Materializować to, co niematerialne – w marketingu miast, jak w marketingu usług, trzeba szukać konkretów, by błyskotliwie przekazać ideę. Chwytanie nieuchwytnego - czyli opinii – to domena badań marketingowych. A badania to podstawa strategii marketingowej miast…

"Rok 2008 był początkiem wizerunkowej miasto-manii w Polsce: Lublin, Wrocław, Szczecin, Białystok, Rybnik… Przed nami prawdziwa epoka city brandingu, a planowanie nowych działań wizerunkowych wymaga podsumowania dotychczasowych" - mówi Andrzej Gołoś, Research Team Manager w ARC Rynek i Opinia.

Wizerunek 14 miast w 1 raporcie przedstawi instytut badawczy ARC Rynek i Opinia. Trwają przygotowania do realizacji pierwszego w Polsce Monitora Wizerunku Miast 2008/2009 – badawczego wsparcia do zarządzania marką miasta. Badanie obejmie Białystok, Bydgoszcz, Katowice, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Rzeszów, Szczecin, Toruń, Warszawę oraz Wrocław dając szansę na porównanie, ocenę czy zainicjowanie budowy strategii i rozwoju miast.

Oferta Monitora Wizerunku Miast 2008/2009 kierowana jest do twórców strategii rozwoju i wizerunku miast oraz regionów: władz samorządowych i publicznych instytucji związanych z rozwojem lokalnym, agencji marketingowych, PR i komunikacyjnych. Badanie zostanie przeprowadzone metodą wywiadów telefonicznych wspomaganych komputerowo (CATI) na podstawowej próbie 1600 osób (tak, by każde z miast było oceniane przez co najmniej 100 osób). Analiza badawcza obejmie też dwie dodatkowe próby: mieszkańców miast oraz turystów - by pogłębić analizę w przypadku istotnych grup docelowych.

Idea raportu oparta jest na doświadczeniu instytutu ARC Rynek i Opinia w badaniach dla marketingu miast i regionów. O wyniki badań instytutu swoje strategie oparło m.in. miasto Lublin, czy województwo mazowieckie. A stworzone przez ARC Rynek i Opinia, kancelarię doradczą Synergia i Instytut Audytu Mediowego narzędzie badania tożsamości marki – REGIONATOR właśnie rozpoczęło pracę dla gmin Kotliny Hrubieszowskiej.

Kontakt w sprawie zakupu raportu:
Marek Chechłacz
Specjalista ds. Sprzedaży
marek.chechlacz@arc.com.pl
kom.: +48 502 505 217

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia