Zdrowy jak Polak

Ponad połowa Polaków (58%) jest zadowolona ze swojego stanu zdrowia. Za największe zagrożenia dla zdrowia respondenci uważają palenie tytoniu oraz stres. Wprawdzie preferowanym źródłem informacji zdrowotnej jest lekarz rodzinny, jednak trzy czwarte respondentów przyznaje, że korzysta z Internetu w poszukiwaniu takich informacji. Co dziesiąty Polak podejmuje decyzję o własnym leczeniu bez konsultacji z lekarzem - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Polacy biorą niemal całkowicie odpowiedzialność za stan swojego zdrowia - 51% z nich uważa, że spoczywa ona tylko na nich, a 45% - że częściowo na nich. Zdecydowana większość czynników najbardziej wpływających na stan zdrowia jest związana ze stylem życia. Stosunkowo nieduży odsetek respondentów uważa, że "zdrowie ma się w genach" - takie przekonanie jest najpopularniejsze wśród osób powyżej 60 roku życia. Kobiety nieco częściej niż mężczyźni wskazują na zagrożenia związane z niewłaściwą dietą, paleniem tytoniu czy stresem.


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

Połowa Polaków (51%) ocenia swój stan zdrowia jako dobry, zaś 7% jako doskonały. Zdecydowanie najlepiej oceniają swój stan zdrowia osoby w wieku do 35 roku życia. Natomiast po 45 roku życia poziom zadowolenia jest istotnie niższy. W zakresie zadowolenia ze stanu zdrowia nie ma istotnej różnicy między kobietami a mężczyznami. 


 

Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

Kobiety częściej niż mężczyźni współdecydują o sposobie swojego leczenia, zaś mężczyźni w większym stopniu zdają się wyłącznie na lekarza.

Kto podejmuje decyzję o sposobie Twojego leczenia?

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

Preferowanym źródłem informacji o zdrowiu jest wybrany przez respondentów lekarz rodzinny. Warto jednak podkreślić, że kobiety i osoby z najmłodszej grupy wiekowej chętniej niż pozostali radzą się w kwestiach zdrowia swoich bliskich. Z kolei znaczenie lekarza rodzinnego oraz lekarzy specjalistów rośnie wraz z wiekiem badanych.

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, grudzień 2015

Strony internetowe jako źródło informacji i zdrowiu są popularne niezależnie od wieków respondentów. Kobiety częściej niż mężczyźni poszukują informacji w gazetach i magazynach, natomiast osoby po 45 roku życia - w ulotkach dostępnych w gabinetach lekarskich i szpitalach. 

"Mimo, że zgodnie z deklaracjami to lekarz rodzinny jest najważniejszym i preferowanym źródłem informacji o zdrowiu, aż 73% badanych przyznaje, że w ciągu ostatniego roku poszukiwało informacji zdrowotnych w Internecie. Oznacza to, że Polacy mają świadomość, że lepiej byłoby z różnymi objawami pójść do lekarza, jednak jeśli objawy te nie są zbyt uciążliwe, najpierw poszukują różnych rozwiązań dostępnych w sieci." - komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

O badaniu
Badanie zostało zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI (ankiety online na epanel.pl) na reprezentatywnej grupie Polaków (płeć, wiek, wielkość miejscowości), Próba, N= 1261, grudzień 2015.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia