Aktualności

2019-02-20

Polacy nie chcą dalszego ograniczania handlu w niedzielę

Polacy nie chcą dalszego ograniczania handlu w niedzielę

Co trzeci Polak uważa, że każda niedziela powinna być handlowa, a co piąty jest za całkowitym zakazem handlu w niedzielę. Niemal połowa (48%) akceptuje jakąś formę ograniczenia handlu. Spośród osób akceptujących zakaz handlu w niedzielę najwięcej jest zwolenników dwóch niedziel handlowych. 

Przeczytaj więcej
2019-02-19

Zapraszamy na wprowadzenie do seminarium "Wielki Marki od kuchni"

Zapraszamy na wprowadzenie do seminarium "Wielki Marki od kuchni"

Superbrands Polska i SGH oraz ARC Rynek i Opinia zapraszają na wprowadzenie do cyklu seminariów "Wielkie Marki od Kuchni".

Przeczytaj więcej
2019-02-19

Badania w kulisach władzy

Badania w kulisach władzy

Niewiele jest filmów, w których porusza się temat badań marketingowych czy badań opinii. Otóż film Vice, pokazując kulisy wielkiej polityki, wskazuje, jak często i jak istotną rolę odrywają w USA badania. 

Przeczytaj więcej
2019-02-14

Jak kochają Polacy?

Jak kochają Polacy?

Polacy twierdzą, że miłość nadaje sens ich życiu, a życie w związku jest łatwiejsze. Nie miłość do dzieci lub ojczyzny, a uczucie do partnera/-ki stawiają na pierwszym miejscu. Nie tzw. „papier”, lecz miłość, szacunek i zaufanie są fundamentem i spoiwem związku.

Przeczytaj więcej
2019-02-12

Sport potrzebuje sponsoringu

Sport potrzebuje sponsoringu

Z najnowszego raportu Sponsoring Monitor wynika, że ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, że dana firma jest sponsorem spowodował, że zainteresowali się jej ofertą. Najbardziej znanym sponsorem w Polsce jest Orlen. 

Przeczytaj więcej
2019-02-04

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Badania Mystery Shopping, to metodologia znana i o ugruntowanej pozycji na rynku. Szczególnie chętnie korzystają z niej organizacje dysponujące rozbudowanymi sieciami obsługującymi klienta końcowego. Ponieważ badaniem tym zajmują się często nie tylko działy marketingu lecz takie działy jak rozwoju sieci, działy rozwoju standardów itp., oczekiwania od badań MS są bardzo szerokie, rosną z biegiem czasu.

Przeczytaj więcej
2019-01-24

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Każdy, kto zajmuje się badaniami rynku i opinii – czy to jako badacz w agencji czy jako odbiorca po stronie klienta – zadaje sobie czasem pytanie o wiarygodność deklaracji respondentów. Czy ludzie mówią nam prawdę? Czy są szczerzy w swoich deklaracjach? Czy ich zachowania rynkowe i społeczne są zgodne z tymi deklaracjami?

 

Przeczytaj więcej
2019-01-24

¼ Polaków uważa, że smog występuje tylko w dużych miastach

¼ Polaków uważa, że smog występuje tylko w dużych miastach

„Smog…szkodzi tylko dzieciom i kobietom w ciąży; …występuje tylko wtedy, kiedy jest zła pogoda; …jest tylko w zimie.” To tylko niektóre z mitów na temat tego zjawiska – tak wynika z ogólnopolskiego badania, które przeprowadziliśmy na zlecenie eurobanku.



[1] Badanie zrealizowano techniką wywiadów internetowych CAWI, z wykorzystaniem panelu internautów ARC Rynek i Opinia – ePanel. Łącznie zrealizowano N=3283 wywiady. Próba badawcza była reprezentatywna dla Polaków w wieku 18-65 lat. Badanie zostało zrealizowane we wrześniu  2018 r.

Przeczytaj więcej
2019-01-21

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

 

Zarówno badacze jak i klienci zazwyczaj chcą spytać respondentów o jak najwięcej kwestii w kwestionariuszu. Tak było zawsze i taka tendencja się nie zmienia istotnie. Ale zmienia się podejście respondentów, którzy na przestrzeni lat są coraz mniej skłonni poświęcać czasu na uczestnictwo w badaniach.  

Przeczytaj więcej
2019-01-17

Polscy seniorzy to w większości optymiści

Polscy seniorzy to w większości optymiści

Trzech na czterech seniorów ma pozytywne podejście do życia. Mimo, iż co trzeci nie jest zadowolony ze swojego zdrowia, a 37% musi żyć skromnie lub bardzo skromnie. Najważniejszymi osobami w ich życiu są dzieci, współmałżonek/partner i wnuki.

Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel