Więcej kultury i sportu w wakacje

Niemal połowa internautów planuje w wakacje uprawiać więcej sportu. Wakacje to również czas, w którym internauci zamierzają nadrobić zaległości kulturalne, przeczytać więcej książek, częściej wybrać się do kina, wziąć udział w imprezie plenerowej lub koncercie - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

 

W ciągu ostatniego roku o 4% wzrosła liczba osób, które deklarują, że w ogóle nie interesują się kulturą - wynika z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. Jednocześnie w ostatnim sondażu znaczna część respondentów przyznała, że w okresie wakacyjnym planuje nadrobić swoje zaległości w tym zakresie. Podobnie sytuacja wygląda ze sportem: 46% respondentów planuje w wakacje większą aktywność sportową, zaledwie 9% w ogóle nie zamierza uprawiać sportu w wakacje.

 

Czy planuje Pan/ Pani nadrobić zaległości kulturalne w czasie wakacji?

 Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.07.2012

 

Czy planuje Pan/ Pani większą czy mniejszą aktywność sportową w czasie wakacji?

Źródło: ARC Rynek i Opinia, 18.07.2012

 

"Wakacje można porównać w pewnym sensie z Nowym Rokiem. Jest to często czas składania sobie obietnic, że zadbamy o zdrowie, kondycję fizyczną, rozwój intelektualny, wrócimy wypoczęci i pełni energii. I taki jest cel wypoczynku. Nawet jeśli uda nam się dotrzymać naszych postanowień, trudno je kontynuować w ciągu całego roku. Z naszego ostatniego sondażu wynika, że respondenci chcieliby nadrobić zaległości kulturalne w czasie wolnym. I to jest pozytywny trend. Jednak odsetek osób deklarujących brak zainteresowania kulturą na co dzień z różnych przyczyn: braku czasu, braku takich nawyków, braku środków finansowych jest bardzo wysoki i oscyluje od lat wokół 40%" - mówi Łukasz Mazurkiewicz z ARC Rynek i Opinia.

 

Informacja o badaniu

Badanie zostało przeprowadzone w dniach 13-17.07.2012 metodą CAWI (badania on-line) na reprezentatywnej pod względem wieku, płci i miejsca zamieszkania (województwa) próbie respondentów N=568.

 

Informacje dotyczące zainteresowania kulturą pochodzą z 1-wszej fali badania Sponsoring Monitor 2012. Badanie Sponsoring Monitor realizowany jest od 11 lat w trzech falach rocznie. Jego głównym celem jest pozyskanie informacji dotyczących postrzegania i rozumienia pojęcia sponsoringu, zainteresowania sportem i kulturą, identyfikacja zainteresowania różnymi dyscyplinami sportowymi oraz imprezami kulturalnymi, a także styczność z różnego rodzaju sponsorowanymi imprezami i wydarzeniami.

 

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia