Aktualności
2020-09-01 Kawa „na mieście” w czasach pandemii |
![]() Z najnowszego badania Cafe Monitor wynika, że pandemia wpłynęła na zwyczaje Polaków związane z piciem kawy „na mieście”. Obecnie pijemy kawę w większym stopniu „przy okazji” zakupów czy tankowania niż spotkania z przyjaciółmi, chociaż powoli wracamy do dawnych przyzwyczajeń. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 9 p.p. odsetek osób pijących kawę „na mieście”, mniej osób pije też kawę późnym popołudniem. Przeczytaj więcej |
2020-08-20 Połowa Polaków traktuje pandemię poważnie |
![]() Z najnowszej fali badania "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że połowa Polaków przyznaje, że bardzo poważnie traktuje pandemię. Podobny odsetek stara się odciąć od negatywnych informacji, a bardziej niż samego koronawirusa obawia się jego wpływu na gospodarkę. Co czwarty Polak przyznaje, że jest zmęczony tematem pandemii. Jednocześnie dostrzegamy też jej pozytywne skutki – główne to: większa dbałość o higienę oraz więcej czasu spędzonego z rodziną. Przeczytaj więcej |
2020-08-18 Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich |
![]() Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w wieku 25-34 lat – wynika z naszego raportu. Przeczytaj więcej |
2020-08-13 Polacy chętnie oglądają kolarstwo |
![]() Kolarstwo to jedna z dziesięciu najczęściej oglądanych dyscyplin sportowych. 37% osób zainteresowanych sportem przyznaje, że oglądało transmisje z zawodów kolarskich, a 9% – że osobiście uczestniczyło jako widz w takich zawodach. Tour de Pologne to jedna z najlepiej rozpoznawalnych imprez sportowych przez Polaków - wynika z badania Sponroring Monitor 2019. Przeczytaj więcej |
2020-07-22 Konsumpcja w cieniu koronawirusa - badanie z pomiarem co 2 tygodnie! |
![]() W czasie epidemii koronawirusa w Polsce funkcjonowanie firm oraz zachowania konsumenckie zmianiają się z dnia na dzień: większość z nas zaczęła pracować zdalnie, komunikować się zdalnie oraz korzystać w większym stopniu z usług on-line. Tym samym rynek usług off-line stoi przed widmem zapaści. Dodatkowo eksperci prognozują, że epidemia spowoduje globalny kryzys gospodarczy. W obliczu tak istotnych zmian, które zachodzą na świecie w szybkim tempie, ARC Rynek i Opinia postanowiło rozpocząć stały monitoring zjawisk społecznych w Polsce.
Przeczytaj więcej
|
2020-07-09 Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19 |
![]() 76% Polaków obawia się drugiej fali koronawirusa. Ponad połowa z nich (55%) przyznaje, że te obawy mają wpływ na ich codzienne decyzje. Co dokładnie robią lub czego nie robią? Na pewni nie planują wyjazdów zagranicznych, starają się żyć oszczędniej, nie kupują biletów na wydarzenia kulturalne. Młodsi szukają alternatywnych sposobów zarabiania online, starsi – rezygnują z wyjazdów nawet w Polsce.
Przeczytaj więcej
|
2020-06-30 Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa |
![]() Z naszego badania wynika, że tylko co trzeci badany (37%) skorzystałby ze szczepionki przeciw COVID-19, gdyby była dostępna. Główne obawy Polaków to zbyt szybkie wprowadzanie szczepionki na rynek i brak zaufania do firm pracujących nad nią. Najbardziej ufni wobec szczepień są najmłodsi dorośli – osoby w wieku 18-24 lata.
Przeczytaj więcej
|
2020-06-24 Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty |
![]() Z naszego badania wynika, że 59% Polaków odczuwało brak wydarzeń kulturalnych z powodu pandemii. Dwie trzecie badanych deklaruje, że pójdzie do kina, jak już będzie taka możliwość, a połowa – chętnie wybierze się na koncert. Pytanie, czy zrobią to w obliczu licznych obostrzeń sanitarnych i konieczności używania maseczek podczas seansu czy imprezy? Przeczytaj więcej |
2020-06-22 Młodzi poważniej traktują temat pandemii |
![]() Mimo niemal całkowitego odmrożenia gospodarki i życia codziennego po pandemii, młodzi ludzie z większą ostrożnością niż starsi podchodzą do tematu COVID-19. Częściej niż inne grupy wiekowe chcą ograniczyć wizyty w dużych sklepach ze względu na ryzyko zarażenia, częściej też uważają, że proces odmrażania gospodarki przebiega zbyt szybko – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Przeczytaj więcej |
2020-06-17 Polacy boją się o dochody i ograniczają wydatki |
![]() 75% Polaków przyznaje, że ograniczyło w ostatnim czasie wydatki na zakupy poza spożywcze. Główną przyczyną jest obawa o dochody. Zdecydowanie rzadziej chodzimy do galerii handlowych, jeżeli już to w konkretnym celu i spędzamy tam mniej czasu. Aż 81% z nas rezygnuje z wyjść do restauracji. Jednocześnie 47% z nas częściej niż dotychczas wybiera zakupy online – wynika z naszego najnowszego sondażu. Przeczytaj więcej |