Weekendowe wyjazdy Polaków

Około 6% dorosłych Polaków to turyści weekendowi. Wyjazdy weekendowe są realizowane przez nich przez cały rok. Turyści weekendowi szukają inspiracji co do wyjazdów najczęściej w Internecie lub korzystają z rekomendacji znajomych.  Na miesiąc przed wyjazdem ponad połowa turystów (55%) ma już plany, jednak realizuje je finalnie 40% turystów ? wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Zgodnie z danymi GUS turysta weekendowy to osoba w wieku 25-49 lat, posiadająca jedno lub dwoje dzieci na utrzymaniu. Najczęściej turyści weekendowi to osoby z wyższym wykształceniem, mieszkający w miastach. Podróże weekendowe odbywają samochodem, turyści najczęściej jeżdżą do innych miast lub w ciche zakątki poza miastem, zazwyczaj w Polsce. Odległość celu turystycznego na weekend to maksymalnie 3 godziny drogi. Województwa najczęściej wybierane przez turystów weekendowych jako cel podróży to: małopolskie, mazowieckie oraz pomorskie.

Turyści weekendowi najczęściej szukają informacji dotyczących miejsc wyjazdu w Internecie, ponieważ ich zdaniem jest to najbardziej praktyczne i atrakcyjne narzędzie, z którego można skorzystać w dowolnym czasie i miejscu.

Źródła informacji dotyczących miejsc wyjazdów na weekend


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2015


Ponad połowa respondentów na miesiąc przed wyjazdem wie, gdzie się uda na planowany weekend. Tylko 13% respondentów w ogóle nie ma pomysłu na kierunek wyjazdu.

Decyzja o kierunku wyjazdu
 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2015

Aż co piąty respondent mający w planie wyjazd weekendowy odwołuje go, zaś 40% jedzie tam, gdzie zamierzało.

Realizacja planu


 
Źródło: ARC Rynek i Opinia, kwiecień 2015

Planując wyjazdy weekendowe respondenci przeglądają średnio 25 stron www na komputerze stacjonarnym i 29 ? w urządzeniach mobilnych ? to pokazuje, że turyści weekendowi lubią być dobrze poinformowani i lubią czerpać informacje z różnych źródeł.

 ?W czasie bezpośrednio poprzedzającym długie weekendy turyści intensywnie poszukują inspiracji co do tego, jak spędzić wolny czas. Co więcej, część z nich w tym okresie zmienia pierwotne plany. Warto wówczas wzmocnić obecność oferty turystycznej miast i oferty produktów turystycznych w mediach, przede wszystkim w internecie. W przyszłości należy oczekiwać dalszego trendu wzrostowego tego rodzaju turystyki, z uwagi na sprzyjające mu zmiany w stylu życia Polaków. Już dziś trudno zarządzać produktem turystycznym bez dogłębnej znajomości profilu, potrzeb i oczekiwań polskiego turysty weekendowego? ? komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.


Informacja o badaniu
Badanie przeprowadzono metodą ankiet internetowych na grupie 100 turystów weekendowych planujących wyjazd na majówkę 2015. Badanie zostało przeprowadzone w dwóch falach: 1. fala ? na miesiąc przed majówka 2015, 2. fala ? bezpośrednio po majówce. 


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia