Wyniki badań

Z usług dietetyka korzystają najczęściej młodzi Polacy

Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatnich dwóch lat korzystał z usług dietetyka lub z poradni dietetycznej. Wśród tych osób jest niemal dwa razy więcej kobiet niż mężczyzn, a także trzykrotnie więcej ludzi młodych niż tych po 40-tym roku życia. Przy wyborze dietetyka najbardziej pomocne są opinie znajomych. Co trzecia konsultacja dietetyczna odbywa się online - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Polacy o sponsoringu sportu

W ciągu ostatnich 10 lat o 19 punktów procentowych wzrósł odsetek osób, które twierdzą, że sponsoring ma pozytywny wpływ na rozwój polskiego sportu. Również wyższy odsetek osób przyznaje, że lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu oraz, że fakt sponsorowania sportu przez daną firmę powoduje preferowanie oferowanych przez nią produktów czy usług - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Co piąty sprzątający Polak lubi ten obowiązek domowy

Polak sprząta zarówno dla siebie jak i innych osób. Niespecjalnie to lubi, ale nie ma też z tym problemu. Lubi mieć czysto w domu, czuje się wówczas komfortowo. Co piąty badany twierdzi, że lubi sprzątać. Z kolei tylko co dziesiąty przyznaje, że sprzątanie go nudzi, nie ma na nie czasu i że nie przeszkadza mu nieporządek w domu. Zaledwie 4% badanych tak bardzo nie lubi tej czynności, że chciałoby, żeby robił to za nich ktoś inny - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Deweloperzy sprawdzani przez Internet

Polacy decydując się na zakup mieszkania kierują się przede wszystkim jego lokalizacją i ceną. Promocją przy zakupie mieszkania, z której nabywcy korzystają najczęściej jest rabat od całkowitej ceny nieruchomości. Niemal połowa kupujących nie korzysta jednak z żadnego rabatu. Najbardziej znanymi deweloperami są Dom Development oraz Budimex Nieruchomości. Wiarygodność deweloperów sprawdzana jest głównie poprzez dokładne zapoznanie się z treścią umowy i  sprawdzenie informacji na forach - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Kebab najchętniej wybieranym posiłkiem na mieście

Polak na mieście jada kilka razy w miesiącu. Zdecydowanie najczęściej wybiera kebab, a za jedzenie płaci między 21 a 30 złotych. Z jedzenia na mieście korzysta zazwyczaj bez szczególnej okazji. Wybierając restaurację kieruje się głównie cenami potraw. Opinie znajomych i rodziny na temat restauracji są dla niego dużo ważniejsze niż opinie blogerów czy krytyków kulinarnych - wynika z badania ARC Rynek i Opinia "Polacy o jedzeniu na mieście".
Przeczytaj więcej

Polak na sportowo

70% Polaków deklaruje, że uprawia sport. W zdecydowanej większości jest to czynność regularna. Numerem jeden, zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn, jest jazda na rowerze. Do najczęściej uprawianych dyscyplin należy też bieganie. Na popularności w ostatnim roku zyskał nordic walking, jednak tylko wśród pań - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Z listą zakupów i gazetką promocyjną do sklepu

Niemal połowa klientów hipermarketów i dyskontów przed wyjściem po zakupy przygotowuje listę, a co trzeci zapoznaje się z aktualnymi promocjami w gazetkach. Biedronka, Lidl i Auchan są sieciami najczęściej wskazywanymi jako tanie miejsce zakupów, natomiast Piotr i Paweł uznawany jest za najdroższy, ale też za najbardziej luksusowy supermarket. Najwięcej jednorazowo konsumenci wydają w hipermarketach, najmniej zaś w supermarketach - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

 Promocje lubiane mimo wad

Zainteresowanie promocjami wśród Polaków utrzymuje się na stałym poziomie, chociaż konsumenci dostrzegają też ciemne strony akcji promocyjnych, jak zawyżanie cen sprzed promocji czy niską atrakcyjność gadżetów. Mimo to Polacy deklarują, że w kolejnych miesiącach będą częściej korzystać z promocji niż dotychczas. Nadal to obniżki cen produktów czy usług są najbardziej atrakcyjnym typem promocji, jednak ich atrakcyjność spadła w porównaniu z ubiegłym rokiem o 10 punktów procentowych. Z kolei na atrakcyjności najbardziej zyskuje testowanie produktów i usług - wynika
z Monitora Promocji 2017 ARC Rynek i Opinia.

Przeczytaj więcej

Ulubieńcy i szwarccharaktery polskiego sportu

Osiągnięcia polskich sportowców nie zawsze idą w parze z tym, jak są postrzegani. Najbardziej lubianymi sportowcami są: Adam Małysz, Kamil Stoch, Anita Włodarczyk, Sławomir Szmal i Karol Bielecki. Do mniej lubianych i budzących kontrowersje należą Jerzy Janowicz i Artur Szpilka. Mimo zakończenia kariery sportowej nadal ikoną polskiego sportu jest Adam Małysz, a za osiągnięcia najbardziej doceniany Robert Lewandowski. Siatkarze, w przeciwieństwie do piłkarzy, postrzegani są jako zespół, nie zaś indywidualności - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Programy lojalnościowe zyskują w małych miastach i na wsiach

Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż o 17 punktów procentowych wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych. Wzrost ten, obserwowany głównie w miastach do 100 tysięcy mieszkańców i na wsiach, jest w znacznym stopniu zasługą programu lojalnościowego Moja Biedronka, który w kilka miesięcy po premierze stał się numerem jeden wśród programów obecnych na polskim rynku.
Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel