Wyniki badań

Największe miasta zdominowały miejską turystykę weekendową

Największe miasta zdominowały miejską turystykę weekendowąW Polsce turystycznie liczą się tylko największe miasta i Toruń. Wszystkie pozostałe spośród 12 badanych ośrodków niczym się nie wyróżniają w oczach turystów weekendowych. Za najbardziej atrakcyjne turystycznie uznawane jest Trójmiasto, które jest szczególnie cenione za swoją ofertę atrakcji dla dzieci oraz imprez. W pierwszej piątce z największych miast nie zmieścił się Poznań, który ustąpił miejsca Toruniowi - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Banki z najlepszymi infoliniami

Banki z najlepszymi infoliniamiBank Pekao, PKO Bank Polski oraz Credit Agricole to zwycięzcy rankingu infolinii bankowych, zarówno w kontakcie telefonicznym jak i poprzez e-mail. W porównaniu z ubiegłym rokiem, średni czas oczekiwania na połączenie z konsultantem skrócił się, a czas oczekiwania na odpowiedź mailową pozostał bez zmian - wynika z XVII fali Badania jakości obsługi klienta na infoliniach banków i w kontakcie przez e-mail zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Polacy w słodyczach cenią naturalne składniki

Polacy w słodyczach cenią naturalne składniki

Naturalność składników, własna receptura oraz obniżona zawartość cukru to dla Polaków korzystających ze słodkiej oferty lokali kluczowe czynniki wyboru czegoś słodkiego w lokalu. Co dziesiąty badany zwraca uwagę na zawartość glutenu czy laktozy. Najczęściej Polacy na coś słodkiego idą do lodziarni. Co ciekawe piekarnie i kawiarnie wybierane są przez Polaków w takim samym stopniu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Polacy optymistycznie o swojej sytuacji finansowej

Polacy optymistycznie o swojej sytuacji finansowej

38% Polaków jest zadowolonych ze swojej sytuacji finansowej. Niemal co trzeci badany przyznaje, że jego sytuacja materialna poprawiła się w ciągu ostatniego roku, a 39% liczy na to, że taka poprawa nastąpi w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy. Pogorszenie swojej sytuacji przewiduje tylko co dziesiąty Polak - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Samotność polskiego seniora

Samotność polskiego senioraSamotność osób starszych to jeden z największych problemów, z którymi mierzą się one na co dzień. Niemal co piąta osoba po 65 roku życia czuje się samotna, a odsetek ten istotnie wzrasta wśród osób powyżej 80-tego roku życia. Uczucia samotności doświadczają najczęściej osoby mieszkające w jednoosobowych gospodarstwach, przede wszystkim owdowiałe kobiety. Z samotnością próbują walczyć głównie poprzez zajęcia wykonywane w pojedynkę - np. oglądanie telewizji, czytanie czy rozwiązywanie krzyżówek - tak wynika z badania "Sytuacja społeczna osób w wieku 65+" zrealizowanego dla Stowarzyszenia mali bracia Ubogich przez ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Polacy bez szerszej wiedzy o RODO

40% Polaków przyznaje, że nie słyszało o regulacji o ochronie danych osobowych - RODO. Tylko co dziesiąty Polak twierdzi, że zna w jakimś stopniu jej szczegóły. Jednocześnie niespełna jedna trzecia badanych ma zaufanie do firm i instytucji w kontekście bezpieczeństwa ich danych osobowych, a połowa twierdzi, że w ciągu ostatniego roku ich dane były wykorzystywane bez ich zgody - wynika z sondażu ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Ukraińcy w Polsce chcą zostać na dłużej

61% Ukraińców mieszkających w Polsce planuje zostać w naszym kraju przynajmniej na kilka lat, a niektórzy i na całe życie. Głównym celem przyjazdu do Polski jest praca zarobkowa (66%), jednak duża część osób przyjechała po to, by zdobyć wykształcenie. Ukraińcy w Polsce czują się dobrze - bardzo pozytywnie oceniają poziom życia i czują, że Polacy są im życzliwi - wynika z badania ARC Rynek i Opinia "Ukraińcy w Polsce 2018".


Przeczytaj więcej

Najlepsze bankowe biura prasowe

Biura prasowe mBanku, Banku Zachodniego WBK oraz ING Banku Śląskiego najlepiej, zdaniem dziennikarzy, komunikują się z przedstawicielami mediów - tak wynika z "Badania opinii dziennikarzy na temat banków i ich polityki Public Relations 2018" ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej

Młodzi pracownicy bardziej wymagający

Osoby młode, wchodzące dopiero na rynek pracy, mają wyższe oczekiwania wobec pracodawcy niż ich starsi koledzy. Nie tylko liczą na wysoki komfort pracy dzięki dobrej atmosferze czy  dogodnej lokalizacji, lecz również bardziej od starszego pokolenia są zainteresowane wszelkimi motywatorami pozapłacowymi. Nie tylko chętnie przyjmą karnet na siłownię czy na lunch, lecz częściej niż starsi pracownicy sprawdzą, czy pracodawca ma wysoką pozycję w danej branży i jaki jest jego wizerunek - wynika z badania "Benefity pozapłacowe" ARC Rynek i Opinia.
Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel