Aktualności
2019-11-25 Polacy nie mają czasu na kulturę |
![]() Co trzeci Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy nie brał udziału w żadnym wydarzeniu kulturalnym. Obecnie główną deklarowaną przeszkodą w korzystaniu z kultury jest brak czasu. Najczęściej w wydarzeniach kulturalnych biorą udział ludzie młodzi. Dziedzinami kultury, które najbardziej interesują Polaków są: film, literatura oraz muzyka rozrywkowa. Przeczytaj więcej |
2019-11-12 Przychodzi klient do sklepu, czyli badanie Customer Experience w czasie rzeczywistym |
![]() Customer experience (doświadczenia klienta), znane również jako CX, to całościowe postrzeganie przez klientów jego doświadczenia z firmą lub marką. W praktyce oznacza to, że CX jest wynikiem każdej interakcji klienta z marką i obejmuje m.in. reklamę, łatwość znalezienia produktu, dostępność, łatwość dotarcia do miejsca sprzedaży, rozmowę z obsługą, otrzymanie produktu/usługi, satysfakcja z całego procesu. Przeczytaj więcej |
2019-11-07 Polacy nie obawiają się utraty pracy |
![]() Z badania IRIS Financial Confidence Survey 2019 wynika, że 70% Polaków nie obawia się utraty pracy. Taki wynik daje Polsce drugą pozycję w Europie pod tym względem. Bardziej optymistyczni od nas są tylko Austriacy. Przeczytaj więcej |
2019-11-05 Minimaliści czy łowcy promocji - jak kupują Polacy? |
![]() Z badania Monitor Promocji 2019 ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatnich dwóch lat istotnie zmalała grupa konsumentów kierujących się w swoich zachowaniach zakupowych głównie promocjami. Obecnie najliczniejszy segment konsumentów to Pasywni, dla których promocja nie jest wystarczającym powodem do zakupu. Przeczytaj więcej |
2019-11-04 Polityka, obyczaje i pieniądze |
![]() Znacząca część konsumentów w targetach to osoby, które urodziły się pod koniec lat 80-tych lub jeszcze później. Nie mogą więc one pamiętać czasów PRL, kartek, oranżady w torebkach czy „Niewolnicy Izaury”. Nie pamiętają pustych półek sklepowych, kolejek za proszkiem do prania, papierem toaletowym, a pomarańczy używają tylko do Aperol Spritz. Warto spojrzeć z dystansu na ostatnie 30-lecie pod kątem najważniejszych wydarzeń i zjawisk, które miały wpływ na nastroje społeczne. Przeczytaj więcej |
2019-10-31 Kiedy praca staje się życiem, to… czy mamy problem? |
![]() Pracujemy po to, by żyć. Albo żyjemy po to, aby pracować. Samych podejść do pracy jest tyle, ilu jest ludzi pracujących, ale nie sposób nie dostrzec pewnych trendów w tych podejściach zmieniających się na przestrzeni lat. Bo zmieniają się czynniki społeczne, polityczne, zmieniamy się my – i to, co uznajemy za normę. Przeczytaj więcej |
2019-10-29 Polacy bardziej optymistyczni niż większość Europejczyków |
![]() Mimo iż co trzeci Polak uważa, że obecna sytuacja ekonomiczna w Polsce jest gorsza niż rok temu, a ponad połowa respondentów uważa, że w ciągu najbliższych miesięcy Polskę dotknie recesja, Polacy należą do najbardziej optymistycznych Europejczyków w zakresie oceny sytuacji ekonomicznej – tak wynika z badania 2019 IRIS Financial Confidence Survey, którego polską część przeprowadziła agencja ARC Rynek i Opinia. Przeczytaj więcej |
2019-10-21 ARC Rynek i Opinia na XX Kongresie Badaczy |
![]() Już 24 i 25 października odbędzie się XX Kongres Badaczy. Na kongresie swoje wystąpienia będzie miało trzech przedstawicieli ARC Rynek i Opinia. Zapraszamy!
Przeczytaj więcej
|
2019-10-10 Co trzeci Polak nie segreguje śmieci |
![]() Mimo wprowadzania kolejnych regulacji dotyczących segregowania odpadów, ich sortowanie deklaruje tylko 66% Polaków – wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Może to mieć związek z niską świadomością na temat selekcji śmieci. Tylko 15% respondentów potrafiłoby poprawnie posegregować przykładowe artykuły podczas wyrzucania.
Przeczytaj więcej
|
2019-10-03 Zdrowie i dobrobyt to priorytety Polaków na drodze do zrównoważonego rozwoju |
![]() Budowanie zrównoważonego rozwoju w Polsce wymaga przede wszystkim zapewnienia ludziom w każdym wieku zdrowego życia oraz promowania dobrobytu. W kontekście globalnym Polacy uważają, że najpilniejszym zadaniem jest wyeliminowanie głodu oraz zapewnienie bezpieczeństwa żywnościowego.
Przeczytaj więcej
|