Aktualności

2019-02-12

Sport potrzebuje sponsoringu

Sport potrzebuje sponsoringu

Z najnowszego raportu Sponsoring Monitor wynika, że ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, że dana firma jest sponsorem spowodował, że zainteresowali się jej ofertą. Najbardziej znanym sponsorem w Polsce jest Orlen. 

Przeczytaj więcej
2019-02-04

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Badania Mystery Shopping, to metodologia znana i o ugruntowanej pozycji na rynku. Szczególnie chętnie korzystają z niej organizacje dysponujące rozbudowanymi sieciami obsługującymi klienta końcowego. Ponieważ badaniem tym zajmują się często nie tylko działy marketingu lecz takie działy jak rozwoju sieci, działy rozwoju standardów itp., oczekiwania od badań MS są bardzo szerokie, rosną z biegiem czasu.

Przeczytaj więcej
2019-01-24

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Każdy, kto zajmuje się badaniami rynku i opinii – czy to jako badacz w agencji czy jako odbiorca po stronie klienta – zadaje sobie czasem pytanie o wiarygodność deklaracji respondentów. Czy ludzie mówią nam prawdę? Czy są szczerzy w swoich deklaracjach? Czy ich zachowania rynkowe i społeczne są zgodne z tymi deklaracjami?

 

Przeczytaj więcej
2019-01-24

¼ Polaków uważa, że smog występuje tylko w dużych miastach

¼ Polaków uważa, że smog występuje tylko w dużych miastach

„Smog…szkodzi tylko dzieciom i kobietom w ciąży; …występuje tylko wtedy, kiedy jest zła pogoda; …jest tylko w zimie.” To tylko niektóre z mitów na temat tego zjawiska – tak wynika z ogólnopolskiego badania, które przeprowadziliśmy na zlecenie eurobanku.



[1] Badanie zrealizowano techniką wywiadów internetowych CAWI, z wykorzystaniem panelu internautów ARC Rynek i Opinia – ePanel. Łącznie zrealizowano N=3283 wywiady. Próba badawcza była reprezentatywna dla Polaków w wieku 18-65 lat. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu  2018 r.

Przeczytaj więcej
2019-01-21

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

 

Zarówno badacze jak i klienci zazwyczaj chcą spytać respondentów o jak najwięcej kwestii w kwestionariuszu. Tak było zawsze i taka tendencja się nie zmienia istotnie. Ale zmienia się podejście respondentów, którzy na przestrzeni lat są coraz mniej skłonni poświęcać czasu na uczestnictwo w badaniach.  

Przeczytaj więcej
2019-01-17

Polscy seniorzy to w większości optymiści

Polscy seniorzy to w większości optymiści

Trzech na czterech seniorów ma pozytywne podejście do życia. Mimo, iż co trzeci nie jest zadowolony ze swojego zdrowia, a 37% musi żyć skromnie lub bardzo skromnie. Najważniejszymi osobami w ich życiu są dzieci, współmałżonek/partner i wnuki.

Przeczytaj więcej
2019-01-15

Jedzenie z McDonald’s i hotdogi najczęściej wybierane podczas podróży z dziećmi

Jedzenie z McDonald’s i hotdogi najczęściej wybierane podczas podróży  z dziećmi

Rodziny z dziećmi podróżujące na dłuższych trasach najczęściej na posiłek wybierają bistro przy stacji benzynowej oraz restauracje sieciowe zlokalizowane przy drodze. 41% respondentów ma swoje ulubione miejsca na posiłki, najpopularniejszą wśród nich restauracją sieciową zlokalizowaną przy drodze jest McDonald’s. 

Przeczytaj więcej
2019-01-08

Diesel na cenzurowanym

Diesel na cenzurowanym

W ruchu samochodowym najbardziej negatywnie na jakość powietrza, a tym samym zdrowie mieszkańców, wpływają pojazdy z silnikami diesla. Kto i gdzie w Polsce jeździ dieslami? 

Przeczytaj więcej
2019-01-03

Polacy o carsharingu

Polacy o carsharingu

Z sondażu ARC Rynek i Opinia wynika, że carsharing, czyli współdzielenie samochodu, to coraz lepiej znana Polakom usługa. 34% dorosłych Polaków z dużych miast, wie, na czym ona polega. Doświadczenia z tą usługą ma co czwarty z nich, a niemal połowa zamierza mieć.

Przeczytaj więcej
2018-12-17

Wyniki badania infolinii bankowych

Wyniki badania infolinii bankowych

Z najnowszego badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że najlepszą infolinię ma Bank Pekao. To drugi rok z rzędu, kiedy bank ten plasuje się na pierwszym miejscu. Na podium stanęły też: PKO Bank Polski oraz Credit Agricole. Średnia ocena infolinii bankowych obniżyła się w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3 punkty.

Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel