2019-04-24

Co w świecie badawczym piszczy?

Co w świecie badawczym piszczy …?
Czyli które zagadnienia wydają się być najważniejsze na międzynarodowym rynku badawczym ...   

dr Adam Czarnecki, Krzysztof Szczerbacz  

Nasza firma od wielu lat jest jedynym polskim członkiem sieci IRiS skupiającej niezależne instytuty badawcze z całego świata. Przynależność do tej sieci to m.in. możliwość wymiany know-how nie tylko z badaczami z Europy, lecz również z USA, Meksyku, Japonii, Indii czy Australii. Mamy ku temu szczególną okazję dwa razy w roku podczas międzynarodowych spotkań, których tematyka zawsze zbieżna jest z tym, czym żyje świat badawczy ten bliski i daleki.  

Jakie zagadnienia podkreślano w tym roku podczas kwietniowego spotkania w Salzburgu?  

Po pierwsze – badania online, od których zdecydowanie nie ma już odwrotu. To, co jeszcze parę lat temu mogło być przeszkodą w ich rozwoju – np. trudność z dotarciem do respondentów z krajów mniej rozwiniętych, teraz już przeszkodą nie jest, gdyż i w tych krajach internet jest wszechobecny, a smartfony powszechne. Podczas spotkania w Salzburgu, badacze z Indii opowiadali o tym, że i w ich kraju coraz łatwiej realizuje się właśnie badania online na telefonach komórkowych, co jeszcze jakiś czas temu, zwłaszcza na obszarach rolniczych było istotnie utrudnione.  

Po drugie – online communities, które szturmem zdobywają świat badawczy, a w takich krajach jak np. Meksyk wypierają już tradycyjne metody realizacji badań jakościowych. Jest to możliwe dzięki tak zaawansowanym platformom do przeprowadzania badań jakościowych online jak Recollective. Skąd ta popularność? To rozwiązanie ma wiele pozytywów: większa łatwość udzielania komentarzy w przypadku tematów np. intymnych, oszczędność czasu dojazdu do respondentów mieszkających w różnych krańcach kraju. Metoda ta sprawdza się również przy badaniach długofalowych. Stosujemy ją również w naszej firmie.   

Po trzecie – customer experience – to zdecydowanie temat numer 1 za granicą, gdzie rozwijane są w tym temacie różne techniki badawcze. Marki chcą, przy pomocy badaczy, przyglądać się customer journey na każdym jej etapie, aby analizować i przenosić na inne obszary najbardziej pozytywne doświadczenia klienta. Klient jest w centrum uwagi, a fakt, że jest coraz bardziej świadomy i wymagający oraz przede wszystkim zróżnicowany, nie ułatwia zadania markom. Dlatego badanie doświadczeń klienckich jest tak istotne w kształtowaniu ich strategii. 

Po czwarte – łączenie tradycyjnych badań NPS-owych realizowanych na próbach z ekstrapolacją wyników na wszystkich klientów firmy np. banku czy firmy ubezpieczeniowej. Dzięki temu można np. wskazać, jacy klienci banku charakteryzują się niskim NPS-em, czyli istnieje duże ryzyko, że będą chcieli odejść. Taka wiedza pozwala podjąć działania mające na celu zatrzymanie tych klientów. Dla dużych instytucji ma to ogromne znaczenie, gdyż pozwala zaoszczędzić miliony euro czy dolarów. 

Parę słów na temat IRiS

IRiS to organizacja zrzeszająca niezależne agencje badawcze z całego świata. Obecnie do IRiS należy 37 firm zlokalizowanych w Ameryce Północnej i Południowej, Europie, Azji i Australii. Siłą organizacji jest wymiana know-how z różnych zakątków świata. Ponadto, w ramach organizacji realizowane są międzynarodowe badania, w tym m.in. dotyczące służby zdrowia czy zadowolenia mieszkańców. 

http://www.irisnetwork.org/

ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel