Blog

Ulubieńcy i szwarccharaktery polskiego sportu

Osiągnięcia polskich sportowców nie zawsze idą w parze z tym, jak są postrzegani. Najbardziej lubianymi sportowcami są: Adam Małysz, Kamil Stoch, Anita Włodarczyk, Sławomir Szmal i Karol Bielecki. Do mniej lubianych i budzących kontrowersje należą Jerzy Janowicz i Artur Szpilka. Mimo zakończenia kariery sportowej nadal ikoną polskiego sportu jest Adam Małysz, a za osiągnięcia najbardziej doceniany Robert Lewandowski. Siatkarze, w przeciwieństwie do piłkarzy, postrzegani są jako zespół, nie zaś indywidualności - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Programy lojalnościowe zyskują w małych miastach i na wsiach

Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż o 17 punktów procentowych wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych. Wzrost ten, obserwowany głównie w miastach do 100 tysięcy mieszkańców i na wsiach, jest w znacznym stopniu zasługą programu lojalnościowego Moja Biedronka, który w kilka miesięcy po premierze stał się numerem jeden wśród programów obecnych na polskim rynku.
Przeczytaj więcej

Stacje paliw coraz lepiej spełniają oczekiwania kierowców

Poziom satysfakcji klientów stacji paliw systematycznie rośnie, maleją z kolei różnice w ocenie poszczególnych sieci. Kierowcy najwyżej oceniają sieci: Lotos, Statoil (Circle K) i Orlen. Aż 40% klientów sieci BP przyznaje, że program lojalnościowy tej stacji ma duży lub decydujący wpływ na jej wybór. Najważniejszym czynnikiem wpływającym na satysfakcję kierowców jest jakość paliwa - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Przepełnione nadmorskie kurorty ulubionym kierunkiem na wakacje

Mimo przepełnionych plaż, wysokich cen oraz tłumu i hałasu, najmodniejszym kierunkiem na wakacje w Polsce są znane kurorty nadmorskie. Góry to zdaniem Polaków przede wszystkim aktywny wypoczynek, a jeziora - pełen relaks. Za najmodniejszy kierunek wakacyjny w Europie uznawana jest Hiszpania, a za najbardziej niebezpieczny Turcja i Francja - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Kawa i hot dogi paliwem napędowym polskich kierowców

Niemal połowa kierowców (49%) przyznaje, że lubi się zatrzymywać podczas podróży, aby zrobić sobie przerwę i posilić się. Kierowcy najczęściej wybierają wówczas kawę oraz hot dogi. Podróżujący, wybierając miejsce z gastronomią, kierują się przede wszystkim jego lokalizacją oraz szybkością otrzymania posiłku. Jedzenie w podróży nie musi mieć wyjątkowych wartości odżywczych, powinno być jednak świeże i szybko podane - wynika z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Klienci banków najczęściej zgłaszają problemy związane z bankowością internetową

28% klientów przyznaje, że w ciągu ostatniego pół roku zgłaszało w swoim banku jakikolwiek problem. Najczęściej problemy zgłaszali klienci BGŻ BNP Paribas, najrzadziej ING Banku Śląskiego. Zgodnie z deklaracjami pytania klientów najczęściej dotyczyły bankowości internetowej (29%). Niemal połowa klientów zgłaszających problem jest zadowolona ze sposobu jego rozwiązania - wynika z badania ARC Rynek i Opinia Bank doceniony przez klientów.
Przeczytaj więcej

Sponsoring w dobrej kondycji

W ciągu ostatniego roku wzrósł odsetek osób, które lepiej oceniają firmy zaangażowane w sponsoring niż te, które się w sponsoring nie angażują. Nieco więcej respondentów deklaruje też, że fakt sponsorowania przez daną firmę wydarzeń sportowych lub kulturalnych zachęciłby ich do zakupu produktów tej firmy lub skorzystania z jej usług. Firmą, która zyskała najwięcej na znajomości jako sponsor jest PZU - wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Gorąca kawa ze spożywczego

Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode - do 29 roku życia - wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

 Już są dostępne wyniki najnowszej fali Sponsoring Monitora

Sponsoring Monitor to:

 

  • Kilkanaście lat obserwacji sponsoringu sportu i kultury w Polsce
  • 37 dyscyplin sportowych pod lupą 
  • Informacje na temat zauważalności sponsorów
  • Znajomość drużyn sportowych
  • Styczność z imprezami sportowymi
  • Znajomość spontaniczna i wspomagana polskich sportowców - ponad 120 nazwisk
  • Rocznie ponad pięć tysięcy wywiadów
  • Mix metod badawczych: wywiady telefoniczne (CATI) oraz internetowych (CAWI)

Przeczytaj więcej

Słabsze oceny banków w kontakcie mailowym i przez stronę www

W ciągu ostatniego półrocza znacząco pogorszyła się jakość kontaktu banków z klientami przez e-mail oraz przez formularz www. Na ten wynik największy wpływ miały istotnie niższe niż w poprzedniej fali badania wyniki trzech banków: Alior Banku, BGŻ BNP Paribas oraz Citi Handlowego. Średni czas oczekiwania na odpowiedź drogą mailową lub przez stronę internetową wydłużył się niemal dwukrotnie - wynika z najnowszego Badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel