Znani i mniej znani na Olimpiadzie w Londynie

W Igrzyskach Olimpijskich w Londynie weźmie udział ponad 200 reprezentantów Polski. Zaledwie 10% z nich znajduje się na liście 100 najbardziej znanych polskich sportowców. Zdecydowanie najbardziej popularnymi wśród polskich olimpijczyków są: Agnieszka Radwańska, Otylia Jędrzejczak oraz Monika Pyrek. Jednocześnie dość dobrze Polacy identyfikują sponsorów Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, zwłaszcza takie marki jak: Tyskie, Orlen oraz Orange - wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.

 

Podczas Olimpiady w Londynie Polacy wezmą udział łącznie w 23 dyscyplinach.

 

Najbardziej popularne dyscypliny sportowe, w których polscy sportowcy wezmą udział na Olimpiadzie (skala 7-stopniowa, przy czym 7 oznacza "bardzo się interesuję", 1 - "w ogóle się nie interesuję") 

Źródło: Sponsoring Monitor 2011/2012, luty 2012, ARC Rynek i Opinia

 

Najbardziej znanymi sportowcami wśród polskich olimpijczyków są: Otylia Jędrzejczak, Agnieszka Radwańska, Monika Pyrek, Mateusz Kusznierewicz, Paweł Korzeniowski, Sylwia Gruchała, Paweł Zagumny, Maja Włoszczowska oraz Bartosz Kurek.  

 

"Duża część dyscyplin sportowych, w których Polacy będą rywalizować podczas Olimpiady ma charakter niszowy, stąd też niska znajomość polskich reprezentantów olimpijskich. Z naszych badań wynika, że Polacy interesują się igrzyskami w Londynie, dlatego może okazać się, że wielu, dotąd mało rozpoznawalnych sportowców, znacznie zyska na popularności. Być może również nastąpią przetasowania wśród najbardziej popularnych dyscyplin, aczkolwiek z naszych wieloletnich badań wynika, że trudno będzie jakiejkolwiek dyscyplinie zdetronizować piłkę nożną i skoki narciarskie" - mówi Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.

 

Markami najczęściej wskazywanymi jako sponsorzy Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej są Tyskie, Orlen oraz Orange. Jednocześnie część sponsorów w ogóle nie została wymieniona przez respondentów, część zaś otrzymała mniej niż 5% wskazań.

 

Sponsorzy Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, którzy otrzymali przynajmniej 5% wskazań respondentów

Źródło: Sponsoring Monitor 2012, maj 2012, ARC Rynek i Opinia

 

O badaniach

 

Sponsoring Monitor 2012/ 1-wsza fala

I pomiar badania Sponsoring Monitor 2012 został przeprowadzony metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI). N=602. Termin realizacji: 30.04 - 20.05.2012.

 

Sponsoring Monitor 2011/2012 - badanie przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1814 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)
Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia