Blog

Polacy nie wiedzą, czego się spodziewać po 2021 roku

Polacy nie wiedzą, czego się spodziewać po 2021 roku

67% Polaków uważa, że 2020 rok był jednym z najgorszych okresów w ich życiu. Co trzeci badany (31%) przyznaje, że stracił w tym roku zawodowo, a 43% respondentów twierdzi, że 2020 rok miał negatywny wpływ na ich życie osobiste. 37% Polaków uważa, że najbliższy rok będzie tak samo zły jak obecny. Co trzeci Polak przyznaje, że nie wie, czego ma się spodziewać po 2021 roku (35%), a 28% uważa, że będzie lepszy. Najmniej optymistyczne są osoby w wieku 45-65 lat, najbardziej optymistyczne – w wieku 18-34 lata – wynika z badania ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Trzykrotnie więcej Polaków mogło przejść już COVID-19

Trzykrotnie więcej Polaków mogło przejść już COVID-19

Nawet trzykrotnie więcej Polaków w wieku 18-65 lat mogło przejść COVID-19 niż to podają statystki. Przyczyną jest rezygnacja z robienia testów, głównie ze względu na małą intensywność objawów – wynika z badania ARC Rynek i Opinia oraz Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.


Przeczytaj więcej

Polacy niezdecydowani w kwestii szczepienia na COVID-19

Polacy niezdecydowani w kwestii szczepienia na COVID-19

Tylko 17% Polaków zamierza się zaszczepić na COVID-19 tak szybko jak to będzie możliwe, a 23% - dopiero po jakimś czasie. 38% badanych nie zamierza się szczepić w ogóle, a co piąty nie ma w tym temacie zdania – wynika z badania Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

Rośnie świadomość polskich konsumentów

Rośnie świadomość polskich konsumentów

Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami. Ponad połowa z nas (57%) deklaruje, że stara się unikać produktów szkodzących środowisku. Podobny odsetek (58%) dostrzega zbytnią konsumpcję współczesnego społeczeństwa. 59% badanych chętniej wybiera produkty krajowe niż z importu. W porównaniu z trzema europejskimi krajami – nasze postawy są bardziej świadome niż postawy Czechów, jednak mniej świadome niż Włochów i Niemców – wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla Szkoły Głównej Handlowej, Katedry Badań Zachowań Konsumentów.


Przeczytaj więcej

Marka i jej siła

Marka i jej siła

Co to znaczy, że marka jest silna? Czy wystarczy, że jest znana? A może przede wszystkim budzi emocje? Siła marki to bardzo złożone pojęcie. Silna marka to taka, która jest znana szerokiej rzeszy konsumentów, niesie ze sobą określoną wartość dla konsumenta, to w końcu marka lubiana i polecana. Jako partner badawczy Superbrands w ARC Rynek i Opinia od lat przyglądamy się markom i temu, jak są one odbierane przez konsumentów.


Przeczytaj więcej

Szkoła oceniana na 3 z plusem

Szkoła oceniana na 3 z plusem

Rodzice dzieci w wieku szkolnym oceniają polską edukację na dostateczny z plusem (3,4). Dotyczy to zarówno szkół podstawowych jak i średnich. 51% rodziców uważa, że system edukacji w Polsce wymaga istotnych zmian. 


Przeczytaj więcej

COVID-19 zmniejsza liczbę innych infekcji

COVID-19 zmniejsza liczbę innych infekcji

Co czwarty Polak przyznaje, że od marca rzadziej przechodził infekcje górnych dróg oddechowych niż jeszcze rok temu. Tylko 8% badanych twierdzi, że chorowało częściej. Środki mające zapobiegać COVID-19 chronią nas też przed innymi wirusami – wynika z badania Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz ARC Rynek i Opinia. 


Przeczytaj więcej

ARC Rynek i Opinia w rankingu TOP Marka 2020

ARC Rynek i Opinia w rankingu TOP Marka 2020

Z przyjemnością informujemy, że nasza firma znalazła się w XIII edycji rankingu najsilniejszych marek w mediach – Top Marka 2020, który przygotowuje miesięcznik PRESS oraz PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.


Przeczytaj więcej

COVID-19 zmienia stosunek Polaków do szczepień

COVID-19 zmienia stosunek Polaków do szczepień

Rośnie grupa Polaków pozytywnie nastawiona do szczepień. Co piąty Polak deklaruje, że chce się zaszczepić na grypę. To czterokrotnie więcej niż zaszczepionych osób w zeszłym roku. Co piaty Polak w trakcie pandemii zmienił również swój stosunek do szczepień na bardziej pozytywny. Niemal połowa z nas bardziej obawia się obecnie infekcji górnych dróg oddechowych niż przed pandemią – wynika z badania Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz ARC Rynek i Opinia.


Przeczytaj więcej

ARC Rynek i Opinia partnerem XXI Kongresu Badaczy

ARC Rynek i Opinia partnerem XXI Kongresu BadaczySerdecznie zapraszamy na tegoroczny Kongres Badaczy organizowany przez PTBRiO, którego jesteśmy partnerem. Wydarzenie odbędzie się 22-23 października 2020!
Przeczytaj więcej
ARC Rynek i Opinia na swoich stronach www wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia odwiedzającym naszą stronę maksymalnego komfortu podczas jej przeglądania. Więcej informacji o tym czym są pliki cookies znajduje się w Polityce Prywatności . Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Akceptuję
pixel