Polacy przekonują się do mobilnych aplikacji programów lojalnościowych

2018-09-10
Polacy przekonują się do mobilnych aplikacji programów lojalnościowych

Kup ten raport

Aplikacje mobilne na stałe weszły do codziennego użycia wielu konsumentów, również tych korzystających z programów lojalnościowych. Liderem jest zdecydowanie Klub Rossmann, z którego aplikacji korzysta niemal trzykrotnie więcej użytkowników (31%) niż z aplikacji kolejnego w zestawieniu programu Payback (12%).

Źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Osoby korzystające z aplikacji mobilnych programów podkreślają, że ich główną zaletą jest brak konieczności posiadania karty plastikowej (60%). Na kolejnych miejscach znalazły się: otrzymywanie powiadomień o aktualnych promocjach (54%) oraz możliwość sprawdzania salda rachunku i historii transakcji (51%).

Najczęściej używaną funkcjonalnością aplikacji programów lojalnościowych jest sprawdzanie aktualnych promocji.

 

Źródło: Monitor programów lojalnościowych 2018, sierpień 2018

Z kolei uczestnicy niekorzystający z aplikacji najczęściej jako powód wskazują brak takiej potrzeby (58%). 12% respondentów twierdzi, że tego typu aplikacje nie są dla nich pomocne.

Korzystanie z aplikacji mobilnych programów lojalnościowych nie jest jeszcze zjawiskiem masowym. Zwolennicy aplikacji są rozproszeni po wielu programach. Dużą pracę wykonał Rossmann - z jego aplikacji korzysta co trzeci uczestnik programu lojalnościowego. Na pewno udostępnienie wygodnych funkcji i uświadomienie konsumentom, w jakich obszarach aplikacja może być przydatna i ułatwiająca korzystanie z programu w dużej mierze spopularyzowałoby inne aplikacje, pod warunkiem, że rzeczywiście miałyby takie funkcje. Z naszego badania wynika, że najistotniejszym ogniwem w informowaniu o programach są sprzedawcy w sklepie. I tutaj na pewno warto rozważyć, czy tą samą drogą nie należałoby zachęcać klientów do korzystania z aplikacji. Patrząc jednak na rosnącą popularność aplikacji z roku na rok, można się spodziewać, że będzie to kierunek, w którym będą podążać zarówno klienci jak i organizatorzy programów - komentuje Agnieszka Doktorska, badaczka 
z ARC Rynek i Opinia.

Kup ten raport

Informacja o badaniu
Monitor programów lojalnościowych to badanie realizowane przez ARC Rynek i Opinia corocznie od kilku lat. Celem badania jest poznanie sytuacji na rynku programów lojalnościowych. W tym roku zastosowano mix badań ilościowych i jakościowych. Badanie ilościowe zostało przeprowadzone metodą CAWI na próbie N=829 uczestników programów lojalnościowych. W ramach badania jakościowego przeprowadzono  2 zogniskowane wywiady grupowe - mini FGI (po 5 uczestników) w podziale na wiek: młodsi (18-39 lat) i starsi (40-65 lat). Realizacja badania: sierpień 2018 r.

Pokaż więcej wpisów z Wrzesień 2018
  • facebook
  • linkedin
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel