Polski narciarz wyjeżdża na narty najczęściej dwa razy w roku (38%), zaś jego pobyt w górach trwa nie dłużej niż tydzień (54%). Zdecydowana większość narciarzy (88%) wybiera jako miejsce wypoczynku polskie miejscowości, przy czym najbardziej znaną z nich jest Zakopane. Najważniejszym kryterium przy wyborze miejscowości jest gwarancja śniegu na stokach. Decydując o wyjeździe na narty Polacy najczęściej korzystają z rekomendacji znajomych – wynika z badania ARC Rynek i Opinia „Zimowe destynacje narciarskie 2011”.
 
Polscy narciarze najczęściej na urlop zimowy wybierają miejscowości w kraju – z innych państw najpopularniejsze są: Austria (31%), Włochy (24%) i Czechy (18%). Wśród polskich miejscowości oprócz Zakopanego do najbardziej znanych należą: Bukowina Tatrzańska, Szczyrk, Karpacz i Wisła. Polacy, którzy w ubiegłym sezonie jeździli na nartach w Polsce, byli ze swoich pobytów zadowoleni (83%). Osoby niezadowolone najczęściej narzekały na zatłoczenie (66%) oraz pogodę (33%). Polakom wybierającym wyjazd w kraju najczęściej towarzyszyły najbliższe osoby – mąż, żona, dzieci, zaś osoby wyjeżdżające za granicę najczęściej podróżowały ze znajomymi. W obu przypadkach najpopularniejszym środkiem transportu był samochód (84%).
 
Najważniejsze kryteria wyboru miejscowości narciarskiej (skala od 1 do 5)
Źródło: Zimowe destynacje narciarskie 2011, ARC Rynek i Opinia
  
„Z naszego badania wynika, że Polacy są zadowoleni ze swoich dotychczasowych wyjazdów narciarskich w kraju. Mimo, że ponad 90% osób, które mają porównanie warunków narciarskich w Polsce i za granicą, zdecydowanie lepiej ocenia zagraniczne stoki, nie należy się spodziewać, że w kolejnych latach liczba wyjazdów zagranicznych będzie diametralnie rosła, a krajowych malała. Barierą są z pewnością finanse – wyjazd zagraniczny nadal jest sporo droższy od wyjazdu w Polsce – wyższe są koszty transportu, zakwaterowania, wyżywienia i skipassów” – mówi Maciej Gliński, ekspert z ARC Rynek i Opinia – „Badani pytani o to, co można dla polskich narciarzy zrobić wskazywali obszary związane z samymi stokami – oczekiwaliby większego ich zróżnicowania, zwiększenia liczby wyciągów oraz uelastycznienia oferty karnetowej” – dodaje.
 
Podczas wyboru miejscowości w celu wyjazdu narciarskiego badani najczęściej kierowali się rekomendacją znajomych lub rodziny (42%). Prawie 30% badanych przed wyjazdem szukało informacji na temat miejscowości w Internecie. Prawie co czwarty badany nie poszukuje rekomendacji, ponieważ wybiera miejscowość, którą odwiedził już w przeszłości.
 
O badaniu
Badanie „Zimowe destynacje narciarskie 2011” zrealizowano metodą ilościową przy wykorzystaniu techniki CAWI, N=1500 wywiadów. Badanie zrealizowano wśród osób, które spędziły w ubiegłym sezonie spędziły przynajmniej 2 dni na wyjeździe narciarskim oraz planują wyjazd na narty w najbliższym sezonie. Termin przeprowadzenia badania: grudzień 2011r.

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia