2020-02-04 Day After Emotion, czyli poznaj emocje Twojego klienta … |
Day After Emotion, czyli poznaj emocje Twojego klienta … Karolina Knyziak, Project Manager w ARC Rynek i Opinia Zakupom czy korzystaniu z usług zawsze towarzyszą emocje. Nawet jeśli są one neutralne lub sobie ich nie uświadamiamy to nie znaczy, że ich nie ma. Czy warto zajmować się emocjami klientów? Czy dobrze jest je analizować? Jaka jest wartość dodana takich analiz? Kilka tygodni temu zrealizowaliśmy projekt badawczy oparty na pomiarze emocji, jakie pojawiają się u klientów tuż po zakupie lub skorzystaniu z usługi. Pod lupę wzięliśmy platformy zakupowe online oraz dostawców przesyłek. Respondentami były osoby, które dokonały zakupu w sklepie online lub miały jakikolwiek kontakt z takim sklepem (N=694) oraz osoby, które otrzymały od dostawcy jakąkolwiek przesyłkę ze sklepu online lub miały jakikolwiek kontakt z dostawcą (N=540). Jak przebiegała realizacja badania? Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (ankiety internetowej) na panelu badawczym ePanel.pl. Ankieta była prowadzona przez 6 dni – każdego dnia zbierana była podobna próbka osób, które maksymalnie 24 godziny wcześniej miały doświadczenie ze sklepem online lub dostawca przesyłek. W ramach badania respondenci przywoływali swoje doświadczenia z różnymi markami, z pomocą opracowanej przez nas techniki, definiowali emocje, jakie się z tymi doświadczeniami pojawiały. Na tej podstawie utworzyliśmy radar emocji dla każdej marki. Czy warto robić takie badania? Warto, ponieważ:
Spodobał Ci się artykuł? Chcesz skontaktować się z autorką? Napisz do niej! |