Polak idzie na kawę

Najbardziej znaną siecią kawiarni jest Starbucks, a najczęściej kupowaną kawą - latte. Najliczniejsza grupa kawoszy spożywa kawę na mieście raz lub kilka razy w tygodniu, najczęściej w godzinach popołudniowych. Nieco ponad połowa respondentów, wybierając kawiarnię, kieruje się ofertą deserów - wynika z badania Café Monitor 2016 ARC Rynek
i Opinia.

Starbucks - podobnie jak w ubiegłym roku - jest najbardziej znaną kawiarnią sieciową na rynku. Systematycznie wzrasta znajomość wspomagana marki McCafé.

Spontaniczna znajomość sieci kawiarni (TOP 5)


 
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

Wspomagana znajomość sieci kawiarni (TOP 5)


 
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

"Znajomość spontaniczna McCafé jako sieci kawiarni pozostaje na podobnym poziomie, jednak znacząco wzrosła znajomość tej sieci po pokazaniu respondentom logotypu. Oznacza to, że marka McCafé jest bardziej rozpoznawana, niż w zeszłym roku, jednak nadal nie jest kojarzona jako sieć kawiarni. Liderem zestawienia pozostaje Starbucks, który jest wciąż najczęściej spontanicznie wskazywaną siecią" - dodaje Katarzyna Knothe.

Niezmiennie od kilku lat Polacy najczęściej piją kawę w domu i u znajomych. Duża grupa respondentów spożywa kawę na stacjach benzynowych, w miejscu pracy czy w barach typu fast food.
 

Miejsca spożywania kawy


 
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

"Kawa na mieście to już nie tylko kawiarnia. Systematycznie rośnie liczba miejsc, w których można wypić kawę ? na miejscu lub na wynos. Coraz więcej piekarnio-ciastkarni proponuje swoim klientom kawę do sprzedawanych wypieków. Również w kioskach kupując bilet czy gazetę klient może zamówić kawę na wynos. Nie mówiąc już o coraz lepiej rozwiniętych barkach kawowych na stacjach paliw" - komentuje Katarzyna Knothe z ARC Rynek i Opinia.


Częstotliwość picia kawy na mieście


 
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

Niemal połowa pijących kawę na mieście pije ją późnym popołudniem. Tylko 16% znajduje czas na taką kawę rano. Poranna kawa na mieście jest najmniej popularna, co może wynikać z faktu, że pierwszą kawę respondenci piją w domu.


 
Źródło: Café Monitor 2016, ARC Rynek i Opinia, maj 2016

Najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte (55%), na drugim miejscu jest espresso (34%), a na trzecim cappuccino (33%).

Aż 52% respondentów wybierając kawiarnię kieruje się również ofertą deserów w danym miejscu. Co piąty respondent oczekiwałby od kawiarni większego wyboru deserów light, zaś 8% badanych - szerszej oferty dla alergików (bezlaktozowych czy bezglutenowych).




Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia