Warszawiacy w klubach fitness i siłowniach

Największa grupa warszawiaków korzystających z klubów fitness i siłowni ćwiczy raz lub dwa razy w tygodniu (38%). Najważniejszym czynnikiem wyboru klubu jest bliskość i dogodność lokalizacji. Aż dla 71% respondentów siłownia i klub fitness nie są jedynymi miejscami aktywności ruchowej - wynika z badania ARC Rynek i Opinia.

Klienci klubów fitness i siłowni dobrze orientują się w markach poszczególnych klubów - aż 5 klubów zlokalizowanych na terenie Warszawy ma znajomość wspomaganą na poziomie powyżej 50%.

Najważniejszymi czynnikami wyboru klubu fitness są: bliskość i dogodność lokalizacji (75%). Kolejnymi istotnymi czynnikami są: godziny otwarcia oraz cena za wejście/ karnet.

27% osób uczęszczających na siłownię i do klubu fitness uważa, że w ofercie klubów są pewne braki. Najczęściej wskazywanym rodzajem zajęć, który respondenci chętnie widzieliby w ofercie swojego klubu jest boks i sztuki walki (30% wskazań). 

Osoby uczęszczające na siłownie uprawiają również inne sporty - poza siłownią - w szczególności jazdę na rowerze (49%), bieganie (37%) oraz pływanie (33%).

"Stołeczny rynek klubów fitness przechodzi obecnie spore przeobrażenia. Coraz silniej wyodrębnia się na nim segment low-cost, z którym rywalizują dotychczasowe kluby zorientowane na użytkowników gotowych płacić dotąd  100-200 zł miesięcznie lub korzystać z karty częściowo lub całkowicie finansowanej przez pracodawcę. Te obiekty, dokonujące ekspansji z zachodniej Europy, redukują miesięczny koszt korzystania dla użytkowników poprzez ograniczenie do minimum obsługi trenerskiej i na recepcji, ale jednocześnie oferują im dostępność nawet przez całą dobę, a także wysokiej jakości sprzęt oraz dobrą lokalizację. Odpowiedź sieci z kilkuletnim stażem na pojawienie się tych klubów na rynku to wzbogacenie ich własnej oferty przez oferowanie klientom nowych typów zajęć, w tym np. treningów funkcjonalnych, zajęć typu boot camp czy crossfit. Dzięki temu przeciętny warszawiak ma do wyboru znacznie więcej możliwości niż jeszcze rok czy dwa lata temu. Z kolei dla stosunkowo nielicznej grupy klientów gotowych na wyższe opłaty, pozostaje kilka obiektów działających w formule zbliżonej do all inclusive, jednak najbliższe miesiące będą czasem największej migracji klientów między pierwszymi dwoma grupami obiektów" - mówi Marek Lekki, dyrektor zarządzający ARC Rynek i Opinia.

Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane techniką CAWI (wywiady internetowe na epanel.pl) w dniach 25.03-01.04.2015. Próba: mieszkańcy Warszawy odwiedzający siłownię/ kluby fitness przynajmniej raz w miesiącu, N=300.


Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia