Blog
Konsument w Ambiencie ..

... czyli, w jaki sposób rozwój nowej fazy Internetu może determinować zachowania konsumenckie?
Przeczytaj więcej
Polacy nie chcą dalszego ograniczania handlu w niedzielę

Co trzeci Polak uważa, że każda niedziela powinna być handlowa, a co piąty jest za całkowitym zakazem handlu w niedzielę. Niemal połowa (48%) akceptuje jakąś formę ograniczenia handlu. Spośród osób akceptujących zakaz handlu w niedzielę najwięcej jest zwolenników dwóch niedziel handlowych.
Przeczytaj więcej
Zapraszamy na wprowadzenie do seminarium "Wielki Marki od kuchni"

Superbrands Polska i SGH oraz ARC Rynek i Opinia zapraszają na wprowadzenie do cyklu seminariów "Wielkie Marki od Kuchni".
Przeczytaj więcej
Badania w kulisach władzy

Niewiele jest filmów, w których porusza się temat badań marketingowych czy badań opinii. Otóż film Vice, pokazując kulisy wielkiej polityki, wskazuje, jak często i jak istotną rolę odrywają w USA badania.
Przeczytaj więcej
Jak kochają Polacy?

Polacy twierdzą, że miłość nadaje sens ich życiu, a życie w związku jest łatwiejsze. Nie miłość do dzieci lub ojczyzny, a uczucie do partnera/-ki stawiają na pierwszym miejscu. Nie tzw. „papier”, lecz miłość, szacunek i zaufanie są fundamentem i spoiwem związku.
Przeczytaj więcej
Sport potrzebuje sponsoringu

Z najnowszego raportu Sponsoring Monitor wynika, że ponad połowa Polaków lepiej ocenia firmy angażujące się w sponsoring sportu i kultury od tych, które się nie angażują. W ciągu ostatnich 10 lat wzrósł odsetek osób, które uważają, że sponsoring jest potrzebny w sporcie, zmalał zaś odsetek tych, którzy są zdania, że kultura potrzebuje sponsorów. Co piąty Polak przyznaje, że fakt, że dana firma jest sponsorem spowodował, że zainteresowali się jej ofertą. Najbardziej znanym sponsorem w Polsce jest Orlen.
Przeczytaj więcej
Mystery Shopping… Ile można włożyć na jednego wielbłąda?

Badania Mystery Shopping, to metodologia znana i o ugruntowanej pozycji na rynku. Szczególnie chętnie korzystają z niej organizacje dysponujące rozbudowanymi sieciami obsługującymi klienta końcowego. Ponieważ badaniem tym zajmują się często nie tylko działy marketingu lecz takie działy jak rozwoju sieci, działy rozwoju standardów itp., oczekiwania od badań MS są bardzo szerokie, rosną z biegiem czasu.
Przeczytaj więcej