Informacje prasowe 2017

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.




Tanie zabawki - w hipermarkecie lub Internecie

Hipermarkety, Internet, sklepy Smyk oraz dyskonty - to miejsca, gdzie Polacy najczęściej kupują zabawki. Głównymi kryteriami wyboru jest cena i jakość produktu. Informacji na temat zabawek rodzice poszukują najczęściej u rodziny i znajomych. Co trzecia zabawka kupowana jest na prezent, co dziesiąta zaś - pod wpływem impulsu, na prośbę dziecka przy okazji innych zakupów. Najczęściej wymienianą spontanicznie marką zabawek jest Lego - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Zaletą hipermarketów, supermarketów, dyskontów i Internetu jako miejsca kupowania zabawek jest przede wszystkim cena. Z kolei Smyk ceniony jest głównie za duży wybór zabawek. Zabawki najczęściej kupowane są na prezent, jednak co piąty rodzic przyznaje, że kupuje dziecku również zabawki bez powodu. Co czwarta kupowana zabawka ma za zadanie wspierać rozwój dziecka.
 
Puzzle, klocki oraz lalki z akcesoriami to zabawki najczęściej kupowane zarówno dla starszych jak i młodszych dziewczynek. Z kolei młodszym chłopcom najczęściej kupuje się samochody i kolejki, a starszym klocki. Średnia kwota wydawana jednorazowo na zabawkę to 87 zł.

Cena i jakość zabawki są tak samo ważne i są najistotniejszymi kryteriami wyboru. Marka produktu jest na czwartej pozycji wśród najistotniejszych kryteriów.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Zabawki - proces decyzyjny i motywy wyboru, październik 2017

Głównym źródłem informacji na temat zabawek jest opinia znajomych i rodziny (38%), a także informacje pochodzące ze sklepu lub z reklamy (31%). 30% osób korzysta też z opinii przeczytanych w Internecie

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, Zabawki - proces decyzyjny i motywy wyboru, październik 2017

Najbardziej znaną marką zabawek jest Lego.

 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, Zabawki - proces decyzyjny i motywy wyboru, październik 2017


Z naszego badania wynika, że zakup większości zabawek odbywa się przy współudziale decyzyjnym dziecka. Rodzice wychodzą z założenia, że to ono będzie korzystało z zabawki i to ono ma być zadowolone. W naszym badaniu wyraźnie widać znaczenie kolekcjonerstwa - wiele zabawek jest kupowanych właśnie do kolekcji. Rodzice podkreślają też ważność wartości edukacyjnej zabawek - duża część z nich jest kupowana właśnie po to, by stymulować rozwój dziecka - komentuje Dominika Grzyb, badaczka z ARC Rynek i Opinia.





Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia