Blog

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Badania Mystery Shopping, to metodologia znana i o ugruntowanej pozycji na rynku. Szczególnie chętnie korzystają z niej organizacje dysponujące rozbudowanymi sieciami obsługującymi klienta końcowego. Ponieważ badaniem tym zajmują się często nie tylko działy marketingu lecz takie działy jak rozwoju sieci, działy rozwoju standardów itp., oczekiwania od badań MS są bardzo szerokie, rosną z biegiem czasu.


Przeczytaj więcej

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Badania deklaratywne trzymają się mocno

Każdy, kto zajmuje się badaniami rynku i opinii – czy to jako badacz w agencji czy jako odbiorca po stronie klienta – zadaje sobie czasem pytanie o wiarygodność deklaracji respondentów. Czy ludzie mówią nam prawdę? Czy są szczerzy w swoich deklaracjach? Czy ich zachowania rynkowe i społeczne są zgodne z tymi deklaracjami?

 


Przeczytaj więcej

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

Gdy ankieta jest zbyt długa ...

 

Zarówno badacze jak i klienci zazwyczaj chcą spytać respondentów o jak najwięcej kwestii w kwestionariuszu. Tak było zawsze i taka tendencja się nie zmienia istotnie. Ale zmienia się podejście respondentów, którzy na przestrzeni lat są coraz mniej skłonni poświęcać czasu na uczestnictwo w badaniach.  


Przeczytaj więcej

Marketing zamiast totalnej wojny

Marketing zamiast totalnej wojnyJuż po raz piąty nasz instytut przygotował ranking e-Gazel Biznesu czyli firm z branży e-commerce. Znalazło się w nim  306 podmiotów - osób prowadzących działalność gospodarczą oraz przedsiębiorstw, które w roku 2017 osiągnęły obroty od 50 tys. do 100 mln zł, a przy tym miały dodatni wynik finansowy i zanotowały wzrost przychodów między  rokiem 2016 a 2017.
Przeczytaj więcej

Customer Experience, czyli jak Cię doświadczają tak Cię oceniają

W ostatnich latach rynek podbiło pojęcie Customer Experience – bardzo popularne, ale wciąż jeszcze dość enigmatyczne, nie do końca zdefiniowane i zrozumiałe. Czym jest Customer Experience, czemu służy, na czym polega i jak się do tego zabrać?
Przeczytaj więcej

O dobrych polskich produktach warto głośno mówić

Eksponowanie narodowości marki jest na ogół skorelowane z branżą. Jeśli dany kraj szczyci się dobrej jakości produktami w danej branży, wówczas skłonność właścicieli marek do podkreślania ich narodowości jest większa.
Przeczytaj więcej

O rekomendowaniu i odradzaniu marek

Dlaczego jedne marki polecamy, a do innych zniechęcamy i jak to może wpływać na ich sprzedaż?
Przeczytaj więcej
    ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
    Akceptuję
    pixel