Aktualności

2020-07-09

Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19

Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19
76% Polaków obawia się drugiej fali koronawirusa. Ponad połowa z nich (55%) przyznaje, że te obawy mają wpływ na ich codzienne decyzje. Co dokładnie robią lub czego nie robią? Na pewni nie planują wyjazdów zagranicznych, starają się żyć oszczędniej, nie kupują biletów na wydarzenia kulturalne. Młodsi szukają alternatywnych sposobów zarabiania online, starsi – rezygnują z wyjazdów nawet w Polsce. Przeczytaj więcej
2020-06-30

Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa

Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa
Z naszego badania wynika, że tylko co trzeci badany (37%) skorzystałby ze szczepionki przeciw COVID-19, gdyby była dostępna. Główne obawy Polaków to zbyt szybkie wprowadzanie szczepionki na rynek i brak zaufania do firm pracujących nad nią. Najbardziej ufni wobec szczepień są najmłodsi dorośli – osoby w wieku 18-24 lata.  Przeczytaj więcej
2020-06-24

Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty

Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty

Z naszego badania wynika, że 59% Polaków odczuwało brak wydarzeń kulturalnych z powodu pandemii. Dwie trzecie badanych deklaruje, że pójdzie do kina, jak już będzie taka możliwość, a połowa – chętnie wybierze się na koncert. Pytanie, czy zrobią to w obliczu licznych obostrzeń sanitarnych i konieczności używania maseczek podczas seansu czy imprezy?

Przeczytaj więcej
2020-06-24

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - nowe badanie z cotygodniowym pomiarem!

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - nowe badanie z cotygodniowym pomiarem!
W czasie epidemii koronawirusa w Polsce funkcjonowanie firm oraz zachowania konsumenckie zmianiają się z dnia na dzień: większość z nas zaczęła pracować zdalnie, komunikować się zdalnie oraz korzystać w większym stopniu z usług on-line. Tym samym rynek usług off-line stoi przed widmem zapaści. Dodatkowo eksperci prognozują, że epidemia spowoduje globalny kryzys gospodarczy. W obliczu tak istotnych zmian, które zachodzą na świecie w szybkim tempie, ARC Rynek i Opinia postanowiło rozpocząć stały monitoring zjawisk społecznych w Polsce.  Przeczytaj więcej
2020-06-22

Młodzi poważniej traktują temat pandemii

Młodzi poważniej traktują temat pandemii

Mimo niemal całkowitego odmrożenia gospodarki i życia codziennego po pandemii, młodzi ludzie z większą ostrożnością niż starsi podchodzą do tematu COVID-19. Częściej niż inne grupy wiekowe chcą ograniczyć wizyty w dużych sklepach ze względu na ryzyko zarażenia, częściej też uważają, że proces odmrażania gospodarki przebiega zbyt szybko – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj więcej
2020-06-17

Polacy boją się o dochody i ograniczają wydatki

Polacy boją się o dochody i ograniczają wydatki

75% Polaków przyznaje, że ograniczyło w ostatnim czasie wydatki na zakupy poza spożywcze. Główną przyczyną jest obawa o dochody. Zdecydowanie rzadziej chodzimy do galerii handlowych, jeżeli już to w konkretnym celu i spędzamy tam mniej czasu. Aż 81% z nas rezygnuje z wyjść do restauracji. Jednocześnie 47% z nas częściej niż dotychczas wybiera zakupy online – wynika z naszego najnowszego sondażu.

Przeczytaj więcej
2020-06-02

Opiekun? Towarzysz? Przyjaciel? – kim powinna być teraz marka?

Opiekun? Towarzysz? Przyjaciel? – kim powinna być teraz marka?

Jakich zachowań oczekują konsumenci od marek? A może już niczego nie oczekują? 

Przeczytaj więcej
2020-05-20

Wojna informacyjna i propaganda historyczna - raport

Wojna informacyjna i propaganda historyczna - raport
Wyniki najnowszego raportu Centrum Polsko-Rosyjskiego Dialogu i Porozumienia przygotowanego na podstawie badania ARC Rynek i Opinia. Przeczytaj więcej
2020-05-18

Polacy chcą przywrócenia handlu w niedziele przynajmniej do końca roku

Polacy chcą przywrócenia handlu w niedziele przynajmniej do końca roku

51% Polaków twierdzi, że należałoby przywrócić handel w niedziele od teraz przynajmniej do końca roku. Przede wszystkim dlatego, że to pozwoli uniknąć zagęszczenia klientów w sobotę oraz będzie korzystne dla gospodarki – tak wynika z sondażu przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.

 

Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel