Wierność elektoratów

Z badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na wyłączność Rzeczpospolitej wynika, że najwięcej osób zawiedzionych jest wśród wyborców SLD oraz PSL, najmniej - wśród wyborców PiS. PiS ma również największy odsetek wyborców (22%), którzy deklarują, że są bardzo zadowoleni z działań wybranej przez nich partii. Osób bardzo zadowolonych nie ma ani w SLD ani w Ruchu Palikota. Jednocześnie te dwie partie (SLD i Ruch Palikota) oraz PSL mają najwięcej wyborców, którzy są zdecydowanie niezadowoleni z działań swojej partii w ciągu ostatnich czterech lat.

Czy jest Pan/ Pani zadowolony(a) z działań partii, na którą Pan/ Pani głosował(a) w ostatnich wyborach parlamentarnych?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8-12.06.2015

Czy w najbliższych wyborach parlamentarnych zamierza Pan/ Pani głosować na tą samą partię, na którą głosował(a) Pan/ Pani w poprzednich wyborach? (Wykresu nie należy traktować jako sondażu przedwyborczego, gdyż dotyczy on wyłącznie stabilności elektoratu w poszczególnych partiach)


Źródło: ARC Rynek i Opinia, 8-12.06.2015

Zgodnie z deklaracjami respondentów, najbardziej ?wiernych? wyborców ma PiS. Jedna trzecia wyborców PO, PSL oraz SLD jeszcze nie zdecydowała, na kogo będzie głosować. Najbardziej licznie wyborcy będą odchodzili od partii: Ruch Palikota, SLD oraz PSL.

Komentarz Łukasza Mazurkiewicza, Prezesa ARC Rynek i Opinia:


"Z wyników naszego badania wyłania się klarowny obraz stosunku polskiego społeczeństwa do sceny politycznej. Z wyjątkiem PiS wszystkie pozostałe partie w opinii swoich wyborców zawiodły oczekiwania. Poczucie zawodu wyborców jest najsilniejsze w partiach mających swoje korzenie w poprzednim systemie - SLD i PSL, jak również widoczny jest w przypadku partii rządzącej oraz partii opozycyjnej wyrosłej częściowo na bazie PO (Ruch Palikota). Jest to ta partia, w przypadku której grupa wyborców nie zamierzających udzielać jej dalej poparcia, jest najliczniejsza. Gdyby zbudować ranking stabilności elektoratu to na jego czele stałby PiS, a zamykałby go właśnie Ruch Palikota. Rozczarowanie wyborców zwiastuje wielką zmianę na scenie politycznej, która po raz pierwszy od kilku lat ma szansę gruntownie się przebudować. Warto zaznaczyć, że w elektoracie każdej partii jest dość liczny odsetek osób niepewnych tego, czy poprą swoją dotychczasową partię. Ten stan rozczarowania otwiera możliwości nowym formacjom politycznym, których część już się krystalizuje - zwłaszcza wokół Pawła Kukiza."

Informacja o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez ARC Rynek i Opinia w dniach 8-12.06.2015 na ogólnopolskiej próbie osób dorosłych, N=1013. Metoda badawcza - CATI (wywiady telefoniczne).

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia