Rośnie zainteresowanie pomocą psychologiczną

2017-04-05

O ponad 100 procent ma wzrosnąć w ciągu kilku lat odsetek Polaków, którzy będą chcieli korzystać z pomocy psychologicznej. Największe zainteresowanie deklarują osoby najmłodsze, najmniejsze - osoby z najstarszej grupy wiekowej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Obecnie 15% badanych deklaruje, że korzysta z pomocy psychologicznej w różnej formie. W przyszłości, zgodnie z deklaracjami respondentów, ten odsetek ma wzrosnąć aż o 20%. To pozytywna informacja w przededniu Światowego Dnia Zdrowia, który w tym roku będzie poświęcony tematowi depresji.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, styczeń 2017 r.

W przypadku tego trendu wyraźnie widać różnice międzypokoleniowe. O ile osoby z najmłodszego pokolenia coraz częściej deklarują, że prawdopodobnie będą korzystały z pomocy psychologa, o tyle u osób z najstarszej grupy wiekowej ten trend jest ledwo widoczny. Stosunek do pomocy psychologicznej w dużym stopniu ewoluuje od wielu lat. Coraz częściej profesjonalna pomoc psychologiczna jest traktowana jako pomoc lekarska. Respondenci chcą, aby ich życie było jakościowo lepsze i zdają sobie sprawę z tego, że równowaga psychiczna jest tego elementem. Pójście na terapię psychologiczną nie jest już dla młodszego pokolenia tematem tabu, tym bardziej, że wiele osób ogólnie znanych i szanowanych otwarcie mówi, że taką terapię przeszli, co pozytywnie wpłynęło na ich dalsze życie - komentuje Joanna Trzcińska, Project Manager z ARC Rynek i Opinia


Wzrost/Spadek to oznaczenie dynamiki danego trendu, czyli różnicy pomiędzy tym, jaki procent osób obecnie deklaruje podążanie danym trendem a tym, jaki odsetek zamierza podążać za nim w przyszłości.


Informacja o badaniu
Wyniki pochodzą z raportu "25 trendów konsumenckich", który powstał w wyniku przeprowadzonego badania CAWI (ankiety online na epanel.pl). Respondenci (próba N=500) otrzymali listę kilkudziesięciu różnych zachowań i mieli określić, na ile dane zachowanie już realizują i czy będą je realizowali w przyszłości. Na podstawie wzrostu zainteresowania danym zachowaniem powstała lista 25 głównych trendów konsumenckich o największej dynamice i perspektywie rozwoju. Próba w badaniu była reprezentatywna dla populacji Polski pod względem demograficznym (wiek, płeć, wykształcenie, miejsce zamieszkania). Termin realizacji badania: 22-27.12.2016.


Pokaż więcej wpisów z Kwiecień 2017
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel