ARC Rynek i Opinia - badania marketingowe, badania rynku, firmy badawcze, badania opinii, instytut badawczy, badania syndykatowe, CAPI, fokusy, rynek, opinia, CATI, CAWI, PAPI, ankieta, wywiad, reaserch institut, market reaserch, marketing research, badania on-line, sondaże, testy, eksperci, doradcy


Informacje prasowe 2017/2018

Zawarte na stronie fragmenty badań instytutu ARC Rynek i Opinia mogą być wykorzystywane tylko z podaniem źródła i nie mogą być wykorzystywane do celów komercyjnych.



Polak na sportowo

10.04.2018


70% Polaków deklaruje, że uprawia sport. W zdecydowanej większości jest to czynność regularna. Numerem jeden, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, jest jazda na rowerze. Do najczęściej uprawianych dyscyplin należy też bieganie. Na popularności w ostatnim roku zyskał nordic walking, jednak tylko wśród pań - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.


68% kobiet i 72% mężczyzn przyznaje, że uprawia sport. Największy odsetek wśród osób aktywnych fizycznie stanowią ludzie młodzi w wieku 18-24 lat - aż 87% z nich przyznało, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy uprawiało sport. Odsetek osób aktywnych spada wraz z wiekiem, jednak nawet w grupie najstarszej - powyżej 60 roku życia - ten odsetek przekracza 50%.

Co piąty respondent uprawiający sport robi to codziennie - większy odsetek stanowią tutaj kobiety (21%) niż mężczyźni (16%). Największą grupę (68% spośród osób uprawiających sport) stanowią osoby, które są aktywne fizycznie raz lub kilka razy w tygodniu.


 


Źródło: Sponsoring Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2018

Jazda na rowerze to dyscyplina, która w ciągu ostatnich trzech lat najbardziej zyskała na popularności. O ile w 2015 roku 24% badanych twierdziło, że uprawia tą dyscyplinę, o tyle w 2017 roku odsetek ten wynosił już 38%.

Patrząc na wyniki w podziale na płeć - kobiety najbardziej lubią jeździć na rowerze - jest to dyscyplina, która w ich przypadku znacząco się wybija. U mężczyzn nie ma dużej dysproporcji między bieganiem a jazdą na rowerze. Wysoką pozycję ma tutaj piłka nożna, która dogania tak popularne biegi. 

 
Źródło: Sponsoring Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2018

 
Źródło: Sponsoring Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2018

Popularność dwóch najczęściej uprawianych dyscyplin sportowych jest ściśle skorelowana z wiekiem - młodsze osoby wolą biegać, starsze zaś jeździć na rowerze. Wraz z wiekiem wyraźnie widać wzrost zainteresowania drugą dyscypliną sportową i spadek pierwszą.

 
Źródło: Sponsoring Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, styczeń 2018

Bieganie i jazda na rowerze to od lat najbardziej popularne dyscypliny sportowe uprawiane przez Polaków. Kiedy jednak przyjrzymy się wynikom w podziale na grupy wiekowe czy na płeć, wyraźnie widać inne dyscypliny, które niejako doganiają faworytów. Bardzo ciekawy jest wynik dotyczący kobiet, dla których ruch związany z chodzeniem - spacerowaniem, wędrówkami czy nordic walkig jest bardzo popularny - 27% kobiet właśnie taki rodzaj aktywności fizycznej wybiera, co ustawia tę aktywność na trzeciej pozycji - tuż za jazdą na rowerze i bieganiem. Wysoka świadomość konieczności ruchu wśród Polaków jest na pewno wynikiem popularyzacji sportu, sportowego stylu życia, zarówno przez lekarzy jak i licznych influencerów-trenerów. Moda na ruch trwa i to nie tylko wśród młodych ludzi - komentuje Grzegorz Sygnowski, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.


Bardzo duży wzrost zainteresowania jazdą na rowerze może być zasługą popularyzacji rowerów miejskich. Systematycznie przybywa miast, w których rower można wypożyczyć, a tam, gdzie rowery miejskie już były, powstają nowe wypożyczalnie. Dzięki zwiększeniu dostępności rowerów, brak własnego sprzętu nie jest już przeszkodą do uprawiania tego sportu. Drugim czynnikiem, który mógł przyczynić się do popularności jazdy na rowerze jest poprawa infrastruktury - w miastach i poza nimi powstają ścieżki rowerowe, dzięki czemu jazda jest przyjemniejsza, bezpieczniejsza i łatwiejsza do zaplanowania - dodaje Grzegorz Sygnowski.

Informacja o badaniu

Sponsoring Monitor to największe kompleksowe badanie na temat sponsoringu w sporcie i kulturze w Polsce. Realizowane przez ARC Rynek i Opinia od kilkunastu lat, pozwala na obserwowanie trendów w powyższych obszarach. W 2017 roku zastosowano mix metod ilościowych - wywiadów telefonicznych (CATI) oraz internetowych (CAWI) z wykorzystaniem ogólnopolskiego panelu ARC Rynek i Opinia - epanel.pl. Zrealizowanych zostało N=1501 wywiadów CATI oraz N=3510 wywiadów CAWI. Struktura próby w obu badaniach odzwierciedla strukturę populacji Polski wg płci, wieku, województwa, wielkości miejscowości zamieszkania oraz wykształcenia.



Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia