Zmiany w PZPN wyniosą polską piłkę na wyżyny

PZPN powinien przejść gruntowne zmiany i inwestować w szkółki piłkarskie - wówczas poziom polskiej piłki nożnej się podniesie - tak uważają internauci w badaniu ARC Rynek i Opinia.

Respondenci są zgodni co do jednego - najważniejszą zmianą, jaka mogłaby sprawić, że poziom polskiej piłki nożnej byłby wyższy są gruntowne zmiany w PZPN - tak uważa 73% badanych. Inne istotne czynniki to  inwestycja w młodych piłkarzy (55%) oraz lepsze zaplecze treningowe dla dzieci i młodzieży (54%). Tylko co czwarty badany (24%) jest zdania, że polskiej reprezentacji w piłce nożnej pomógłby lepszy trener.

Co poprawiłoby poziom polskiej piłki nożnej? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi)


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, badanie z dn. 18.07.2012

Respondenci negatywnie wyrażają się na temat polskiej reprezentacji i jej występu podczas czerwcowego EURO 2012. Większość z nich (58%) uważa, że już większym sukcesem Polaków był występ na Olimpiadzie niż podczas EURO 2012 (14%). Niemal co trzeci badany jest zdania, że żadna z tych imprez nie przyniosła powodów do zadowolenia.

Jednocześnie respondenci mają jasne zdanie na temat finansowania szkółek piłkarskich - jest to zadanie PZPN (61%). 27% badanych kosztami w tym zakresie obciążyłoby Ministerstwo Sportu i Turystyki. Tylko nieliczni wskazywali komercyjnych sponsorów, gminy, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz rodziców dzieci szkolących się w szkółkach jako źródła finansowania szkółek.

Kto powinien finansować szkółki piłkarskie?


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, badanie z dn. 18.07.2012

"Wyniki naszego badania nie pozostawiają wątpliwości - winą za nie satysfakcjonujący poziom polskiej piłki nożnej respondenci obarczają PZPN. I nawet najlepszy trener polskiej piłce nie pomoże, jeśli nie nadejdą gruntowne zmiany na poziomie władz zarządzających tą dyscypliną" - mówi Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniach

Badanie dotyczące przyszłości polskiej piłki nożnej zostało przeprowadzone w dniach 13-17.07.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=568.

Badanie dotyczące zadowolenia z występu polskiej reprezentacji podczas EURO 2012 i Olimpiady zostało przeprowadzone w dniu 12.08.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania próbie internautów N=500.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia