Wydatki na samochód w dół?

Ponad 2/3 internautów powyżej 25 roku życia posiadających samochód deklaruje, że w 2013 roku planują ograniczyć wydatki z nim związane. W pierwszej kolejności spróbują mniej tankować, w drugiej - poszukać tańszego niż dotychczas ubezpieczenia - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.
 
Liczba osób chcących ograniczyć wydatki związane z utrzymaniem samochodu systematycznie rośnie - już tylko co piąty badany zdecydowanie nie ma takich planów, zaś co dziesiąty się waha.

Czy w 2013 roku planuje Pan/ Pani ograniczyć wydatki na samochód?
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

Blisko połowa respondentów, którzy planują ograniczyć wydatki na samochód będzie szukała oszczędności na stacjach benzynowych oraz w towarzystwach ubezpieczeniowych.

W jaki sposób planuje Pan/ Pani ograniczyć swoje wydatki na samochód w 2013 roku? (możliwość wyboru wielu odpowiedzi, odpowiadały wyłącznie osoby, które planują ograniczyć wydatki na samochód w 2013 roku)
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, 7.01.2013

"Z naszego badania wynika, że respondenci mają poczucie, że utrzymanie samochodu kosztuje ich zbyt dużo i że istnieje możliwość ograniczenia tych kosztów. Trzeba mieć jednak świadomość, że od deklaracji konsumenckiej do jej spełnienia jest jeszcze długa droga. Aby ograniczyć wydatki na tankowanie, kierowcy musieliby zmienić swoje przyzwyczajenia związane z korzystaniem z samochodu, np. częściej korzystać z komunikacji miejskiej lub zmienić sposób prowadzenia samochodu na mniej agresywny i tym samym bardziej oszczędny. Pytanie, czy polscy kierowcy są na to gotowi. Myślę, że na razie nie należy spodziewać się zmniejszenia ruchu na stacjach benzynowych. Zdecydowanie łatwiejszym sposobem na ograniczenie kosztów wydaje się poszukiwanie tańszego ubezpieczenia, jednak taka oszczędność w skali roku nie jest znaczna, gdyż wynosi zazwyczaj od kilkudziesięciu do kilkuset złotych rocznie. Na pewno świadomość wysokich wydatków związanych z samochodem nie jest bez znaczenia i być może z czasem będzie miała przełożenie na zachowania kierowców" - mówi Piotr Juszczyk z ARC Rynek i Opinia. 

Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzone w dniach 4-7.01.2013 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie internautów N=500, powyżej 25 roku życia.  

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia