Wyniki badań

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - nowe badanie z cotygodniowym pomiarem!

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - nowe badanie z cotygodniowym pomiarem!W czasie epidemii koronawirusa w Polsce funkcjonowanie firm oraz zachowania konsumenckie zmianiają się z dnia na dzień: większość z nas zaczęła pracować zdalnie, komunikować się zdalnie oraz korzystać w większym stopniu z usług on-line. Tym samym rynek usług off-line stoi przed widmem zapaści. Dodatkowo eksperci prognozują, że epidemia spowoduje globalny kryzys gospodarczy. W obliczu tak istotnych zmian, które zachodzą na świecie w szybkim tempie, ARC Rynek i Opinia postanowiło rozpocząć stały monitoring zjawisk społecznych w Polsce. 
Przeczytaj więcej

Zakupy żywności w dobie koronawirusa

Zakupy żywności w dobie koronawirusa

39% Polaków przyznało, że w obliczu rozprzestrzeniania się koronawirusa zwiększyło zakupy żywności. Co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w Polsce. Niemal połowa Polaków (44%) nie obawia się znaczących ograniczeń w dostępności żywności – wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Instytutu Nauk o Żywieniu Człowieka Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie.


Przeczytaj więcej

Koronawirus - najbardziej ufamy lekarzom

Koronawirus - najbardziej ufamy lekarzom

Polacy pytani o to, komu najbardziej ufają w kwestii informacji o koronawirusie zdecydowanie przyznają, że lekarzom. Na kolejnych miejscach znaleźli się naukowcy oraz Światowa Organizacja Zdrowia WHO – wynika z naszego badania. 


Przeczytaj więcej

Polacy o koronawirusie

Polacy o koronawirusie

74% Polaków obawia się, że koronawirus pojawi się w Polsce, a tylko 53% uważa, że polskie państwo nie poradzi sobie organizacyjnie z tym problemem. 93% badanych uważa, że jest potrzeba akcji informującej ze strony państwa dotyczącej zasad zachowania w sytuacji pojawienia wirusa.


Przeczytaj więcej

Oczekiwania Polaków względem centrów handlowych

Oczekiwania Polaków względem centrów handlowych

Oferta centrów handlowych jest zdaniem Polaków bardzo zbliżona, dlatego decyzja o wyborze centrum, w którym robimy zakupy jest prosta – centrum musi być blisko miejsca zamieszkania lub powinien być do niego dobry dojazd. Polacy pytani o potencjalne nowości w centrach handlowych najczęściej wskazywali na potrzebę większej różnorodności marek, w tym dostępności marek obecnych teraz wyłącznie w internecie, szerszy wachlarz usług, a także showroomy, w których można obejrzeć produkty sklepów online – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Wśród kibiców sportu coraz więcej kobiet

Wśród kibiców sportu coraz więcej kobiet

Kobiety stanowią 29% kibiców sportowych, jednak są dyscypliny, w których ich odsetek jest niemal tak wysoki jak odsetek mężczyzn. W porównaniu z danymi sprzed dziesięciu lat wyraźnie widać większe zainteresowanie poszczególnymi dyscyplinami wśród pań. Zdecydowanie najmniej zwolenników sportu jest wśród osób z najmłodszych i najstarszych grup wiekowych – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Najbardziej znani sponsorzy sportu

Najbardziej znani sponsorzy sportu

Ze sponsoringiem sportu Polacy najczęściej kojarzą firmy: PKN Orlen, Adidas oraz Nike.  Przyglądając się najpopularniejszym dyscyplinom sportowym wyraźnie widać jednak marki, które są bardziej kojarzone z poszczególnymi dyscyplinami, ze względu na wieloletnie zaangażowanie. Takim przykładem jest choćby Plus, który na poziomie ogólnym jako sponsor sportu kojarzony jest spontanicznie przez 9% osób, a już jako sponsor siatkówki przez 37% badanych – wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor.


Przeczytaj więcej

Rośnie znajomość Dawida Kubackiego

Rośnie znajomość Dawida Kubackiego

Z roku na rok rośnie odsetek osób, które przyznają, że znają dobrze lub bardzo dobrze skoczków narciarskich, czyli znają ich osiągnięcia, interesują się nimi. Jednocześnie maleje odsetek osób, które zupełnie nie kojarzą skoczków, niezależnie od tego, czy interesują się skokami narciarskimi czy też nie. Najbardziej znany wśród skoczków jest Kamil Stoch. Z kolei dobrą znajomość Dawida Kubackiego, zwycięzcy ostatniego Turnieju Czterech Skoczni, deklarowało w 2019 roku więcej osób niż w roku ubiegłym (o 8 p.p) – wynika z badania Sponsoring Monitor.


Przeczytaj więcej

Polacy a badania profilaktyczne

Polacy a badania profilaktyczne

Co czwarty Polak nie wie, czy dla osób w jego wieku są zalecane jakieś badania profilaktyczne. Największą świadomość związaną z tego rodzaju badaniami mają osoby powyżej 50-tego roku życia. Najczęściej wskazywane jako konieczne do wykonania jest badanie piersi. Co dziesiąty Polak nie planuje robić badań profilaktycznych – tak wynika z naszego sondażu.


Przeczytaj więcej

Polacy chcą opakowań zwrotnych

Polacy chcą opakowań zwrotnych

Z sondażu ARC Rynek i Opinia jasno wynika, że Polacy są gotowi na produkty w opakowaniach zwrotnych. Najważniejszym dla nich argumentem przemawiającym za tym rozwiązaniem jest zrobienie czegoś dobrego dla środowiska, ale ważne są też inne argumenty, np. mniej odpadów gromadzonych w domu.


Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel