



Znani i mniej znani na Olimpiadzie w Londynie
W Igrzyskach Olimpijskich w Londynie weźmie udział ponad 200 reprezentantów Polski. Zaledwie 10% z nich znajduje się na liście 100 najbardziej znanych polskich sportowców. Zdecydowanie najbardziej popularnymi wśród polskich olimpijczyków są: Agnieszka Radwańska, Otylia Jędrzejczak oraz Monika Pyrek. Jednocześnie dość dobrze Polacy identyfikują sponsorów Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, zwłaszcza takie marki jak: Tyskie, Orlen oraz Orange - wynika z raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
Podczas Olimpiady w Londynie Polacy wezmą udział łącznie w 23 dyscyplinach.
Najbardziej popularne dyscypliny sportowe, w których polscy sportowcy wezmą udział na Olimpiadzie (skala 7-stopniowa, przy czym 7 oznacza "bardzo się interesuję", 1 - "w ogóle się nie interesuję")
Źródło: Sponsoring Monitor 2011/2012, luty 2012, ARC Rynek i Opinia
Najbardziej znanymi sportowcami wśród polskich olimpijczyków są: Otylia Jędrzejczak, Agnieszka Radwańska, Monika Pyrek, Mateusz Kusznierewicz, Paweł Korzeniowski, Sylwia Gruchała, Paweł Zagumny, Maja Włoszczowska oraz Bartosz Kurek.
"Duża część dyscyplin sportowych, w których Polacy będą rywalizować podczas Olimpiady ma charakter niszowy, stąd też niska znajomość polskich reprezentantów olimpijskich. Z naszych badań wynika, że Polacy interesują się igrzyskami w Londynie, dlatego może okazać się, że wielu, dotąd mało rozpoznawalnych sportowców, znacznie zyska na popularności. Być może również nastąpią przetasowania wśród najbardziej popularnych dyscyplin, aczkolwiek z naszych wieloletnich badań wynika, że trudno będzie jakiejkolwiek dyscyplinie zdetronizować piłkę nożną i skoki narciarskie" - mówi Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.
Markami najczęściej wskazywanymi jako sponsorzy Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej są Tyskie, Orlen oraz Orange. Jednocześnie część sponsorów w ogóle nie została wymieniona przez respondentów, część zaś otrzymała mniej niż 5% wskazań.
Sponsorzy Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej, którzy otrzymali przynajmniej 5% wskazań respondentów
Źródło: Sponsoring Monitor 2012, maj 2012, ARC Rynek i Opinia
O badaniach
Sponsoring Monitor 2012/ 1-wsza fala
I pomiar badania Sponsoring Monitor
Sponsoring Monitor 2011/2012 - badanie przeprowadzone metodą bezpośrednich wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CAPI) na reprezentatywnej próbie N=1814 mieszkańców Polski w wieku 15-65 lat.
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.
Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.
58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.
Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)
Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).
Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.
Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).
Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)
87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.