Gorąca kawa ze spożywczego

2017-06-10

Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode - do 29 roku życia - wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.

Rośnie liczba osób pijących kawę na mieście kilka razy w miesiącu i częściej ? obecnie ten odsetek wynosi 83%, czyli 7 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Co ciekawe, przybywa klientów, którzy spożywają kawę na mieście w pierwszej połowie dnia.

 
Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017


 
Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017


Najbardziej znaną siecią sklepów spożywczych oferujących kawę na wynos jest Żabka. Tam też klienci najczęściej kupują kawę. Jednocześnie, jeśli chodzi o smak napoju, zdecydowanie przoduje sieć 1 Minute.


 

Źródło: Cafe Monitor 2017, ARC Rynek i Opinia, maj 2017

Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.

We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.  

Mieszkańcy dużych miast niemal na każdym kroku mają możliwość zakupienia kawy na wynos. W ostatnich latach pojawiały się i ciągle pojawiają się kolejne kawiarnie, kąciki kawowe na stacjach benzynowych, sklepach convenience, salonikach prasowych, czy automaty do kawy. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów - mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście - wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Oczywiście konsumpcja tej kawy różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos - komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie Café Monitor zrealizował instytut ARC Rynek i Opinia techniką CAWI (badania on-line na własnym panelu epanel.pl), próba N=1200 osób deklarujących picie kawy na mieście. Badanie przeprowadzono na grupie mieszkańców dużych miast, losowo-wybranych osób w wieku 15-55 lat. Termin realizacji badania: 11.05-22.05.2017.

Pokaż więcej wpisów z Czerwiec 2017
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel