktu mailowego - komentuje Grzegorz Sygnowski, kierownik projektu w ARC Rynek i Opinia.


Informacja o badaniu
Badanie infolinii bankowych jest realizowane przez ARC Rynek i Opinia od 2010 roku (w dwóch falach rocznie). W ramach XVI fali badania (listopad 2017) przeprowadzono łącznie 1920 audytów techniką Mystery Caller oraz Mystery Mailing przy pomocy audytorów ARC Rynek i Opinia w miesiącach: od sierpnia do października 2017 r. Badaniem objęto 12 banków.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia