Wyniki badań

Polski odbiorca esportu - wyniki badania

Polski odbiorca esportu - wyniki badania

Z naszego badania "Polski odbiorca esportu" wynika, że prawie 2 miliony osób powyżej 15-tego roku życia ma kontakt z esportem. Esport ma swoich oddanych widzów. Głównie są to mężczyźni, jednak spora jest również grupa kobiet (30%). Sponsoring esportu wpływa na postrzeganie marek – duża grupa odbiorców zna sponsorów esportu i pozytywnie ich ocenia przez pryzmat sponsorowania. Spontanicznie widzowie esportu najczęściej jako sponsorów wymieniają marki: Intel, Redbull i Play.


Przeczytaj więcej

Kawa „na mieście” w czasach pandemii

Kawa „na mieście” w czasach pandemii

Z najnowszego badania Cafe Monitor wynika, że pandemia wpłynęła na zwyczaje Polaków związane z piciem kawy „na mieście”. Obecnie pijemy kawę w większym stopniu „przy okazji” zakupów czy tankowania niż spotkania z przyjaciółmi, chociaż powoli wracamy do dawnych przyzwyczajeń. W porównaniu z ubiegłym rokiem spadł o 9 p.p. odsetek osób pijących kawę „na mieście”, mniej osób pije też kawę późnym popołudniem.


Przeczytaj więcej

Połowa Polaków traktuje pandemię poważnie

Połowa Polaków traktuje pandemię poważnie

Z najnowszej fali badania "Konsumpcja w cieniu koronawirusa" wynika, że połowa Polaków przyznaje, że bardzo poważnie traktuje pandemię. Podobny odsetek stara się odciąć od negatywnych informacji, a bardziej niż samego koronawirusa obawia się jego wpływu na gospodarkę. Co czwarty Polak przyznaje, że jest zmęczony tematem pandemii. Jednocześnie dostrzegamy też jej pozytywne skutki – główne to: większa dbałość o higienę oraz więcej czasu spędzonego z rodziną.


Przeczytaj więcej

Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich

Polacy chętnie korzystają z zakładów bukmacherskich

Rynek bukmacherski w Polsce ma się bardzo dobrze. Największe zakłady bukmacherskie – STS Zakłady Bukmacherskie oraz Fortuna Zakłady Bukmacherskie – mają swoje miejsce wśród najbardziej rozpoznawalnych sponsorów piłki nożnej, najczęściej obstawianej dyscypliny i jednocześnie najpopularniejszej dyscypliny sportu w naszym kraju. Zakładami bukmacherskimi najbardziej zainteresowani są mężczyźni w wieku 25-34 lat – wynika z naszego raportu.


Przeczytaj więcej

Polacy chętnie oglądają kolarstwo

Polacy chętnie oglądają kolarstwo

Kolarstwo to jedna z dziesięciu najczęściej oglądanych dyscyplin sportowych. 37% osób zainteresowanych sportem przyznaje, że oglądało transmisje z zawodów kolarskich, a 9% – że osobiście uczestniczyło jako widz w takich zawodach. Tour de Pologne to jedna z najlepiej rozpoznawalnych imprez sportowych przez Polaków - wynika z badania Sponroring Monitor 2019.


Przeczytaj więcej

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - badanie z pomiarem co 2 tygodnie!

Konsumpcja w cieniu koronawirusa - badanie z pomiarem co 2 tygodnie!W czasie epidemii koronawirusa w Polsce funkcjonowanie firm oraz zachowania konsumenckie zmianiają się z dnia na dzień: większość z nas zaczęła pracować zdalnie, komunikować się zdalnie oraz korzystać w większym stopniu z usług on-line. Tym samym rynek usług off-line stoi przed widmem zapaści. Dodatkowo eksperci prognozują, że epidemia spowoduje globalny kryzys gospodarczy. W obliczu tak istotnych zmian, które zachodzą na świecie w szybkim tempie, ARC Rynek i Opinia postanowiło rozpocząć stały monitoring zjawisk społecznych w Polsce. 
Przeczytaj więcej

Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-19

Polacy przygotowują się na drugą falę COVID-1976% Polaków obawia się drugiej fali koronawirusa. Ponad połowa z nich (55%) przyznaje, że te obawy mają wpływ na ich codzienne decyzje. Co dokładnie robią lub czego nie robią? Na pewni nie planują wyjazdów zagranicznych, starają się żyć oszczędniej, nie kupują biletów na wydarzenia kulturalne. Młodsi szukają alternatywnych sposobów zarabiania online, starsi – rezygnują z wyjazdów nawet w Polsce.
Przeczytaj więcej

Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusa

Polacy nie chcą się szczepić na koronawirusaZ naszego badania wynika, że tylko co trzeci badany (37%) skorzystałby ze szczepionki przeciw COVID-19, gdyby była dostępna. Główne obawy Polaków to zbyt szybkie wprowadzanie szczepionki na rynek i brak zaufania do firm pracujących nad nią. Najbardziej ufni wobec szczepień są najmłodsi dorośli – osoby w wieku 18-24 lata. 
Przeczytaj więcej

Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty

Polacy chcieliby wrócić do kin i na koncerty

Z naszego badania wynika, że 59% Polaków odczuwało brak wydarzeń kulturalnych z powodu pandemii. Dwie trzecie badanych deklaruje, że pójdzie do kina, jak już będzie taka możliwość, a połowa – chętnie wybierze się na koncert. Pytanie, czy zrobią to w obliczu licznych obostrzeń sanitarnych i konieczności używania maseczek podczas seansu czy imprezy?


Przeczytaj więcej

Młodzi poważniej traktują temat pandemii

Młodzi poważniej traktują temat pandemii

Mimo niemal całkowitego odmrożenia gospodarki i życia codziennego po pandemii, młodzi ludzie z większą ostrożnością niż starsi podchodzą do tematu COVID-19. Częściej niż inne grupy wiekowe chcą ograniczyć wizyty w dużych sklepach ze względu na ryzyko zarażenia, częściej też uważają, że proces odmrażania gospodarki przebiega zbyt szybko – wynika z badań ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel