Programy lojalnościowe zyskują w małych miastach i na wsiach

2017-08-23


Z Monitora Programów Lojalnościowych ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż o 17 punktów procentowych wzrósł odsetek osób deklarujących korzystanie z programów lojalnościowych. Wzrost ten, obserwowany głównie w miastach do 100 tysięcy mieszkańców i na wsiach, jest w znacznym stopniu zasługą programu lojalnościowego Moja Biedronka, który w kilka miesięcy po premierze stał się numerem jeden wśród programów obecnych na polskim rynku.
 
W tym roku widoczny jest wzrost odsetka osób korzystających z programów, jednak o ile korzystanie z programów - dotychczasowych liderów - pozostaje niemal bez zmian, o tyle nowy program na rynku Moja Biedronka jest nowym liderem zestawienia. Analizując szczegółowo wyniki w największym stopniu zwiększyło się zainteresowanie programami lojalnościowymi w małych miastach i na wsiach, szczególnie w kategorii hipermarkety i dyskonty - plus 11 punktów procentowych w porównaniu z ubiegłym rokiem.


 
Źródło: Monitor Programów Lojalnościowych, ARC Rynek i Opinia, czerwiec 2017

33% osób korzystających z programów lojalnościowych to uczestnicy bardzo aktywni, zaś 7% to uczestnicy wycofani, zarejestrowani, ale niemal nie korzystający z programów. Największą aktywność wykazują osoby korzystające z programów stacji paliw, perfumerii i drogerii oraz hipermarketów i dyskontów.

Ostatnie dwanaście miesięcy to okres dużych zmian na rynku programów lojalnościowych: część programów zniknęło z rynku, pojawiło się kilka nowych, niektóre programy przeszły rebranding. Największy wpływ na cały rynek miało uruchomienie przez Jeronimo Martins Polska programu Moja Biedronka, która z miejsca stała się liderem rynku. Tegoroczne wyniki pokazują, że o ile w dużych miastach widoczne jest nasycenie programami lojalnościowymi i zainteresowanie nimi utrzymuje się na stabilnym poziomie, o tyle w mniejszych miastach i na wsiach programy lojalnościowe mają się coraz lepiej, a tamtejsi konsumenci chętnie z nich korzystają. Dlatego wprowadzenie programu lojalnościowego przez Biedronkę, która ma swoje sklepy również w mniejszych miejscowościach okazało się strzałem w dziesiątkę, a wyniki pokazują, że konsumenci czekali na ten krok - komentuje Agnieszka Doktorska, Senior Project Manager w ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia z wykorzystaniem mixu metod badawczych CATI (badania telefoniczne) i CAWI (badania online na epanel.pl). W pierwszym etapie badanie zrealizowano na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (ze względu na wiek, płeć, wielkość miejscowości zamieszkania, województwo, wykształcenie) próbie dorosłych Polaków, N=1018.  Z tej próby wyłoniono uczestników programów lojalnościowych (co najmniej jednego), próba N=812. Termin realizacji badania: lipiec 2017.



Pokaż więcej wpisów z Sierpień 2017
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel