Za co Warszawiacy lubią swoje miasto? Okazuje się, że największym atutem stolicy jest jej starówka. Mieszkańcy Warszawy cenią również jej szeroką ofertę kulturalną oraz komunikację miejską. Lubią też zlokalizowane w mieście sklepy i galerie handlowe – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia na Epanel.pl.

Mieszkańcy dużych ośrodków miejskich z reguły narzekają na swoje miejsce zamieszkania. Podobnie jest z Warszawiakami. Doskwierają im korki, brud, hałas. Lista ta jest zazwyczaj bardzo długa. Jednak tym razem instytut badawczy ARC Rynek i Opinia postanowił zapytać mieszkańców stolicy o to za co lubią swoje miasto. Okazuje się najwięcej respondentów ceni stołeczną starówkę (24 proc.). Wydawałoby się, że jest to miejsce odwiedzane tylko przez turystów. A jednak znajduje dużą rzeszę amatorów wśród mieszkańców Warszawy. Starówka jest znacznie częściej wymieniana przez kobiety, niż mężczyzn. Lubi za nią stolicę aż 28 proc. kobiet i tylko 17 proc. mężczyzn. Starówkę jako atrybut Warszawy znacznie częściej też wymieniają osoby młode (31 proc.), niż osoby powyżej trzydziestego roku życia (19 proc.).

Warszawa jest też doceniana za szeroką ofertę kulturalną, którą oferuje (22 proc.). Mieszkańcy miasta cenią również komunikację miejską. Jako powód, dla którego lubi stolicę wymienia ją co piąty respondent. Co ciekawe, Warszawiacy szczególnie lubią też stołeczne metro, które niewątpliwie jest częścią komunikacji miejskiej. Widać nawet jedna linia metra sprawia, że Warszawa staje się dla jej mieszkańców przyjemniejszym miejscem do życia. Warszawiacy za plus swojego miasta wymieniają również liczbę sklepów oraz galerii handlowych. Takiej odpowiedzi udzieliło 17 proc. respondentów.

Warszawiacy cenią swoje miasto również za możliwości, jakie stawia nad nimi tutejszy rynek pracy. Ten jego atut wymienia 9 proc. ankietowanych. Wśród innych powodów, za które mieszkańcy Warszawy lubią swoje miasto wymieniane są: Łazienki, Krakowskie Przedmieście, Nowy Świat, Pałac Kultury, Wilanów, a także stołeczne parki.  

Badanie zrealizowano metodą ankiet internetowych CAWI (Computer Assisted Web Interviews) na Epanel.pl w okresie od 20 sierpniu do 10 października 2010. Wzięło w nim udział N=586 mieszkańców Warszawy w wieku 15-65 lat.  

Obraz polskiego konsumenta

Dane z wybranych badań zrealizowanych przez ARC Rynek i Opinia
Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zainteresowanie boksem wśród Polaków rośnie (Sponsoring Monitor)

Samochód jest uznawany przez internautów za najbardziej komfortowy sposób podróżowania (68%).

Blisko 30% użytkowników bankowości internetowej korzysta również z bankowości mobilnej (Internet Banking Monitor)

Zwiedzanie ciekawych miejsc to wakacyjny priorytet dla zdecydowanej większości (73%) internautów.

W kawiarniach sieciowych najczęściej wybieramy kawę latte (Cafe Monitor)

Ponad połowa mieszkańców dużych miast (58%) uważa, że oferta muzeów w Polsce jest atrakcyjna. Muzeum to dla nich przede wszystkim miejsce, w którym można pogłębić swoją wiedzę (54%).

Kawiarniom sieciowym przybywa klientów. W ciągu ostatnich czterech lat odsetek osób odwiedzających kawiarnie sieciowe wzrósł z 46% do 53%. (Cafe Monitor 2012)

58% internautów przyznaje, że nie zna aktualnego oprocentowania na lokatach.

Niemal połowa internautów (46%) planuje w wakacje uprawiać więcej sportu.

87% internautów przyznaje, że częściej podróżowałaby samolotem po Polsce, gdyby było więcej połączeń między miastami i gdyby bilety były tańsze.

Zamknij
Jeśli:
  • Chcesz sprawdzić, który koncept opakowania Twojego produktu najbardziej podoba się klientom
  • Nie masz pewności, czy nowy produkt przyjmie się na rynku
  • Chcesz się dowiedzieć, która koncepcja reklamowa Twojej firmy będzie najlepiej zauważalna
Skontaktuj się z nami!
Zaplanujemy i przeprowadzimy badanie marketingowe dla Twojej firmy.
Kontakt
zapytania@arc.com.pl
22 584 85 00
Newsletter
Zapisz się do naszego newslettera, jeśli chciałbyś otrzymywać
na bieżąco aktualne wyniki badań dotyczących różnych branż.
Dane zostały zapisane
Adres e-mail już istnieje w naszej bazie
Łukasz Mazurkiewicz
Zapraszam do współpracy

Łukasz Mazurkiewicz
Prezes Zarządu
ARC Rynek i Opinia
ARC Rynek i Opinia